automoto.ee foorumid

Täisversioon: Rodding ja kustomivärk
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Vabandan lörtsimise pärast aga omas võtmes pea ülim kustom Big Grin

http://forum.cadillacclub.ee/viewtopic.php?f=5&t=2505

[Pilt: 25389787662270_l.jpg]
Pole küll just auto, kuid igas muus mõttes on kustomkultuuri osa igal juhul siiski.

Tegime Tommy Cashi ja Rick Owensi KUMUs avatud näituse jaoks seitsmekümndendate lowrideri stiilis
ratastooli. Tommy ütles idee, mina panin selle põhjal paika üldise disainikontseptsiooni, tegin custom paint'i ja 
valmistasin ka biscuit tuck polsterduse ning meeskonna teine liige Tarvo Porroson valmistas raami
ning tegeles kogu muu hardware'ga.

[Pilt: 40796634633_76eb504f1a_z.jpg]

[Pilt: 46846511085_6f8f7e522f_z.jpg]

[Pilt: 47710393062_8e35278888_z.jpg]

[Pilt: 33885978498_9feb9c412f_z.jpg]

[Pilt: 46846512445_0243ee1b49_z.jpg]

[Pilt: 40796635013_663ab76b18_z.jpg]

[Pilt: 40796637053_aa9d240819_z.jpg]
Reaalselt kasutatav asi või vaatamiseks?
Päris sick muidu Big Grin
Mingitel tingimustel reaalselt kasutatav, kuid kasutamiseks võiks mõned kohad veel tugevamaks teha.
Hetkel pigem näitusepill ja trailer queen.
Tommy võibolla tahab seda tulevikus ka mõnes oma videos kasutada, eks saab siis näha.
Poole septembrini on see pill aga KUMUs vaadatav.
Homme-ülehomme keegi Lahti classic motorshowle ka tulemas on?
Tundub, et kuupäeva 26.08.2019 võib kohalik kustomihuviline omale kalendrisse olulise tähtpäevana kirja panna - kui kõigest õigesti aru olen saanud, siis just sel päeval algab Eestis uus ajastu, sest kehtima hakkab kustomseadus (nimetagem seda näiteks nii Big Grin ).

https://www.riigiteataja.ee/ilmumised_tu...&rtOsaId=2
(22-08-2019, 22:38 PM)Jarmo Kirjutas: [ -> ]Tundub, et kuupäeva 26.08.2019 võib kohalik kustomihuviline omale kalendrisse olulise tähtpäevana kirja panna - kui kõigest õigesti aru olen saanud, siis just sel päeval algab Eestis uus ajastu, sest kehtima hakkab kustomseadus (nimetagem seda näiteks nii Big Grin ).

https://www.riigiteataja.ee/ilmumised_tu...&rtOsaId=2

Tuu in vann. Hea uudis ja hea nimi. Ehk täiendaks seda nime tähega "i"? 
Kustomiseadus. Noh, seadus ise pole kustom, reguleerib kustomlust pigem.
Kõlab niiviisi paremini tõesti, aitäh! Smile
KustomIseadus kõlab paremini tõesti, aitäh!
Niiviisi, tänasest siis.
Osa infot saab siit kätte, kuid täpsemalt ja rohkem leiab igasuguseid nõudeid jne Riigi Teatajast:
https://www.tehnoulevaatus.ee/uudised-te...mentaarid/
Mootor ja mootorisüsteemid
Loobutakse sõiduki mootori vahetusel vahetusmootori võimsuse, töömahu ja massi piirangutest.
Mootori vahetamine
Tunnistatakse kehtetuks punkt, millega kehtestati piirangud asendusmootori massile, töömahule ja võimsusele. Asendusmootori töömaht ei mõjuta sõiduki liiklusohutuse taset. Töömahu muutus mootori puhul mõjutab kõige rohkem mootori võimsust ja massi. Seetõttu töömahu alusel mootorivahetuse piiramine ei ole otstarbekas. Samuti puudub otsene seos mootori võimsuse ja liiklusohutuse vahel, mistõttu asendusmootori võimsusele enam piiranguid ei seata. Sõidukile asendusmootori paigaldamisel on oluline jälgida, et uue asendusmootori massi tõttu ei ületataks lubatud teljekoormuseid.
Maanteeameti praktikas, ei pea vahetusmootor vastama heitmeklassilt ja müramääralt sõidukile algselt paigaldatud mootorile või esmaregistreerimise hetkel kehtinud piirmäärale.

Vot see on tore Smile
Kuidas isearetatud turbodega on - saab need kah legaalselt passi kui ümberehitus?
(26-08-2019, 17:40 PM)Walter Kirjutas: [ -> ]Kuidas isearetatud turbodega on - saab need kah legaalselt passi kui ümberehitus?
Ei saa, sest päris kogu regulatsioon ära ei kadunud Smile
Enne suuremat kustomeerimist soovitaks tutvuda vastava määruse lisa 1 (või lisa 2) 7. grupi nõuetega.
Viimasest suhtlusest MA Tehnoosakonnaga soovitati teha juhatajale taotlus kus tuleks veenvalt ära põhjendada miks on vaja igapäeva liikluses osaleva sõiduki vabalthingavale mootorile turbo peale panna. Kui suudad veenvalt selle ära põhjendada ei pidavat olema takistusi ümberehituseks loa saamisel. 
Siiani ei ole keegi suutnud seda teha ning seetõttu ühtegi ümberehitust ei ole ka ametlikult tehtud Toungue . See info pärineb ametiga lähedalt seotud kodaniku käest ning ei ole nali.
Soomes turbotamine legaalne? kuulutustes väidavad, et turbo lisamine on traf is vormistatud. Kui nüüd tuua soomest nn.turbotatud auto siis kas ja kuidas meil see arvele vòetakse?
(27-08-2019, 13:43 PM)Walter Kirjutas: [ -> ]Viimasest suhtlusest MA Tehnoosakonnaga soovitati teha juhatajale taotlus kus tuleks veenvalt ära põhjendada miks on vaja igapäeva liikluses osaleva sõiduki vabalthingavale mootorile turbo peale panna. Kui suudad veenvalt selle ära põhjendada ei pidavat olema takistusi ümberehituseks loa saamisel. 
Siiani ei ole keegi suutnud seda teha ning seetõttu ühtegi ümberehitust ei ole ka ametlikult tehtud Toungue . See info pärineb ametiga lähedalt seotud kodaniku käest ning ei ole nali.

Kas kütusekulu vähendamine ei ole piisav põhjus?
Mitu teemat juba omale kirja pannud, millest kirjutada võiks, aga pole enam nii tihti arvuti taga olnud ning kui olen, siis see pikemale kustompostituse tegemisele keskmiselt 
kuluv poolteist tundi läheb hoopis muude asjade peale ära. Teisalt aga vaatan oma kaustadesse kogutud pilte ja tahaks neid kõigiga jagada, sest need kõik on mu meelest 
mingil moel insipreerivad ja tahaks, et meie kogukond ka neist kõigist osa saaks Smile 
Kehvemal juhul kasvõi selles mõttes, et mida mitte oma autoga teha, kuid asi seegi Big Grin

Püüan siis vahepeal nii, et kui põhjalikumalt millestki kirjutada ei jõua, siis postitan vähemalt inspiratsiooniks piltegi erinevatest kustomitest ja customitest ja muudest 
teemakohastest pillidest. Mõned kaasaegsemad, mõned traditsioonilisemad, mõned hoopis veidrikud....
Mu jaoks on nad kõik omal moel cool'id ja kuigi endale kindlasti päris igast suunda ei tahaks, siis põnev on vaadata ikka.

Et üle maailma on suur osa foorumitest kolinud Facebook'i gruppidesse, siis pean tõdema, et aeg-ajalt on sinna olnud telefoni kaudu lihtsam postitusi teha (näiteks Projektiautod Eestis gruppi 
kasvõi lihtsalt ports piltegi postitada) ja foorumisse neid dubleerida on telefonis suhteliselt tüütu ning ses mõttes foorumiformaat paraku jääb aeg-ajalt veidi vaeslapse rolli, midagi pole teha. 
Aga püüan ikka foorumites ka veidi sudida.

Aga hüva, tänased huviväärsused siis:
[Pilt: 69218223_2474047449375424_34434673134859...e=5E11E38E]



[Pilt: 818677a07c7fcc69b55bfcb8911913db.jpg]



[Pilt: 0c83fe6e2dc7aa1e8fa59e05495d6916.jpg]



[Pilt: 054ca20a89d3de5752cc8a9843ecbe64.jpg]



[Pilt: 8611c30948122b2b8e76a4332191c93d.jpg]



[Pilt: 60c393494048fd2b8297a5fe6a59445b.jpg]



[Pilt: b11690e70ea2e0ab2699fb54f96e5eb7.jpg]



[Pilt: 2b6c97910bd231811bc333b35930a7c8.jpg]



[Pilt: 833759cdbb45ed0ad4b37b6ef4577d31.jpg]



[Pilt: 3687aee644d7238c9f225f424c738338.jpg]



[Pilt: aeac29ff1496169e971b5982d24bff76.jpg]



[Pilt: fb791c5b749b257e3e3483ba4eece1db.jpg]



[Pilt: 39dbafb1c277d7b2322351e7b46734ca.jpg]



[Pilt: 5d132f3739447f6f5cf7da882d2b8e90.jpg]



[Pilt: 306853ed16ab9d31d7cc1b8c9034e6a7.jpg]



[Pilt: 3c8673d6f6ea4d74095fa9b05a14184f.jpg]



[Pilt: c253216ee0c75384a637593c60348875.jpg]




[Pilt: b4c3c1be07d2e2ab04c93316b3eec027.jpg]
Kui kellelgi on mu Jaapani teemade peale ehk veri vemmeldama hakanud, siis järjekordne (28) Yokohama Hot Rod Custom Show on lähenemas.
Eile avaldati plakat ja sellega koos ka selleaastased staarautod ja -tsiklid, mida igal aastal mõned ka USAst kohale veetakse sadade Jaapanis valmistatud projektide sekka.

Kohale tuuakse Ed Roth’i “Tweedy Pie” (Ed polnud küll selle autor, kuid autot tuntakse siiski paljuski just tema kaudu), Bob Reisner’i “Bathtub” showrod (praegune omanik Dave Shuten, kelle kollektsioonis on muljetavaldav kogus erinevaid kustomajaloo olulisi masinaid) ning Richard Zocchi 1962 Pontiac Grand Prix “Creamsicle” (selle aasta jaanuarist on omanikuks John D’Agostino).

Sel aastal on näituse peateemaks “Kustom with a K”. Kõiki muid žanre on loomulikult ka, nagu piltideltki olnud näha, kuid igal aastal on fookuses ka mingi konkreetne teema. Eelmisel aastal oli Pick-Up, millalgi Lowrider jne.

Kui kellelgi huvi minna, aga tundub pea ees tundmatusse hüppamisena, siis võib vabalt minuga sel teemal ühendust võtta ja jagan hea meelega me varasemate kogemuste põhist infot. Hinnad, transpordivahendid jne.

Ürituse koduleht:
http://yokohamahotrodcustomshow.com/


[Pilt: hcsposter.jpg]


“Tweedy Pie”. Oli Ed Roth’i oma paar aastat alates 1962. Ed modis autot veidike ka ise.
[Pilt: Ed-roth-tweedy-pie2.jpg]



“Batthtub”
[Pilt: 1969-Bathtub-Rod-Bob-Reisner.jpg]



“Creamsicle”
[Pilt: Richard-zocchi-1962-pontiac-custom5.jpg]
Olen siin paar korda kirjutanud ühe briti sõgedikue (heas mõttes muidugi) Paul Baconi autodest Dualatron, 
Cosmotron ja Londoni taksost ratlook kaubik.Nüüd on ta valmis saanud oma hiljutisima taiese - Automatron.

Viie- ja kuuekümnendatel ehitati USAs kõvasti igasuguseid showrod'e. Ed "Big Daddy" Roth'i masinad olid ühed 
tuntumaist, aga tegijaid oli muidugi veel palju.Viimase paarikümne aasta jooksul on ka selliste hulluste ehitamine 
taas tõusuteele suundumas ja kuigi mitte just metsikult populaarne, siis ühtteist aegajalt siiski tehakse.


Automatroni sõitev raamiosa oli tegelikult valmis juba 2016, kuid nüüd on siis kogu komplekt koos. Showrodid on 
alati olnud üle võlli keeratud fiiliga, kuid Automatron keerab selle võlli ikka suhteliselt sõlme.  
3.5 supercharged V8 Arduni plokikaantega, Tuhkatriinu tõlla stiilis kere, laiad Mickey Thompsonid ja palju steampunk 
detaile. Esiklaasist näeb ainult mootorit Big Grin
Pildid ja liikuvad pildid ütlevad rohkem kui tuhat sõna ja seega siit näeb videot sellest autost:
https://www.youtube.com/watch?v=nMHXyFGBjfI

Rohkem pilte detailidest:
http://www.bikerlifestyle.co.uk/automatron-hotrod/

[Pilt: 77556cd92cc5ce68fad319efc3b8dea0.jpg]

[Pilt: 209a4c1c4ac38384e0802053c49f2f06.jpg]

[Pilt: dc78156a919918cb779ed2b598c5bcfc.jpg]






*****
Paul'i esimene kustom oli Dualatron. Väga madal ja üpris radikaalse välimusega pill, mis ehitatud........ Citroen BX19 põhjale. 
Tänavalegaalne masin. BX-i kohta annab vihje ilmselt ainult armatuurlaua detail.
[Pilt: 77674fc6f6cbf58db232965ddb178423.jpg]






Cosmotron oli ta teine suurem projekt, millega ta ka üsna tuntuks sai. Õnnestus ka ise see 2013 American Car Showl 
Helsinkis ära näha. See on samuti otsene kummardus vanadele showrodidele ja ehitatud klaasplastist, nii nagu vanasti ning 
loomulikult bubbletop. Cosmotron on BMW Z3 põhjal ja tehnikaga, mootor on vaid karburaatortoitele ringi ehitatud. Samuti 
tänavalegaalne masin, arvel iseehitatuna.
[Pilt: b03393025fd5fe7df50244d8bcd1a375.jpg]

Väikse video Cosmotronist leiab siit:
https://www.youtube.com/watch?v=GYQJnmSFbu4

Üks tore tsitaat, mis Paul on Cosmotroni kohta öelnud:
"When I was a kid, I was always told that by the year 2000, this is what cars would look like and they don’t, so I was incredibly disappointed.”





Vahepeal ehitas ta ka Londoni taksost omale laheda ratlook kaubiku. 7 päevaga!
[Pilt: 03ccb1915fe9ff63522bd2284eb9458e.jpg]

Videot sellest näeb siit:
https://www.youtube.com/watch?v=iCqJEhT4ezk




Mulle väga meeldib Baconi projektide puhul see, et ta kasutab asju innovaatiliselt. Näiteks Cosmotroni mootoril olevad bulletid on 
tegelikult pärit soolatopsidelt. On ju ka juba viiekümnendatest kustomimaailmas olnud kasutusel sahtlinupud iluvõrede tegemiseks ja 
muu selline. Kõik see teeb asja eriti mõnusaks ja lõbusaks ning näitab hästi, et ägeda projekti ehitamiseks pole ilmtingimata vaja 
kuuekohalist (ja tihtipeale isegi mitte viiekohalist) numbrit, vaid tuleb kastist välja mõelda, nutikas olla ja lihtsalt lõbu tunda millegi 
kihvti tegemisest.



Disclaimer: jah, need masinad pole klassikalises mõttes ilusad, aga see-eest lihtsalt põnevad aparaadid.
Veidi üle kahe aasta tagasi hõiskasin välja, et ajakiri peatselt tulemas - Diskustom Magazine.
Vahepeal oli asi muu elu tõttu veidi pausile jäänud ja kasutasin nime vaid ürituste tarbeks, kuid olen nüüd 
viimasel ajal hoolega kuuma andnud ja täna käisin trükiettevalmistuse osas trükikojas konsultatsioonis, 
valisime paberit jne. 
Laias laastus on nii, et natukene veel sättida ja siis vast paari nädala jooksul võib asja juba trükki saata.
Esimene number ilmub seega 2019 ja järgmiseks aastaks on planeeritud kokku kolm numbrit.

Kuna osalen sel aastal nüüd juba ametliku pinstraipijana ka Yokohama Hot Rod Custom Show'l Jaapanis, siis
kindlasti tahaks, et seal juba ajakiri müügiks kaasas oleks ning kohalikku kustommüügivõrku ka veidi
jätta. Eks põhiline leviala saabki nagunii olema üle maailma.




Nüüd tuleb lahendada ainult see väike mure, et kuskilt veel kogu komplekti (ajakiri, särgid, kleepsud)
trükkimiseks vajaminev raha kiiresti leida Big Grin

[Pilt: 48859262121_319d0acb69_z.jpg]
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21