automoto.ee foorumid

Täisversioon: aku klemm
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere!
Eelmisel suvel oli probleem kaubiku MB 508 käivitamisega ja asja uurimisel selgus, et ühel akul klemmi ümbrus oli pudrune ja klemmi ennast polnudki suurt järel. Sai siis akumehe juures käidud ja tegi uue peale, aga kahjuks nüüd jälle käivitamise probleemid ning jälle sama viga, pudru ümber klemmi. Ülejäänud 3-l klemmil seda häda ei ole. Autol on peal 2 akut. Millest võib selline asi olla?
Hoia akuvedeliku tase normis, vaata klemmide kinnitused üle ja tõmba akuklemmid tavotiga üle. Aku pealispinna võiks ka aegajalt nuuskpiiritusega (oli vist see??) üle käia.
Tänud, teeme nii, ainult veel, kas akuvedeliku taset saab ise ka kontrollida.

bronec

v6ibolla natukene OT aga v6in seletada natukene kuidas saab 2rap6lenud akuklemme taastada...k6igepealt tuleks v6tta m6ne patarei seest (ntx taskulambi oma 1,5V)see must grafiit pulk.see otsast natukene teravamaks k2iata siis.siis v6tta yks j2me juhe(sobib tyhja aku korral teiselt akult voolu v6tmiseks m6eldud juhe) ja selle yhte otsa see patarei seest saadud pulk panna.siis tuleb teha yks vorm akuklemmi jaoks, sobib rulli keeratud plekk ntx.see tuleks seest poole teha kokku mingi tavoti v6i muu m22rdeainega et tina sinna kylge ei j22ks.tuleb muidugi vaadata et vorm saaks t2pselt vana aku klemmi j2rgi muidu tuleb hiljem raskusi juhtmete yhendamisega sinna.siis tuleks vorm paika katkise aku klemmi peale ja siis sinna peale veel tina panna(m6nest katkisest akust v6etud) ja siis selle juhtme ots tuleb terve aku klemmi kylge yhendada ja selle otsaga kus see grafiit pulk on tuleb seda tinahunnikut mis vormi sees \"puudutada\" senikaua kuni tina sulab vormi j2rgi.selle juures viskab ta muidugi s2demeid ja tuleks olla ettevaatlik.samuti ei soovita seda teha mingite uute akudega kuna v6ite nad p-sse keerata.ylyyldse v6iks seda alguses proovida mingi vana akuga(peab olema siiski vool sees)ja asja harjutada.ise sai seda tehtud massi kraanal mille akud olid nagunii suhteliselt vanad ja nendest kahju polnud.kindlam on siiski minna kuhugi kus proffid sellega tegelevad.teete asja omal vastutusel ikkagi...aga ehk m6ne niikuinii vana ja v2sinud aku korral v6ib aidata...
Tänud, see oli küll väärt nõuanne, igatahes katsetame. Kaotada pole ka midagi, veelkord tänu.
Vana auto on üks igavene nuhtlus, klemm sai korda, aga käivitamine ikka väga vilets, üle korra tuleb järel tõmmates käima saada. Kuidas üldse kindlaks teha, et kas aku on kõlbulik või tuleb hakata uut ostma? Viga võib muidugi ka muus olla, alustaks akust.
Mis puudutab seda tinatamist, miks seda grafiitpulgaga säristades peab tegema? Nagu ma aru saan, on vaja lihtsalt lisatavat tina soojendada, milleks kõlbab ju ka näiteks kuumaõhupuhur või võimsamat sorti jootekolb. On lihtsam ja ohutum.

m401hot

Kenu Kirjutas:...vaata klemmide kinnitused üle ja tõmba akuklemmid tavotiga üle.
Soovitan väga tavoti asemel määrida kontak pind SR-1 määrega, ta on spets elektri määre! Müüakse elektri poodides. Tuubi hind ligi 300 eekuSad

bronec

jah, kindlasti on lihtsam soojendada puhuriga, see minu pakutud variant on pigem selline n6ukogude aegne variant, seda sai ka teha kusagil kodust kaugel...
Oksüdeerunud akujuhtme klemme ei maksa enne tavotiga vms. määrida, kui see valge -sinine pudrutaoline aine on eemaldatud. Selleks tee kange söögisooda lahus topsi sisse ja uputa juhtme klemm topsi. Seal kihiseb ta 5-10 min, loputada puhta veega ja klemm ongi nagu uus. Nüüd võib vaseliiniga või muu möginaga kokku määrida, et kauem kestaks.
Tnu35 Kirjutas:Vana auto on üks igavene nuhtlus, klemm sai korda, aga käivitamine ikka väga vilets, üle korra tuleb järel tõmmates käima saada. Kuidas üldse kindlaks teha, et kas aku on kõlbulik või tuleb hakata uut ostma? Viga võib muidugi ka muus olla, alustaks akust.

Suvisel ajal võiks ehk probleeme vähemaks jääda. Viga ei pruugi akus olla, ehk on eelsoojendusküünlad ära lõppenud. Ise ühe vana Fiat Ducatoga jändand, talvel iga kord kolm korda eelsoojenduse lõpuni lasknud ja alles siis käivitanud, niimoodi toimis. Vana diisel võib muidugi olla ka lihtsalt nii hõredaks kulunud, et ei teki küttesegu süttimiseks tarvilikku kompressiooni.

Socket

Olen ka lugenud seda mida taskuvaras soovitas. Söögisooda lahusega pesta ja pärast määrida vaseliiniga. Kokkupuute pinnad ka muidugi puhtaks.