automoto.ee foorumid

Täisversioon: Teooriad
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mõttes mõlkunud juba mõnda aega päris mitu ideed(teooriat). Need tunduvad päris julged aga kas praktiliselt ka teostavad on selles pole kindel, ja kui ongi siis enamusel kulutused päris suured.

Teooria nr1:
Mõte tekkis umbes 2 aastat tagasi ja näeb välja selline: Auto kärule paigaldada mootor, V8 kindlasti sest teised on lahjad ja ei suuda lükata ära üle 2 tonnise tühimassiga autot. Käru tuleks kokku monteerida samasuguse auto esi- ja tagaotsast, et läheks autoga kokku ja oleks stiilne. Auto ise peaks olema raamiga, sest kui üle 6 liitrine lükkama hakkab et ta ei lükkaks kärukonksu pagasnikusse. Muidugi tuleks ümber ehitada kogu haakeseda, sest see võib jääda nõrgaks ja painduda raskema jala korraralCool Asja mõte oleks sõita vaikuses, kes on sõitnud bussiga millel mootor \"kärus\", st. lõõtsaga bussil tagaotsas, see teab et juhil on täitsa vaikne olemine. Samas kui mootoriga midagi juhtub(koliseb, vibreerib) siis on tagajärg vast hullem, sest juhini ei jõua kõik mis toimub 6 meetrit tagapool.
Käiguvahetus peaks olema elektriline, kuid võib olla ka mehhaaniline, elektriline selle pärast et käikude vahetus toimuks hästi. Kui kasutada mehhaanilt, st. hoobadega peaks asi välja nägema nagu liigend kardaan, sest käru põrkab eraldi ja siis hoovastik peab painduma. automaatkastil on see hea omadus et käigute vahetamiseks on vaja kõigest ühte hooba ja seda edasi-tagasi(üles-alla) liigutades saab valida vastava käigu.
Käru, või mootorhaagis, peaks olema paraja massiga et valgusfoori tagant startides rehve ära ei põletaks vaid saaks liikuma hakata ka haarduvamalt. Ei oska ka öelda kas see mootor mis auto kapoti all on peaks alles jääma et tagada juhitavust või mitte, samamoodi piduri- ja roolivõimendi on küsimärk. Praegu ei suuda pilti leida, kui õnnetub siis lisan siia pildi sellisest autost ja kärust nagu ma mõteln ainult mootorit pole talle kärru paigaldatud.

FlammablE

Miks asju nii keeruliseks ajada?
Kui eesmärgiks on vaikus, siis lihtsam on salongi heliisolatsioon paigaldada. Isolatsiooni võid laduda nii palju, kuni lõpuks piisavalt vaikne saab.
Aga selliseid stiilseid haagiseid(samas stiilis autoga/autost ehitatud) olen isegi näinud ja tegelikult väga kihvtid.
Kuna mulle jubedalt meeldib sõita bussiga millel on mootor täitsa tagaotsas, st. lõõtsast tagapool, siis meeldib selline auto ka kuigi teostus on raske(ja mida veel ARK sellest arvab) pole see siiski võimatu. Lihtsalt kulukas on.

Teooria nr2:
Maasturitel ja 4X4 või 6X6 veoautodel on aeglustid maastikul sõitmiseks. Kuna see aeglusti kujutab endast kasti, mis muudab kardaani pöörlemise kiirust 2X aeglasemaks. Kui võtta aeglustuskast, pöörata ringi ja panna mingi jõulise mootoriga(V8) autole siis saab aeglustist kiirendi, ta teoreetiliselt peaks sõitma 2X kiiremini. Samas jääb selline võimalus et seda ei kasuta, sest maasturitel saab aeglusti välja lülitada, sellel saaks siis kiirendi vastavalt välja ja sisse lülitada. Ainult mina ei kujuta ette kui võimas see mootor peab olema ja mis kiirusel seda lülitada võiks et mootor hätta ei jääks ja saaks sõita 2X madalamate pööretega. Sammuti ma ei kujuta ette kui palju selline kast kaalub ja kuhu teda kinnitada saab, see on kindel et auto peab olema raamiga et kere(põhi) ära ei vajuks.
Martti Kirjutas:Kui võtta aeglustuskast, pöörata ringi ja panna mingi jõulise mootoriga(V8) autole siis saab aeglustist kiirendi, ta teoreetiliselt peaks sõitma 2X kiiremini.

Kui keegi sellise asja teostaks, peaks ju ka selle januse V8 bensiinikulu vähenema, sest mootor käib sama kiiruse juures madalamtel pööretel.
Aga asi on selles et V8 mootorid, mis on tavaliselt üle 5liitri suured, käivad niigi väga madalate pööretega võrreldes 1,5-2.0 ja üle selle mootoritega. Kuskil 90km/h peaks saama sõita 1500-2000 pööret, ma kahtlen kas 500-1000 pöördega enam vedada jõuab. Seda võiks kasutada aga kiirusel 190km/h kolmekäigulise Cadillac 1959 puhul, kuid see auto on juba liiga hea et mingi tagurpidi keeratud aegluti sinna alla krutida.
Minu idee oli just kiirust üles saada, selle pöörete teooria mõtlesin teist teooriat kirjutades.
Teooria nr3:

Auto põhja emailiga katmine ehk emaileerimine.
Ühel päeval vaatasin kodus vana pesukaussi ja mõtlesin et kui kataks autopõhja ka emailiga, hea, kõva ja vastupidav, peab vastu nii kuumale kui külmale. Mida veel tahta!!!. Samas ei kujuta üldsegi ette kuidas käib selle pinnale kandmine? Veel tuli välja et takistuseks on autokere pidev pinges olek, mis muudab kõva emaili kihi praguliseks ja rooste poeb ikkagi alla. Sellise meetodi korral peaks koosnema auto põhi lappidest, nagu lapitekk aga mitte riidest vaid metall-lappidest, mis omavahel oleksid needitud.
See teoori tundub isegi mulle imelik ja seega aitab sellest, see pole lihtsalt võimalik.