automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vajan Nõu!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

WotS

Tervist!

Nii,aastaid tagasi ma sain täiesti uue võrri mootori mille ma sõitsin ribadeks.Oma 50 000km vähemalt sõitsin maha.

Nüüd tuli jälle pisik tagasi.On siis soov osta uus mootor.
Kui eelmine võrr oli orginaal raami peale siis nüüd mõtlen kasutada välismaa käiguka raami.Lihtsalt üks seisab,rattad all jne.Aga käigud on p...s. Raam on iseeneset ju väga kerge ning ülte ilma käiguvahetus mehanismiteta peaks kaaluma 10-12KG!Rattad tahaks ka samaks jätta kuna siis oleks jooks parem.

--

Niisiis tean et Vene meestekatele sai võrri mootori külge aretada,aga välismaa käigukale?Kuidas veo rattaga jääb?
Ma kardan et ei ole võimalik õieti orginaal hammakat rattale külge pookida.Äkki tõmban kiige laiemaks ja surun võrri orginaal ratta alla.

Igasuguele mootori forseerimisele ütlen kõva häälega : EI! Ei hakka head asja ära rikkuma.

Aidake.
on ju olemas selline hammasratas, mis kinnitub vasakule poole kodarate külge.
kui vaja, siis teed käigud ka korda, ja saad vajadusel \"kondiauru\" kasutada.

WotS

Ma olen isegi sellise aretisega sõitnud,kuid kuna see läheb kodarate külge siis ilma oskuste/seadmete-ta saab see viltu ja hakkab viskama mille käigus läheb mitte õige jooksmise tõttu kaotsi palju hinnalist jõudu.

Nah,äkki proovi võib,vähemalt ei lõhu midagi ära.Tead uut sellist saada?
See pidavat olema jube defitsiit.
See siin pole mingi äriteema. Aga olgu, anname andeks (seekord).
Mootori hind on alates 2,6k kloostrimetsas kuni 3,6k tondil. tagumise hammasratta saad teha mõne jalgratta esimesest ketirattast või siis eelmise võrri tagumisest rattast kasutades treipinki või treialit koos treipingiga.
Tagumise hammasratta valiku soovitan teha vastavalt mootori küljes olevale veohammasrattale. Neid nimelt kitsaid (jalgrattaketile) kui ka laiemaid.
Vabandust et OT:
Lihtsalt ütleksin sõna sekka, et ostsin ka uue võrri mootori umbes 2 aastat tagasi 1800.- eest, Saaremaalt.´
Edu!

Roono

keevitab taga rummi kinni ja veel rummi külge keevitab võrri hammaka ning asi korras.
jama.
mina teeks nii, et vajaduse korral saaks hoogu juurde või käima vändata.

WotS

Mootori kavatsen jälle venemaalt osta.Odvam juu.
Mulle eriti see ise tegemine ei istu kuna pole vastavaid pinke ega tahtmist panna suurel hulgal raha magama.

Mul oleks ju selle keevitamise asemel lihtsam panna võrri orginaal ratas taha koos hammasrattaga.Peaks vist ära mahatuma.Võrri ratas 19 tolli,ratta oma vähemalt 21.

Muidu kuidas panna jalgratta rattale võrri hammakas nii et ei oleks viskumist?

Üldiselt on minu peamine sihtmärk selle projekti juures kergus!
Kõik peale tagumise ratta on veel lahtine.Iga kilo on tähtis.Ma usun,et ka jooks oleks parem mis on samuti väga tähtis.Lenuksu vahetaks ka vist ära juhitavuse huvides.

Kas näiteks keegi oskakb öelda mis nurk peab olema raami torudel,et
mootor oleks ilusti kontaktis?
kõige lihtsam oleks vahetada jalgratas võrri raami vastu
Roono Kirjutas:keevitab taga rummi kinni ja veel rummi külge keevitab võrri hammaka ning asi korras.

Ja kui on kodaraid vaja vahetada? Rummu külge keevitet hammasratta korral saad Sa keevisliidet avamata (mis on paras töö ja vahel ei õnenstugi detaile lõplikult rikkumata) vahetada 36 kodarast vaid 9.

WotS

Mul on momendil kaks võrri raami.Kuid nad on liiga rasked.Pealgi milleks mulle nii laiad kummid mis võtavad ka hoo maha?!
WotS Kirjutas:Niisiis tean et Vene meestekatele sai võrri mootori külge aretada,aga välismaa käigukale?Kuidas veo rattaga jääb?


Kõik oleneb asjaoludest.

(Punn)võrri mootor arendab tagarattale üsna suurt koormust. Esimene asi, mis kipub lagunema, on velg. Kui Su käigukal on alumiinium(sulamist) velg, unusta see koha ära. Ehk siis vaheta see tugevama terasvelje vastu.

Teine asi on rumm ja kodarad ehk siis veoülekanne läbi hammasratta/rummu/kodarate/veljele. Kui rummu kodaraäärik on miskist kergsulamist, unusta asi kohe ära. Järgmine jama on seotud kodarate auguringiga ehk kodara-augu äärikuga rummul - mida väiksem see on, seda suuremat vatti kodarad saavad ja seda kergemini nad katkema kipuvad. Tavaliselt on Lääne \"käiguka\" äärik mõõtmetelt väiksem Vene tavalise tagaratta rummu äärikust (loe: Torpedo tüüpi vabajooksu replikast, mida 1940-80tel N.Liidus masstoodeti). See hävitab võrri mootorit peale pannes kindlasti kodarad.

Mina soovitan Sul hammasrattapoolne äärik suuremaks teha, st lõigata miskist teraslehest välja uus äärik, teha selle serva 18 kodara-auku (võimalikult suurse raadiusse) ning kinnitada see äärikurõngas poltidega (nt 6 poldiga) olemasoleva rummu kodara-ääriku külge. Nii saad lahendada ka hammasratta kinnitamise probleemi, sest kui Sa teed ääriku piisavalt suure, siis saad ka tagumise hammasratta selle ääriku külge poltidega kinnitada. Hammasratta kinnituspoltide augu ring võiks olla kodarate auguringi ja sisemise auguringi (millega äärik kinnitub olemasolevale rummule) vahel.

See töö ei eelda muud, kui
a) 18 uut (lühemat) kodarat (kodaraaukude äärik on ju läbimõõdult suurem)
b) kodarate väljavõtmist/sissepanemist
c) veidi metallitööd meisli/viili/puuriga ehk ääriku valmistamist
d) palju tahet ja ettevõtlikkust.

Ja veel - pane ratast kokku ladudes iga kodaranipli alla seib. Neid võid saada nt kuskilt prügimäel vedelevalt Riia ratta rattalt - seal olid need standardvarustuses. Muidu (punn)võrri mootori suur \"tõmme\" võib nipli tõmmata veljest läbi.

Ei näe muud head võimalust.

WotS

Äitah,et viitsisid pika jutu kirjutada.Ausalt öeldes ei saanud hästi aru kuid,su jutul oli iva sees.Võib olla oleks mul siiski lihtsam kasutada võrri ratast.Siis ei peaks ka eri veohammasratas otsima mootori jaoks.Uued laagrid pluss korralikult paikapandud ketijooks peaks sama välja tegema enam vähem.

Ma arvan,et prügimäge külastama ei hakka. Muidu on sul veel midagi millele tasuks tähelepanu pöörata mootri külge pookimisel?
valdo Kirjutas:Ja kui on kodaraid vaja vahetada? Rummu külge keevitet hammasratta korral saad Sa keevisliidet avamata (mis on paras töö ja vahel ei õnenstugi detaile lõplikult rikkumata) vahetada 36 kodarast vaid 9.
Kõige etem oleks eemaldada originaal hammasrattad tagant ja keevitada asemele flants, mille külge poltidega saab hammaka kinnitada.
kõige lihtsam oleks sama tagumine hammakas hoopis esimene siuke otsida kuhu jalgratta kett peale istub ja mis forseeringute vastu on mina sain omaomast enne mootori täieliku õhku lendamist 100 km/h kätte ja usu mind see oli jube ja mis käiguka ja võrri mootori koos elust räägida mul pidas küll vastu ja peab siiani vahest teen isegi mõne kiirema jah velged see on probleem eriti ketsi teha ei tohi! aasta jooksul olen neid vahetanud ainult korra jah nagu enne mainitud teras on parim alumiiniumis velged võid kohe emeksiks teha soovitan veel peene mantel ka panna kui kiirustesse pürgid