automoto.ee foorumid

Täisversioon: GAZ V8 modifitseerimine (turbo jms)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3

maaparandaja

niuke kahtlane mõte tekkis, et kas gaz-idel ja teistel sarnastel kasutatvale mootorile zmz-53 oleks võimalik paigaldada mingitsugune vene päritolu turbo,kasvõi traktorimootoritelt.võibolla on keegi säärase hullu tembu ka ära teind? teoreetiliselt peaks ju kuidagi selle mootori hingamist agressiivsemaks muuta saama või ma eksin?
Topelt turbo oleks hea,,kuigi kompressorit oleks lihtsam paigaldada.
Teoreetiliselt võimalik, praktiliselt võimatu. Mehed, kes selliste asjadega hakkama saaks, ei hakka mingisugusest põllumajanduslikust kolast performance mootoreid tegema, neil on muudki teha.

Bling Bling

V- mootoritele ei pandagi turbot, vaid kompressor-parem. Selleks aga pead kolvid madalamaks lihvima. Ise v6 ja v4 omanik.

Kuskilt isegi kuulsin, et gazi v8 mootor väga sarnane corvetti omaga ja tükid sobivad omavahel :S.
To: Bling Bling
Ma ei soovita sul seda Corvette ja 53 juppide yksteisele sobivuse juttu edasi levitada, see on b....it
Edu
Sama kehtib selle kohta, et V8-le turbot ei panda. Lisaks on ülelaadimisega mootori ehitamine ikka palju keerulisem, kui tühipaljas kolbide lihvimine.

Ilmselget rumalust ei ole ka mõtet levitada.

Bling Bling

No seda sobivuse juttu ma ei tea, vähemalt nii räägiti, aga võibolla tõesti on jama jutt. Aga see kui paned kompressori, siis peab kolbe lihvima, sest õhk pressitakse nii kokku, et ta võib kepsu kõveraks lüüa.
53 mootor ei ole arvestatud ülelaadimise tarbeks. Sa võid sinna puhuri ju külge kruvida, aga sellise lähenemise juures saad kiirelt suure koguse kasutut vanametalli...ja ka ise kuue laua vahele, kui paugu ajal ninapidi mootori juures oled.

Ma usun, et sitast saia tegemine on väga tulus tegevus, arvestades toormaterjali rohkust, aga siiani pole keegi suutnud sita maitset, värvi ega lõhna sellisest saiast kätte saada.

Seega võiks alustada teadjate/oskajate kombel kohe jahu ja tainaga aka otsi mootor, mis selleks otstarbeks paremini sobib. Aga kardetavasti ei küüni ka sellisel juhul Su oskused kogu komplekti korralikult töölesaamiseks. Turbomoootori ehitamine ei ole lihtsalt turbo mootori külge kruvimine ja juba paneb 53-e kiirendus kõrvad kuklas kokku. Selleks on ajusid, kogemust ja rahakotti vaja.

Aga võib ka foorumis niisama kõvatada.

Asp

Bling Bling Kirjutas:No seda sobivuse juttu ma ei tea, vähemalt nii räägiti, aga võibolla tõesti on jama jutt. Aga see kui paned kompressori, siis peab kolbe lihvima, sest õhk pressitakse nii kokku, et ta võib kepsu kõveraks lüüa.

Kui ei tea, miks sa siis edasi räägid? Nii tekivadki igasugu rumalad legendid. Kompressoril on omad eelised, turbol omad, mootori kujul on kogu asjaga nii palju pistmist, et kogu see krempel peab lihtsalt kapoti alla mahtuma.

Ja ei PEA just kolbe lihvima, võtmesõna on surveaste ja seda saab ka muude meetoditega timmida (ja tavaliselt kasutataksegi muid meetodeid).

Ehk siis mida ma öelda tahan: teadmistega stiilis \"räägitakse et...\", \"peaks kolbe lihvima\", \"võiks proovida...\" ei ole antud teemas mitte halligi teha. Igasuguse tuunimise aluseks on põhjalikud teadmised mootoris toimuvatest füüsikalistest protsessidest ning tehnilistest võimalustest nende soodsamas suunas juhtimiseks.

w6rrimeez666

Bling Bling Kirjutas:No seda sobivuse juttu ma ei tea, vähemalt nii räägiti, aga võibolla tõesti on jama jutt.

Selle viite peaks panema hoiatuseks postide juurde nendes foorumites, kus antud kasutaja mootorrataste ja nende mootorite remonditeenust pakub...
Bling Bling Kirjutas:No seda sobivuse juttu ma ei tea, vähemalt nii räägiti, aga võibolla tõesti on jama jutt. Aga see kui paned kompressori, siis peab kolbe lihvima, sest õhk pressitakse nii kokku, et ta võib kepsu kõveraks lüüa.
üks jama teise otsa...
kepsudega pole miskit pistmist. Pigem ikka liig suure hunniku segu põlemisel eralduv soojusenergia - mis kolvid kõige labasemal kombel üles sulatab. Ilmselt on põhjuseks just kõva rõhu all tekkiv plahvatus (aka detonatsioon). Tõsisemad turbomootorid (ja üldse ülelaetud) käivad veel üldjuhul käsikäes mõistetega \"sepistatud kolvid\" (forged pistons) ning \"kolbide õlijahutus\" (kolbide alla pritsitakse õli).

V-mootoritele pannakse ikka turbosid - see, et meie kiiremate ameeriklaste puhul kompressorit eelistatakse, on rahakotist tingitud.
53 on piisavalt madal surveaste nii .et selle taha ei jää midagi pidama turbo installimise juures see et sul kolvid sulama hakkavad on tingitud lahjast segust nińg detonatsioon tuleb sul madalast oktaan arvust ja valest süütest . korraliku toite kindlustamine minu arust kõige suurem probla. Kui ülelaade rõhud mõistuse piirese jätta siis ei juhtu küll midagi ebameeldivat.53 mootoril on tugevusvaru küll. Cool
Oh jah, ilus jutt, samas mul on mõned küsimused:

- Kui suur on \"piisavalt madal surveaste\", et mitte mingisuguse turbo paigaldus probleemi ei tekita?
- Milline on kõrge oktaanarv?
- Milline on korralik toide, ehk kuimitu mahuühikut küttesegu ajaühikus selline mootor vajab?
- Milline ülelaaderõhk on mõistuse piirides?
- Milline peab olema turbo tootlikkus, et selline rõhk kindlustada?
- Mis ühikutes mõõdetakse mootori tugevusvaru, millel põhineb väide, et seda on \"küll\"?

Numbrilised vastused paluks.

Lisaks paluks selgitusi, kuidas numbrid on saadud, millistel allikatel, kogemustel või arvutustel need põhinevad. \"Keegi rääkis\", \"kuskilt on meelde jäänud\", \"tundub et\" ja muud sellised umbmäärased allikad ei arvesse.
ZMZ53 mootor on muidu hea mootor, aga tema väntvõll, mis on malmist vormitud, võib saada nõrgaks kohaks.

muidu pidavat (info Jaanus Ligurilt) mootorist saama teda 6 liitriseks ümberpuurituna 500 hp kätte küll... Ja midagi väga ekstreemset seal ei ole. Ehk siis pealehakkamise vaev, kuigi vihjeks veel niipalju, et mõne tuhande krooniga seda siiski valmis ei ehita.

Küsimus: Kas keegi on kursis mootoritega, mis pandi PAZ bussidele peale. Kas on olemas mingi erinevus nn. tava gaz53 mootoriga?

pazi mootoril on pikkem kolvikäik
http://www.zmz.ru/eng/prod_511.html sealt saate uurida zmz v8 mootorite andmeid .
See leht vastas minu küsimustest ainult sellele, kui suur on surveaste. Aga teised parameetrid, härra Skiso?

Mul on tõsine allergia juba igasugu tühja mula ja kõvatamise vastu, tahaks lugeda konkreetset juttu või üldse mitte midagi.
korralik toide on selline mis segu lahjaks ei jäta . lahja seguga sulavadgi kolvid ära. ülelaaderõhu kindlates piirides hoidmiseks kasutatakse rõhu piirajat .tugevusvaru saab teada ainult katsetades käi autokrossidel seal näed mis lõhkumist nad kanatama peava
V8 mootoritel kasutatakse nii turbosid kui ka kompressoreid. kompressorite laialdane kasutamine on tingitud enamjaolt sellest et see paigaldatakse sinna kus on selleks ruumi, nimelt silindriridade vahele. kasutatakse kahte turbot, kuna on keeruline viia mõlema poole kollektorid kokku.
mina arvan et konkreetselt sellel mootoril ei ole suurt mõtet selle turboga jamama hakata, see kulutaks lihtsalt liiga palju raha, kuid kindlasti on see võimalik.
mina soovitaks minna pigem seda teed et võta mootor lahti, aja kõik asjad tasakaalu, lihvi ja puhasta ära, vaheta kulunud detailid ja pane kõik korralikult kokku. kui tahad võid puurida silindrid üle, toitesüsteemi võid proovida ka lisada ühe karbussi juurde. võimalusi ehitamiseks on.

skiso Kirjutas:korralik toide on selline mis segu lahjaks ei jäta.
Räägi numbritest. Mis suurusjärgus see mootor turboga varustatult kütust vajab ning milline on originaalse kütusesüsteemi tootlikkus. Väitsid, et probleeme tuleb toitega... eks põhjenda mille alusel sa seda väidad.
skiso Kirjutas:ülelaaderõhu kindlates piirides hoidmiseks kasutatakse rõhu piirajat
Millised need piirid on, numbrites?
skiso Kirjutas:tugevusvaru saab teada ainult katsetades käi autokrossidel seal näed mis lõhkumist nad kanatama peava
Krossis ei kasutata turbosid. Kas sul on seljataga mingid isiklikud katsetused GAZ-53 turbomotoriga, et siin midagi väidad? Kui jah, siis paluks pilte ja juttu.
Lehti: 1 2 3