automoto.ee foorumid

Täisversioon: gaz 21L
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
bensu võtab keskmiselt 17liitrit sajale.
kas on mõnda lihtsamat varjanti, et vähendada kütusekulu.

olen kuulnud sigulli karburaatori paigaldamisest.
[quote=tõnn]
olen kuulnud sigulli karburaatori paigaldamisest.
********************************************
Gaz 21 võtab ikka tunduvalt vähem kui seaded paigas ja see tihend mis rooli ja gaasipedaali vahel on on terve.See kütusekulu on UAZ-ile nö. keskmine.
mootor on muidugi vana ja hakkab ära väsima.
küsimus on selles, et kuidas saaks kütusekulu vähendada ilma kap remonti tegemata?

ja kui see tihend sääl rooli ja istme vahel vääratab, siis tõuseb kütusekulu üle 20 liitri sajale
1. Karburaator puhastada, võimalik, et mõni düüs on kinni.
2. Paigalda paber bensiinifilter, peale bensupumpa.
3. Klapid reguleerida.
4. Küünlad, juhtmed kontrollida puhastada.
5. Kui mootor on kulunud ja kompressioon väike, siis aitab remont võimalik aga ka proovida metallkeraamilist lahendust http://www.xado.ee
miks paigaldada bensiinifilter peale bensiinipumpa?
kui panna enne bensiinipumpa, siis hoiab ju pumba puhtana.
Võid üritada ka enne pumpa panna, lihtsalt oluline on siis ka pumba puhastamine, karbuss peab kaitstud olema. Minu autol oli ilma filtrita mingi hetk karbuss peenikest puru täis. Peale paari aastat oli see paberfilter täiesti läbi, läbisõit paartuhat kilomeetrit siis. Karburaatoril kadus tühikäik ja üks düüs oligi umbes.
aga kuidas oleks karburaatori vahetamisega mõne uuema vastu?
ja kust saada ning kui palju maksab karburaatori remondikomplekt?

Esiteks, mis karburaator sul praegu on? k-124 või k-22
remontkomplekti nüüd vaevalt leiab. Kui originaali hindad hangi mõni samasugune doonoriks. Suure tihendiga ei oska aidata, võta näppu ja mine volga poodi või härma tänava poodi või pärnu mnt 238 Hiiu kaubahoovis Uaz poodi, või sealsamas Salve tn. lõpus ka üks pood. Kui poest ei leia siis autoturul on laupäeviti sinise vana volgaga Gustav kes müüb. Muud kuluvat nagu polegi pigem puhastatav värk karbussis. Mul on sattunud aga kaks karbussi millel mõni düüs ongi kinni (praak).

Uuem karbuss samale sisselaskekollektorile peaks olema k-129 (2 polti kinnituseks) maksab umbes 1000.- nagu enamus karpasid.
robi Kirjutas:Kui poest ei leia siis autoturul on laupäeviti sinise vana volgaga Gustav kes müüb. Muud kuluvat nagu polegi pigem puhastatav värk karbussis. Mul on sattunud aga kaks karbussi millel mõni düüs ongi kinni (praak).

Uuem karbuss samale sisselaskekollektorile peaks olema k-129 (2 polti kinnituseks) maksab umbes 1000.- nagu enamus karpasid.

Gustavil on praegu talvepuhkus,aga kui huvi pakub
siis saab minu käest kustavi mob.nr. (muidugi privas)
karburaator k129 ja üpris halvas seisukorras: see suur tihend on kõva ja välja veninud, gaasi hoovastiku juurest lekib bensiini.

kas tasuks peale panna mõne lääne masina karburaatori?

pole sel 129-l häda midagi. seisab siuke mul raf-bussi peal ja väga pika maa kulu on isegi alla kümne.

129-le saad remkomplekti kindlasti - tartus gaz-uaz osade poes oli teine vist 118.- ja sisaldas ujukiklappi, tihendeid, düüse ja kiirenduspumba kuulikest.
siin kohalikud külamehed rääkisid et mu volgal pidi olema oopis 24 mootor 21 agregaatidega. on see võimalik.
ja kui on, siis oleks vist mõttekam 24 jupid külge panna.

üks vana pakkus mulle vähe kasutatud 24 mootorit, mis on 2 aastat õues vedelenud, mida teha sellise mootoriga?
Sellise mootoriga pole muud teha kui põrsast kotis osta, pakkudes hinnaks vanaraua kilohinda. Kui küünlaid ka ees pole siis on kolvid, hülsid, rõngad vanaraud (roostet täis). Varuosade huvides tasub aga endale doonor küll hankida.
Tavaline jutt müüja suust on muidugi, et mootor töötas ja oli paugupill, jne.
asi selles, et mootor on tasuta, kuid sõit sinna läheb maksma 100- + volgale kindlustus ka vaja teha.

kuid kas 24 mootorit on lihtne 21`le paigaldada, nii et käigukast jääks vana.

kuidas tagareduktorisse õli valada?
Käigukast istub täpselt, lihtsalt 24 käib kast 6 poldiga, 21\'l 4 poldiga, aga sellest mingit probleemi ei tule. Tasuta mootorile tasub ja tuleb kindlasti järgi minna! Mootorikinnitus ja summuti kinnitus pükstest on identne ( samuti probleemivaba). Erinevuseks on generator, mis on 24\'l vahelduvvoolul.
Tagareduktori korpuses on kaks kruvikorki: alumine ja ülemine. Ülemisest õli sisse ja alumisest välja. Õlikogust peast ei mäleta, aga omaaegsed autopiiblid on selles suhtes suureks abiks.
Tähelepanekuid mootorivahetusest: minu GAZ-21 liigub samuti GAZ-24 mootori jõul. Ümbertõstmine pole aga päris probleemivabalt kulgenud. Nimelt on 21 sillatala hoopis teise kujuga, sõidusuunas laiem. Sellest tingituna on 24 mootori karteripõhja madalamat osa lõikamise ja keevitamise teel eestpoolt lühemaks tehtud. Ei tea, kas 21 karteripõhja annab ka 24-le niisama ümber tõsta, et mitte sekkuda viimase kujusse?
niisiis, rakvere sõit õnnestus ideaalselt. bensiinikulu ~15l sajale.
20l sai sõita päris palju.
täna lähen klappe regullima.
kas sobiks panna volgale madalamad kummid alla? esialgu ette.
ja mis toru see karbussi 129 all on? selline kitsas, ulatub mingi 2cm välja, suunaga auto ette paremale. kui möötor töötab, ja korgi eest võtan, siis on tunda, et imeb õhku.
mul sinna tupik tehtud, mis sinna originaalis käib?
plaanis sinna ökonomeeter paigaldada.
ning kui kellegil on pakkuda volga kiiremat tagasilda, siis olen nõus sellele kasvõi teise eesti otsa järgi tulema.
Minu 21 omab Nokia firma kumme, M+S, mõõdud ~180/80*15. Väga napakas ei näegi välja. Üldmulje ei kannata. Sain odavalt (vähekasutatuna), kuna keegi teine nii kitsaid ja kõrgeid rehve oma auto alla ei tahtnud Smile. Mingile pakiautole mõeldud vist?
Kui päris täpselt seaduses järge ajada, siis ei või panna Volgale teise ehitusega rehve kui on tehas ette näinud. GAZ 21 väljus tehasest diagonaalrehvidega 6,70X15, tegemist on kitsaste ja kõrgete rehvidega, mis on mõeldud just Volga velje peale. Samale veljele õige laiusega radiaalrehvid jätavad Volgast Muhvi auto mulje, seega ei sobi madalamaid rehve panna (Tegelikkuses ei keela ja kontrolli keegi). Kõrgemate radiaalrehvide peal hakkab aga auto ujuma ja rehvid käivad kurvides esisilla detailide vastu.
Kui on plaan lähtuda originaalsõidumõnust, siis on abiks www.coker.com, mille lähim diiler asub Soomes. Kui aga on plaanis radiaalrehvidele üle minna, siis MANGELS toodab nüüdsest ka Volgale (UAZ-ile) velgesid. Enam ei pea Vitara velgesid viilima. Küsida poest! Üheaegselt pidada auto all diagonaal- ja radiaalrehve on ohtlik ja päädib kiiremas kurvis surmaga.

Kiirem tagasild ei ole ennast paraktikas ära tasunud, aeglasel sõidul kulub sidur rohkem ja paigaltvõtul on jõudu vähem. Kiirust maanteel saab kompenseerida umbes 100 lisapöördega, millest tulenev kütusekulu ei ole märgatav. Palju olulisem on omada õige diameetriga rehve.
Lehti: 1 2