automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ford Ka värvimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

Nimeta

Tervist!
Peres on Ford Ka, millel aga need plastikud on väsinud halli värvi. Mõtlesin, et kui need värvida mustaks (auto ise ka must metallik).
Kuid, kas iga värv hakkab sellele plastikule peale? Plastik ise selline veits krobeline, mitte täiesti sile. Kas peaks mingit paksemat värvi siis panema, et siledaks saada? Või jättagi selliseks veits booriliseks?
Kuidas nt selline tulemus saada? http://www.nicolane.co.uk/~kaklub/features/jenste/2.jpg
Plasti puhul peaks plastikukrunti kasutama.

Nimeta

On mingi kallis kraam?
Ei tunne konkreetse Fordi plastosi, aga plastidega on üldiselt nii, et neid liigitatakse värvitavateks ja mittevärvitavateks. Mittevärvitavad ongi tavaliselt pealt sellise \"struktuuriga\", ehk krobelised.
Isiklikest kogemustest võin öelda, et nn. mittevärvitavat plasti saab värvida küll. Peaks ainult plasti pinna märjalt ära lihvima. Antud juhul oleks õigem lihvida maha kogu struktuuri osa. Nii, et pind jääks ühtlaselt sile ja matt. Kui pinna ära kuivatad, siis on hästi näha need osad, mis ei ole korralikult lihvitud, need on justkui läikega. See töö võtab natukene aega, aga mitte üle mõistuse. Võiks kasutada suht jämedateralist paberit, näit. 800. Jämedam jätab juba liiga suured kriimud sisse. Võivad hiljem peavalu valmistada.
Kui see tehtud, soovitan korralikult pesta: \"karukeel\" ja silikoonipesuaine.
Siis kuivale pinnale kiht plastikukrunti. Saadaval kõigis autovärvikauplustes. Hind samas suurusjärgus tavalise krundiga. Pealegi läheb seda vast 0,1 ... 0,15 ltr. per stange. Edasi juba nagu tavaline tehnoloogia.
Jõudu Tööle!

Nimeta

Kas on võimalik kuidagi kindlaks määrata, millise plastiga tegu - värvitatava või värvitamatuga?
Ma isiklikult arvan, et see Ka sobiks sellise krobelise plastiga paremini, eriti siis, kui plekk on must metallik ja plastid must matt.
Kui siledaks teha, siis vist peaks pampri samat värvit tegema, mis autogi on? See läheks jällegi kulukamaks...
Või mida teised arvavad?
pilt ka konkreetsest autost: http://www.zone.ee/s90f/Ka.jpg?2
Ja muidugi, tänan harviva vastuse eest, autorestauraator!Smile
See peab siis spets värv olema, mis kuivades kõvasti mängida annaks. Olen ise kah paar aastat Ka-ga kulgenud ja tean, et see plastik on päris pehme ja painduv. Tavaline autovärv seal küll minu arust peal ei püsi Rolleyes

Nimeta

Minumeelest on see plastik just selline kõva ja rabe. Rolleyes
tihti pole pulli tegema mõtet hakatagi
enamik töökodasid teeb värvitööd hinnaga 1000.- detail
ehk siis demonteerid stange, viid töömeestele ja 1000 eek eest
annavad värvituna tagasi Smile (nii tehtud sileda stangega mudugi)
värvitakse ka uste sisepolstreid, roole ja armatuuridetaile. Värvimüüja käest küsi täistehnoloogiat oma plastikutele ja kui miski valesti, siis trambi jalgu.

Hulgus/al, värvimine lemmikteemaks
Ma pole eriline Ka fänn, aga kui nimetetud isend oleks minu omanduses, siis mina lihviks plastosad võimalikult siledaks ja teeks sama tooni auto värvusega ning matiks. Siluda saab ka plastiku pahtliga.
Värvitakse tavalise värviga, millele tuleb plastifikaatorit sisse panna ja alla, nagu juba räägiti, plastikukrunt.

Värvimüüjad reeglina asja ei jaga, olen nende käest kuulnud igasugust jama. Kõige õigem on nõu küsida autumaalri käest, kel on suur kogemus.
On kaks võimalust.Kui aluspind on hästi säilinud siis võb karestada peene karukeelega ja pesta silikoonipesuga korralikult ära (käsnaga e tohi pinda tugevalt ära kriimutada),plasti krunt peale,värv peale ja elastiklisandiga lakk selga.Lisandit umbes 20% laki kogusest.Selliselt tehtud pinnast jääb aluspinna struktuur läbi kumama(on paljudel vanematel autodel tehasest) Aga kui tahad siledat pinda siis võiks karestada 240 paberiga,plasti krunt,elastik lisandiga täitekrundi kiht sileda pinna saamiseks,see karestada 800-1000 vee paberiga võib ka pehmel alusel paberiga kuivalt ja edasi värvima.Nii tehes väiksemate toksude puhul ei tohi värv ei praguneda ega küljest pudeneda.

Ardi

Ma olen töö juures teinud nii:
Detaili pesen kohe alguses silikooni pesuga ära, siis lasen vibraga (320 paber all) karedkas (kui see plastik on nn mummuline siis läheb päris mitu paberit ja kaua aega). Siis lasen plastiku krunti, see ei maksa eriti palju oleneb (muidugi ka tootjafirmast) umbes 40-50 eeku 100grammi. Siis et see kare pind siledaks saada lasen täitevkrunti nii ikka mõnuga 5-6 kihti. Siis lihvin vesipaberiga krundi maha (1000-ne või 1200-ne paber) ja siis ennem värvimist pesen veel silikoni pesuga selle detaili ära ja siis muidugi värv ja lakk selga.
Seni pole veel ükski kilent tagasi tulnud sellise murega et värv koorub vms. Teineasi on muidugi siis kui parklas teised inimesed oma autoustega pihta löövadSad
Jõudu tööleSmile