automoto.ee foorumid

Täisversioon: kui palju võib olla kolbide kaalu erinevus jawa 638l
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
niisiis

Ostsin uued kolvid rõngad kaalusin ära.

Tulemused.

Kolb nr üks 219,50 grammi


Kolb nr kaks 221,06 grammi

Lisamärkus kaalusin koos rõngastega ning kaal oli täpsuskaal.

Kas peaksin selle 1,5 grammi treipingis maha võtma, või ei ole sellel otsest vajadust.


Kuskilt mälusopist tuleb meelde et kolvide erinevus võis olla 1-2grammi.

ettetänades
Unimüts
kui suur on lubatud erinevus, ei tea, aga tasub vast see vahe nulli viia, treipink...vast saab ka ilma hakkama, kui pole käepärast, vaata kolvi sees ringi, kui seal on mingeid valuservasid , võid need maha viilida, kui pole, siis võta mõnest paksemast kohast maha, muidugi mõisusega, mitte julmaltSmile
Treipingile on ka ligipääs selles ei ole muret. Kuid Küsimus tekkis sellest, et ei mäleta enam nii täpselt palju see erinevus võis olla.
Sooviks et mootor ikka tasakalus oleks.

Andres

Mina küll soovitaks ühendada kolvid kepsudega ning siis väntvõlli tasakaalustada. Mis on iseenesest jällegi tunduvalt kulukam, aga tulemus peaks olema märksa asjalikum.
Andres Kirjutas:Mina küll soovitaks ühendada kolvid kepsudega ning siis väntvõlli tasakaalustada. Mis on iseenesest jällegi tunduvalt kulukam, aga tulemus peaks olema märksa asjalikum.

Jama vaid selle juures on see, et mu jawa mootor ei ole kordagi lahti käinud ning alumine osa on nagu uus, viga oli vaid üleval nüüd uued asjad ostetud.
Kolvid, rõngad, kepsu ülemised laagrid, silindrid, sõrmed.
Pütipealsetega vaatame veel.

Seega ei tahaks ma kuidagi seda alumist osa lahti võtta.
Kuigi jah idee on hea.


ps äkki oleks ka kasulik kaaluda vanad kolvid ära ning vaadata siis. Kuid samas raskem kolb tavaliselt kulub rohkem. täielik dilemmaSadSadSad.

Andres

Kui sul vanad kolvid olemas ja terved ka (s.t. pole tükke kaduma läinud), siis võiks ehk selle peale mõelda.

Samas... Mu eelnev jutt võis pisut vale olla. Sügavamalt järele mõeldes võiks asi siiski nii käia, et kõigepealt kolvid ühte kaalu ja alles seejärel väntvõlli külge ning siis kogu kupatus tasakaalustamisele.

Aga ma ei tea ka, kuidas tehases tasakaalustamine täpselt toimub. Selles mõttes, et ilmselgelt on väntvõllid teatud tasakaalustamatusega ja samamoodi kolvid erineva massiga. Aga kahjuks ma ei tea, kas vänvõlle ja kolbe oma vahel ka sobitatakse, et sellega siis üldist väntmehhanismi tasakaalustamatust vähendada.... Juhul kui sobitatakse, oleks vanade kolbide järgi õigem neid asju korraldada. Muudel juhtudel soovitaks siiski ühte kaalu viia ja kõik.
väntvõll tasakaalustatakse eraldi,kolvid kepsud aetakse ühte kaalu, kui keegi väidab midagi muud, on ta minust targem(mis pole muidugi välistatudSmile Mul selline lihtne põhimõte, mille tööga oled rahul, seda ära puutu. Väntvõlli lahtikiskumine ja pärast kokkupanemine(õieti) on küll see, mida ei tahaks katsetada