automoto.ee foorumid

Täisversioon: Haagisele 12V/24V
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Vaja oleks ühele haagisele siis ehitada 12/24V elekrisüsteem.
Kõige lihtsam oleks muidug panna topelt tuled igalepoole ja kahed juhtmed vedada,aga kas midagi vähem materjale nõudavid lahendusi oskab keegi välja mõelda??
Ise nagu elektriga sina peal pole.
Takistite ette panemine / takistussilla tegemine ei ole vist hea lahendus. Kuna haagisel on tulesid palju, siis on neid ka vaja palju.

Pidurite/gabariitidega on lihtne - niikuinii on vaja 2 pirni, 24 V korral paned rööpi, 12 V korral jadasse. Jama tekib suunatulede juures, kust tuleb tõesti minna vist mingi eeltakisti või - silla põhimõttele.
Lihtsam variant on kiiresti paigaldatavad tuled, mingid plokkpistikud külge. Ülejäänud süsteem on neil ju sama, seega oleks üks komplekt 12V, teine 24V. Ma arvan, et paari minutiga oleks tuled vahetatud.

tarmo

Kõige mugavam (mitte küll kõige odavam) variant on kindlasti paigaldada vedukile (või minupärast kasvõi haagisele) 24/12V alalisvoolu konverter.
Kuna auto juures tõenäoliselt 12V tarbijaid veelgi võib ette tulla, siis võiks ju seesama seade olla mitmel eesmärgil.
A-Kaablis näiteks on neid müügil erineva võimsuse ja sellest tulenevalt ka hinnaga. Mascoti inverterid/konverterid on suhteliselt hea kvaliteedilised.
tarmo Kirjutas:Kõige mugavam (mitte küll kõige odavam) variant on kindlasti paigaldada vedukile (või minupärast kasvõi haagisele) 24/12V alalisvoolu konverter.

ootoot, selline konverteri variant toimiks ainult juhul, kui haagisesse tuleb üksainus +juhe ja erinevate tulede lülitamine käib massi/miinuse ühendamisega/katkestamisega. (ja ka siis on küsitav, kas konverteri miinus võib käia otse läbi konverteri või peavad sisend ja väljund olema eraldi e. lahti sidestatud)
Sest sellise skeemi korral kui mass on ühine ja tulesid lülitatakse plussi pealeandmisega, on autost haagisesse saabuvaid tuledelülitamise +24V signaale/juhtmeid mitu (pidur, suund, gabariit) ja ühte konverterit ei saa neile kõigile vahele panna.
Igatahes tasub see skeem enne paberile panna kui asju ostma ja ehitama hakata.
edit: (Releedega peaks küll saama ehitada 24/12V paralleelse konverteriga süsteemi, aga see teeb skeemi keerulisemaks 12V kasutuse jaoks).

Plokkpistikutega tulede variant tundub reaalne, aga eks selle konstruktsiooni väljamõtlemisega on natuke tegemist ja peab ka olema ettevaatlik, et ei unusta vahetamata 12V komplekti 24V vastu või komplekte segamini ei aja.

Ka takistite variant on mõeldav, sest takistina saab kasutada teist täpselt sama võimsusega(takistusega) 12V pirni , ehk siis kaks 12V pirni jadas.
Aga see ei ole oluliselt lihtsam topelttulede variandist ja võimsuskadu \"takistiplokis\" tuleb suur.
OK, ma küsin lisateavet, et soovitada, mis skeemi juurde jääda.

1. Kas sama käru samade tuledega peab töötama nii 12V kui ka 24V süsteemi tagant?

2. Kuidas saab olema lahendet pistiku küsimus - kas see ka sama eri vedukautode korral? Ehk siis - kas ühele kärule kaks vedukautot?

3. Kas 24V süsteemiga auto peab saama peale 12V süsteemiga käru taha haakida ka 24V süsteemiga käru?
valdo Kirjutas:OK, ma küsin lisateavet, et soovitada, mis skeemi juurde jääda.

1. Kas sama käru samade tuledega peab töötama nii 12V kui ka 24V süsteemi tagant?

2. Kuidas saab olema lahendet pistiku küsimus - kas see ka sama eri vedukautode korral? Ehk siis - kas ühele kärule kaks vedukautot?

3. Kas 24V süsteemiga auto peab saama peale 12V süsteemiga käru taha haakida ka 24V süsteemiga käru?

1: Jah

2.Tuleb kaks eraldi pistikut.

3.Jah
1.Millised on need kaks vedukautot?
2.Mis tüüpi haagisega on tegu?
markxx Kirjutas:1.Millised on need kaks vedukautot?
2.Mis tüüpi haagisega on tegu?

Üks on 12V pakiauto
Teine 24V veoauto

Autoveotreiler tüüpi haagis.