automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vajan Jawa-abi !!!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

Bullet

Mul on JAWA 350 / 1972, kuid nagu vanade rataste puhul, tekib ikka ja jälle uusi probleeme. Jawa pole küll täitsa originaalvormis - vahetatud on lenksad mingi iz omade vastu, suunatuled ja laibarauad, tagades sellega suurema sõidumugavuse. Tagatuligi on vahetatud vana purunemise pärast, kuid sellest kõigest hoolimata näeb ta hea välja.
Tegelikult oleks plaanis ratta originaalkuju taastamine.

Nüüd põhiprobleemi juurde: sõites kipub suurematel pööretel kolmas käik välja hüppama. Olen mootorit 2 korda lahti kakkunud ja pooled jupid vahetanud, kuid veast lahti pole saanud. Ehk oleks mõni teadja mees nii hea ja annaks hüva nõu, kuidas seda viga likvideerida.

Käigukastis pöörlevad võlli peal hammasrattad. Kui üks hammasratas teisele lähedale lükata, hambuvad hammasrataste külgedel olevad nukid (Minskil 3 nukki hammasrattal). Kui need nukid on ümaraks kulunud, siis hammasrattad ei püsi lähestikku ja käik ei püsi sees, ümarus pillub teise hammasratta tagasi eemale.

Vea parandamiseks käia need nukid kandiliseks ja natuke kalasabakujuliseks, nii et nad üksteisest eemale ei tõuku, selle asemel, et hambuda.

Seejuures tuleks tähelepanu pöörata sellele, et üks nukk ei jääks kandma kogu koormust, vaid kõik 3 võrdselt. Mulle soovitati seda näiteks kontrollida plastiliiniga(kui pole, saab ka nätsuga improviseerida), kuid sain hakkama ka vaatluslikul meetodil.

Metall on üsna kõva, mina kasutasin vana elektrilist kaasaskantavat hambapuuri, kuid töö jaoks on ideaalne ka Dremeli Tööriist (minifrees) vastava lihvotsikuga, või selle puudumisel mõni peenem viil.
enne hammasrataste käiama asumist võiks proovida võllide asendit muuta. kui oled palju juppe vahetanud ja asi ei paranenud, siis on miski võll lihtsalt paigast ära (vaja reguleerseibe kasutades nihutada paremale / vasakule).

Rahvusraamatukogus on vähemalt kaks vana Jawa raamatut, kus muuhulgas on üksikasjalikult kirjeldatud ka käigukasti remonti ja reguleerimist. Tasub uurida vahel.

Bullet

Hammasratastes viga olla ei saa, kuna viimati vaatasin nad üle ja seisukord oli vägahea. Sammuti on mul ka kahvlid uued. Fiksaatorsüsteem on ka üle vaadatud ja minu arust töötab väga hästi. Järelikult tuleb, siis võllide asukohta timmida (muidugi, kui just ülejäänud käike paigast ära ei aja, sest need töötavad hästi) Timmimise teeb raskeks ka asjaolu, et silmaga ei saa arvustada, kas võll on nüüd õieti...mootor kokku pandud, ei ole just erilist tahtmist seda uuesti lahti võtta, et võlli teisele poole nihutada. On võimalik enne mootori kokkupanekut seda kontrollida, kas käigud ikka töötavad ???
Seibid ikka panid käigukasti?
Käigukasti tulebki kontrollida enne mootori täielikku kokkupanekut. Laotakse karter ilma väntvõllita kokku ja kontrollitakse võllide telglõtku ning käikude lülitumist. Vahevõlli telglõtk võib olla 0,2-0,3 mm, vedaval võllil lõtku olla ei tohi. Seibe selleks vaja ongi, et lõtkud paika ajada. Raamatutes on seda kõike muidugi tunduvalt detailsemalt seletatud.

ozwald

ma arvan et tean kuna endal ka selline masin olemas.ka mul oli sama viga ja mul asi selles et käigukahvel oli nats läbi.vaata järsku selle vahetamisest abi

ozwald

aa veel et ega tea kus saab korralike selle aasta jawa sumbuteid
ozwald Kirjutas:aa veel et ega tea kus saab korralike selle aasta jawa sumbuteid

Kloostrimetsa motopoest

Bullet

Kas tsiklivend võiks anda Kloostrimetsa motopoe täpse aadressi?
Kloostrimetsa tee 56a 11913 Tallinn

ja teine koht kus võid oma probleemi kurta on ka jawade maaletooja www.jawa.ee Nõmme tee 103, Tallinn

ozwald

ja kas sellel mingi netiadre ka on sest elan üldse saaremaal nii et....Ehk oskad kahe summi hinna isegi õelda?
ozwald Kirjutas:ja kas sellel mingi netiadre ka on sest elan üldse saaremaal nii et....Ehk oskad kahe summi hinna isegi õelda?

http://www.hot.ee/motopood/

hind oli viimati 2300.-, kuid uuri ise andrese käest.

Bullet

Nasa666 Kirjutas:Saab panna ka uuema Jawa kasti, aga siis peab ära vahetama kogu sisu. Uuema Jawa kastiga töötavad käigud õieti- 1 alla teised üles.

Hea mõte >>> uume Jawa käigukast on kindlasti kättesaadavam ja odavam>>> see tagaks ka käigukasti pikema töökindluse. On keegi seda ka proovinud või on see lihtsalt teoreetiliselt võimalik. Kui on, siis kas vanale Jawale peaksid sobima kõik uuemate Jawa 350 käigukastid???
Kellelgi oli vist plaan Jawa originaaliks taastada?
Ei ütleks, et vana Jawa käigukasti just võimatu leida oleks; mul endalgi näiteks vedeleb käigukasti võlle kaks komplekti (iseasi kui kulunud nad on).
Kui suur Su tsikli läbisõit on ja mis jupid Sa täpsemalt välja oled vahetanud?

Bullet

Ma pole õelnudki, et mul on plaanis uuem käigukast sisse panna!!! Pigem huvitas mind selle protseduuri võimalikus. Kui vana ratas, siis vana ratas.
Üritan sellest käigukasti jamast muud moodi lahti saada.(käik sisse alla ja välja üles, on tänapäeval juba unikaalne ja seda jawa omadust eriti ei tahaks muuta)

Olen vahetanud kahvlid, hammasrattad, juhiku, fiksaatori ja vist isegi võlli (ei mäleta enam täpselt)= peaaegu kõik >>>> järelduste kohaselt on viga võlli asukohas, mida peaks saams seibidega timmida.

Kindlat läbisõitu ma ei tea, kuna jawa on sõitnud palju ilma spidomeetri trossita ja teeninud kolme põlvkonnna juhte.
Põhimõtteliselt on võimalik uuemate tüüpide kägukaste kasutada küll: 634 kasti saab sisse panna ilma mingeid muudatusi tegemata, 638 kasti puhul tuleb töödelda kas käigukasti lühemat võlli või siis karteripooli.
Aga enne oleks raha kokkuhoiu ja originaalsuse huvides mõttekas siiski vana kast korralikult üle vaadata. Kalasaba-jutt unusta ära, sest kui kolmanda käigu lülitumist vaatad, siis näed, et lühema võlli peal olev hammasratas (kohe võlliga ühes tükis tehtud hammasrattast järgmine) läheb oma sisemiste soontega võlli peal olevatele nuutidele. Tehase andmete järgi peab kattumine olema lülitatud seisus 4-4,5 mm. Tavaliselt on probleem selles, et võlli nuudid on suht nõrgad asjad ja kipuvad otstest kiilukujuliseks kuluma. Sama probleem on ka hammasratta sisemistel soontel. Selle kulumise tulemusena tekib käigu lülitatud asendis telgsuunaline jõud, mis surub hammasratast võlli nuutidelt maha - käik hüppab välja. Võlli saab taastada pealekeevitamise ja järgneva lihvimisega, hammasratas tuleks aga kindlasti välja vahetada.
Isegi kui sul need õhukesed vasest seibid võllidelt puudu, ei pruugi midagi korrast ära olla - JAWA tehase kataloogides on märgitud ,et seibe kasutati ainult \"vajadusel\", s.t. igal masinal ei pruugi neid ollagi. Võllide telgsuunalise lõtku kontrollimiseks soovitan järgmist: enne mootori järjekordset lahtivõtmist võtad siduripoolse kaane maha ja proovid alumist (lühemat) võlli aksiaalsunnas nihutada (supler abiks). Kui lõtk on suurem kui 1/2 mm, soovitan panna vastava paksusega seibi kõige suurema hammasratta ja pronkspuksi vahele. Ülemine võlli kontrollimiseks oleks parem muidugi sidur maha võtta. Põhimõtteliselt käib selle lõtku kontrollimine samamoodi, ainult et võll istub enamasti laagrite peal pinguga.... Minu kogemus näitab siiski, et võllide telgsuunaline nihkumine on käigukasti probleemide korral peaaegu olematu tähtsusega....
Viimane võimalus on panna sisse täiesti uus käigukast, mis on aga ütlemata kallis lõbu. (soovi korral võin muretseda).