automoto.ee foorumid

Täisversioon: Ilma sumpata parem minek?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Selline asi, et roostetas minu \'83 Opel Asconal leegitoru sisse umbes pöidlasuurune auk. Hääl on nagu Harleyl, aga imelik on see, et minek nagu paranes, jõudu tundub rohkem olevat. Nii tundus endale ja sama märkuse tegi ka sõber, kes selle autoga tihti sõidab. Kuidas on see võimalik? Sumpa umbes kuskilt? On keegi äkki midagi samalaadset kogenud ja oskab ehk seletust anda?

Ette tänades,
Mina pakuks esimesena psühholoogilist efekti Smile

Kuigi teoreetiliselt saab sumpat eemaldades rohkem hobuseid välja meelitada, eeldab märgatava tulemuse saavutamine ka muid töid. Lihtsalt auku sisse tehes ei ole see väike vahe praktiliselt tagumikuga tunnetatav.
Tagumikutunnetusega vastupidine kogemus: Golfil kukkus proovisõidul toru alt ära, minek läks peputunde põhjal kehvemaks.

Asp
Mu tuttav tõi Saksast kunagi Rekordi sõites. Sellel läks Lätis summuti keskelt pooleks. Minek olevat peale seda palju kehvem olnud ja bensiinikulu suurem.
Mul hakkas Mossel kunagi tuletoru ja summuti ühendus läbi laskma. Hääl oli kole ja minek üksjagu kehvem.
Sellega on niimodi ,et sumpa pütis on selle aukudega toru ja välis kesta vahel miskine kiud materjal mis töötabki heli summutina ja laseb gaasidel vabalt torust väljuda .aegade jooksul roostetab seespool summuti pütti seal miskit läbi ja need tehis kiud liiguvad gaasidega kaasa ummistades niimodi väljuvate gaaside teekonna .Seega võid sa selle augu seal kinni panna kuid paari nädala pärast tekkib järgmise nõrga koha peale uus ja jälle on autol minek parem. endal on selliseid kogemusi erinevate markidega olnud , viimati oli aga scorpal katalüsaator kinni ja minek oli ikka oopis kehv . seega vaheta sumpa täies pikkuses ära.
Kokku tuli pikk ja loll jut ,aga äkki on abi
mineku- ja-mittemineku värk on nii nagu lihtsa otseläbiväljalaskega, tänaval, kus pöörded üle 3000 eriti ei tõuse, jääb jõudu vähemaks, aga kõrgematel pööretel, kus tavaline sumpa (või siis umbes sumpa) hakkab gaaside väljumist oluliselt takistama, on katkise sumpa gaasiväljund parem ja jõudu rohkem.
Kui pütt on paksult tahma ja roostet täis, siis liigub tõesti ilma selleta palju paremini Smile
Loogilisel võttes peaks ilma sumpata (katkise sumpaga) paremini minema -- gaasidel ju kergem tee välja saada. Ega ilmaasjata \"ämblikku\" ei kasutata.

Isiklikud kogemused piirduvad küll kunagi 2T tsikliga, kui ikka sumpa sai ära võrtud ja ainult leegikaga sõidetud olid kiiruse/kiirendusomadused ikka palju paremad. 2taktilisel on too asi ikka natuke teistmoodi.
Endal tulid mossel jäärajal kollektori torud ääriku küljest lahti, leeki hakkas sealt peksma ja jõudu jäi ka vähemaks, ning penakulu ka suurenes. Mida mootoripool viga tekib seda rohkem mõjutab teoreetiliselt!?
Heh see viimane tuletab meelde mõistulugu pimedast mehest, kes elevanti katsudes üritas ära arvata, millega tegu...

Kollektor on ikka midagi muud kui summuti, kui ikka paljas plokikaan jätta siis ilmselt on minek natuke nadi jah. Samas ei ole ideaal ka 15km pikkune summuti. Samuti ei too U-toru, mis suudab genereerida kasvõi 100 baari vastusurvet, momendiharja null pöördeni minutis.