automoto.ee foorumid

Täisversioon: Husqvarna 250 Automatic
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Eelmisel kevadel oli seoses ajateenistusega au neid masinaid veidi lähemalt tundma õppida.
Masin 250 ccm 2-taktiline, õhkjahutusega. Automaatkäiguvahetus, kasti peal on vaid sõidu/neutraalasend, traditsioonoline sidur puudub. Kütusesegu pruugiti 1:25 kuni 1:50, ei saanudki aru, missugune see õige vahekord olema pidi. Üks tark ütles, et nii, teine naa. Käigukasti kallati mingit Husqvarna oma spetsiaalõli.
Käigukast oli neljakäiguline, ülekanne toimus nelja tsentrifugaaljõul rakenduva hõõrdsiduriga, mis erinevatel kiirustel järjest lülitusid. Igal sidur koosnes kolmest vihist, valmistatud pronksist ja pikisoonelised.
Suurimaid probleeme oligi nende vihtidega. Tööpind oli ca 2,5 cm laiune (ketta enda läbimõõt paarteist sentimeetrit), sooni 7...8 ringis. Viimased kulusid aja jooksul, ühtlasi täitusid mahakulunud metalliga. Niisiis pidi sooni (ametlikult) vastava freesiga süvendama. Mina teostasin töö edukalt rauasaega. Kulunud soontega vihid põhjustasid sidurite libisemist, seega polnud sellises konditsioonis ratas sõidukõlbulik. Murelikuks teeb see, et kirjeldatud \"uuendamine\" tuleb ette võtta iga paari tuhande kilomeetri järel...
Ülejäänud väidetavad vead lükkan peamiselt halva kohtlemise (oskamatuse-huvipuuduse) kaela. Tapal oli neisse tsiklitesse puutuva koolituse vaid üks mees läbinud. Korras masinad käivitusid alati esimesest-teisest vändast, pidurid on head, elektrisüsteem lihtne ja töökindel, halogeenlatern valgustab tublisti. Ülekuumenemist ei kohanud, kuigi vatti said rattad tublisti.
Rääkides kiirusomadustest - lahingvarustuses kaalusin üle 100 kg, sellest hoolimata oli võimalik esiratas stardikiirendusel maast lahti saada. Kergematel meestel oli lõbu hoopis laialt. Maanteel võis rahulikult 80 km/h kuni 90 km/h kulgeda, üle selle polnud kõrvale enam meeldiv. Eks ta tegelikult rohkem kergemale maastikule sobi, talumajapidamisse näiteks, kuigi pehmes liivas ja ka paarikümnesentimeetrises mudamülkas saab hakkama.
Mina kui pidevalt vene masinatega maadelnu sain nende ratastega lävides väga positiivse üllatuse osaliseks. No ei ole rollerid!

metalliotsija
Ega juhtumisi mitte Tagalapataljonis? Seal on paar tykki sõjaväepolitsei kasutuses.
Sõitsin nii Tapa (2 tk kasutuses) kui Sidepataljoni (5 tk) masinatega.
IZJU2 Kirjutas:Ega juhtumisi mitte Tagalapataljonis? Seal on paar tykki sõjaväepolitsei kasutuses.

Tagalapataljoni omasid olen ise natsa näppind.