automoto.ee foorumid

Täisversioon: Projekt ET-600 "Tursapea"
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Nii asi siis nüüd niikaugel, et tuleb valmistuda suviseks vanatehnika sõiduks ja seekord valisin selle teekonna läbimiseks ühe ainulaadse masina! Sai laupäeval see masin talvekorterist ära toodud ja esialgu suurt polegi jõudnud teha, mõned pildid ka siis http://www.pilt.ee/view/380256/
Oleks vaja ka mõningaid osi... Vanadel baarikappidel oli klaasist lükanduksed, vaja oleks siis neid plastiksiine, mille sees klaas liigub, pilt ka kuhu need panna vaja- http://www.pilt.ee/photo/380256/7790461/

Siis oleks vaja muhk tüüpi sapaka ukse käepideme nuppe: http://www.pilt.ee/photo/380256/7790465/

ja ukse kinnitõmbamise kronsteini: http://www.pilt.ee/photo/380256/7790469/

pole veel täielikku ülevaadet masinast saand, kindlasti lisandub siia nimekirja veel üht-teist
Tänuväärt ettevõtmine Smile

Neid klaasi siine leiad ehk vineerivabriku poest.
Oletan, et originaalis käisid seal ikka alumiiniumsiinid.
originaalis käisid seal tekstiilkattega siinid, kuid pleksiklaas ei taha nende sees hästi libiseda!
Mõned uued pildid: http://www.pilt.ee/view/380256/3/

Läks siis suuremaks lammutamiseks, nimelt käimakast vaja vahetada, kui kellelgi on neid sapaka poolassi kumme, mis nelja poldi ja võruga kinnituvad, siis võiks teada anda!

jänes

on ikka kole küll Big Grin
projekt jäi vahepeal aja ja rahanappuse tõttu päris seisma, nüüd puhkus tulemas ja plaan ikka masin korda saada, esimesed valmistused liivapritsiks sai tehtud: http://unicman.msn.ee/index6.html
Oi kurja kui palju aega viimasest postist möödas on! Kuid nüüd masinal mootor aiste vahel ja suveks PEAB sõitma saama! Pildialbum: http://fotoalbum.ee/photos/unicman/sets/852357
Krt miks te seda Tursapeaks sõimate? Big Grin
Soobli postitusest provotseeritud OT.
Meil saarel kutsuti (30 aastat tagasi) tursapeaks (või tursabuss)ümmarguste nurkadega TA bussi.
Üks pika kabiiniga variant (pool bussist oli kabiin Cool ) sõitis pikka lainet. Elas see juht vast alles luksuses. Tal oli kabiini, istmete taha, tõstetud tavaline diivan. Seal oli hea magada ja üleüldse oli ruumi küllaga. Masina kandevõime oli minu mäletamist mööda 1,6 tonni. Juht ise kutsus masinat "rahapress", sest tonnkilomeetri hinne oli väga kõrge. Tonnkilomeetri hinne tehti ametliku kandevõime järgi. Kaupa vedas ta aga teistega võrdse tonnaasiga.
Natukenegi teemasse.
Ka minu klassivenna isa sõitis taolise ET'ga ringi. Oli ETKVL süsteemis mingi töökoja meister. Tol ajal ei räägitud midagi, et see üks "kuuris" valmis tehtud auto. "Korralik" transpordivahend, nagu kõik teisedki autod. Takkjärgi meenutades ta ikka väga kaua ei sõitnud sellega. Ju siis ikka lagus ää.
Midagi selles autos ikkagi erilist oli, sest teisi sõbra isa transpordivahendeid ei suuda meenutada. Seda aga mäletan hästi, kui sõber ütles, et isa sai uue auto. Käisime siis seda uurimas.
Täpselt ei tea isegi, kust see nimi tuli, kuid minu mäletamist mööda peaks ristiisa olema kasutaja vilukas... Kabiin meenutab kala pead...
Jõudu ja jaksu huvitava liikuri ehitamiseks. Vaatan neid vanu must-valgeid pilte ja tekib küsimus , et kas selle masina algsel loomisel oli ka sinu pere seotud ? Kui jah, siis oskad kindlasti midagi huvitavat sellest kirjutada.
kas mitte "tursabuss" pole mitte üks muu liikur nõugudeajast, vähemalt mäletan et üht mikrobussi nii kutsuti minu lapsepõlves
(08-09-2009, 22:36 PM)supp Kirjutas: [ -> ]kas mitte "tursabuss" pole mitte üks muu liikur nõugudeajast, vähemalt mäletan et üht mikrobussi nii kutsuti minu lapsepõlves
Paikonniti võidi kutsuda liikureid erinevate nimedega. Sellepärast paningi kirja "meil saarel" ja ajastu. Supp'i profiili vaadates ei kajastu mitte, millal oli see lapsepõlv.
(08-09-2009, 21:27 PM)janek555 Kirjutas: [ -> ]Jõudu ja jaksu huvitava liikuri ehitamiseks. Vaatan neid vanu must-valgeid pilte ja tekib küsimus , et kas selle masina algsel loomisel oli ka sinu pere seotud ? Kui jah, siis oskad kindlasti midagi huvitavat sellest kirjutada.

Janek, sul täiesti õigus, esimestel piltidel figureerivad kunagine Unic klubi Ida piirkonna juht Villu Rästas ja minu isa, kes siis ka kunagi taastasid selle masina! Aga memuaare pean isa käest küsima, mis ja kuidas sel ajal oli...
Tursapeast veel niipalju, et raamatus "100 kodustatud liikurmasinat" (Peeter Böckler) on sellise nimega hoopis UAZ-452, kuna kabiin on suur ja kast väike, mis meenutab tursakala, kelle pea on ka kehast suurem!
(09-09-2009, 07:19 AM)unicman Kirjutas: [ -> ]
(08-09-2009, 21:27 PM)janek555 Kirjutas: [ -> ]Jõudu ja jaksu huvitava liikuri ehitamiseks. Vaatan neid vanu must-valgeid pilte ja tekib küsimus , et kas selle masina algsel loomisel oli ka sinu pere seotud ? Kui jah, siis oskad kindlasti midagi huvitavat sellest kirjutada.

Janek, sul täiesti õigus, esimestel piltidel figureerivad kunagine Unic klubi Ida piirkonna juht Villu Rästas ja minu isa, kes siis ka kunagi taastasid selle masina! Aga memuaare pean isa käest küsima, mis ja kuidas sel ajal oli...

Heh, lugesin veelkord jutu läbi ja tuleb välja, et ajan jama... Minu pere siiski päris masina loomise juures ei viibinud. Insener ikka Bertelov! Aga nime pani sellele masinale mu isa, mitte kasutaja vilukas!
Aega möödas jälle veidi... Esisild on peaaegu remonditud, kui kellelgi Jumz'i vanamalli uusi sarniiri kaitsekumme (vanal üks volt, uuemal juba kaks volti ja neid poes lademetes saadaval!) paar tükki pakkuda on, siis teretulnud! Peab veel amordid paika sättima, vaja spetsiaalsed poldid treida alumiseks kinnituseks. Tagapidurid sai lahti võtta, selgus, et üks silinder valet mõõtu. Vaja siis ka ühte arvatavasti Moskvitsi silindrit 25mm kolviga ja keermega reguleeritav. Arvan, et on mosse piruka oma, aga ise ei tea neid moskvitse täpselt. Mootoriga tekkis probleem, nimelt kolmandasse silindrisse oli ajajooksul vesi sisse saanud ja korrosioon oli silindriga oma töö teinud. Nüüd ootan uut silindrit, mis paari päeva jooksul peaks minuni jõudma. Aga mõned uued pildid alates sellest: http://fotoalbum.ee/photos/unicman/60152476
Lehti: 1 2 3