automoto.ee foorumid

Täisversioon: jupiteri genekas ei lae
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Sain nüüd l6puks issi käima ja kohe selgus uus jama - akut ei lae.\'
puhastasin ära koik juhtme otsad ja ka rootori klemmid , aga ei midagi.peal on 6v sääde , selgus et eelmine omanik oli peale pannud 12v aku , äkki see selle geneka maha p6letas.
mingi pull on see , et mu aku peaks korras olema , aga kui süüde sees on , siis imeb rutu tyhjaks.
Äkki keegi annab nöu - kui öige see relee ära visata ja juhtmed kokku keerata ,, ja teha pidev laadimine?

husu

genekas võib küll läbiolla.(lühises) aga pidevat laadimist eijulge soovitada. madala pöördega veel võib aga kui pööre suureneb võivad ilma pingeregulaatorita lambid ja muud el.seadised ära kooleda

Andres

Pingeregulaatori kõrvaldamine elektrisüsttemist toob tõepoolest kaasa päris suure pinge tõusu (mingi 20 V kanti minu mäletamist mööda). Ja kuigi süütepoolid peaks isegi mõnda aega vastu pidama, siis valgustusseadmed kindlasti mitte. Pinge kasvab siis koos mootori pööretega...

Aga tagasivoolurelee juurest võib küll põhimõtteliselt otse ühendada. Seda siis tingimusel, et peale mootori seiskamist aku juhe maha võtta, sest muidu jookseb aku lihtsalt tühjaks.

....kumb see tagasivoolurelee on?
tegelt ma mötlesin , et kui pidev laadimine siis paneks transistoril pöhineva regulaatori... . aga praegu on jama , et voolu ei ole

Andres

Tagasivoolurelee on see, millel on ainult kaks võimalikku asendit, ehk siis ahel on avatud või suletud. Pingeregulaatoril on miskisugune \"keel\" kahe kontakti vahel.

Mitte just kõige õnnestunum seletus...

Transistorregulaatori kohta ei oska suurt midagi öelda. Töökindlam on ta kindlasti. Minu arvates võiks täitsa sobida... Arvestades, et näiteks zigulil on (generaatori G-221 korral) tavaline pingeragulaator täiesti asendatav transistorregulaatoriga, elektrisüsteemis midagi muutmata.
Iseasi, kust sa 6V jaoks sobiva transistorregulaatori leiad.

Ja oled sa kindel, et generaator ikka korras on?

idee: kui panna auto transistor , siis saaks panna 12v aku ja tuled!
aga äkki vaikses tuuris siis ei lae?
6v transi saaks suvalisest elektroonika poest

Andres

See 12V idee tundub kuidagi Jaan Tatika moodi...

Esiteks peaks sa lisaks tuledele vahetama ka süütepoolid, kui pole eelnevalt juba mingeid 12V autolt pärinevaid paigaldatud. Seega oleks odavam juba teine relee-regulaator muretseda ja ehk üht-teist ka tagavaraks.

Teiseks. Laadimine hakkaks toimuma ilmselt kusagil 2500-3000 pöörde juures ja sealt edasi. Natuke niruvõitu eks?

Kolmandaks. Mul on kuri kahtlus, et generaatori tööiga kujuneb üsnagi lühikeseks.

Järeldus: soovitaks jääda siiski 6V juurde või siis vahetada ka generaator 12V vastu.

Ja igaks juhuks. 6V elektrisüsteemi puhul peaks töötava mootoriga pinge olema 6,7...7V.