automoto.ee foorumid

Täisversioon: Golf 2 amortide vahetus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Niisiis...loll nagu ma olen...hakkan homme esiamorte golf kahel vahetamaSmile
Keegi viitsib siis võiks kirjutada kõik etapid välja mis täpselt tegema peab...või lihtsalt mõne kasuliku nipi andma.
ok...tänud.
Vaja läheb vedrukammitsaid, mutrivõtmeid ja aega. Samaaegselt on kasulik ka ülemised tugilaagrid vahetada (kui kaks sõrme vahele läheb tugilaagri metall ja kummiosale, siis on läbi) ja hiljem uuesti esisilla jooks paika panna.

Kõige lihtsam on kogu püstik alt ära võtta. Kõigepealt keerad lahti veovõlli mutri, siis rooliotsa oma, siis oli seal veel midagi.

Samas kontrolli ka pealuu kummide ja rattalaagrite olukord ära, neid on lihtsam korraga vahetada.

Midagi keerulist pole, kui poldid lahti tulevad.

Asp
ok...täna õhtu vaatan...mis saab Smile
rõhutaksin, et \"vedrukammitsad\" on võlusõna. Muidu kulub hulk närvirakke, aega ning halvemal juhul ka sahtlitäis hambaid Smile
Ilma vedrukammitsateta võib halval juhul oma elugi töökotta jätta.

Asp
Aspelund Kirjutas:...Midagi keerulist pole...

Asp

Arvad jah? Big Grin
Pool päeva jantinud juba.
Võtsingi kogu püstake ära.
Aga ole mees ja leia selline võti kuskilt, mis pealt lahti keerab selle kausi või kaane või mis-iganes-ta-nimi-ka-ei-ole, et vana amort vedru vahelt kätte saada.
See vist mingi väga vw special võti.. :S
Kärnataja Kirjutas:Aga ole mees ja leia selline võti kuskilt, mis pealt lahti keerab selle kausi või kaane või mis-iganes-ta-nimi-ka-ei-ole, et vana amort vedru vahelt kätte saada.
See vist mingi väga vw special võti.. :S

Sai eile kah esiamordid ära vahetatud. Minul asendas toda Volkswagen special tool no. VW 524-t üks suuremat sorti mutter, millele ühte otsa relakaga 2 sobiva laiusega naga tekitatud sai.
Püstakud sai ülevalt lahti küünlavõtme ja 7mm kuuskandiga, tagasi panemisega oli jamamist vähe rohkem, sest Sachs oli millegipärast amordi otsa 6mm sisekuuskandi teinud ja 6mm kuuskantidest on mul ainult pehme hiinakas olemas.
See kammitsa asi...
Et kas need kammitsad on selleks, et vedru kokku suruda enne alla panekut? Kui jah siis üks variant veel. Ma ei tea, kas seal on mingid eripärad, eri autode amortide vahetamises, aga tuttav vahetas mersu vedrud/amordid nii ära, et vanad vedrud sai kätte, uued olid aga nii jäigad, et ei läinud alla. Vajutas siis traktori kühvliga vedru kokku ja sidus vedru nööriga kinni, siis mahtus alla panema...
Kas see jutt kuidagi amortide vahetusega seotud on, aga siiski....Big Grin

Jõudu tööle!!!
Oleneb autost, aga tervislik on kammitsaid kasutada nii peale panekul kui maha võtmisel. Samas näiteks Escorti esipüstikutel ei saa amordi ülemist mutrit muidu lahti, kui vedrul peab väike pinge sees olema, tuleb lihtsalt hoolikas olla, kammitsaid nii palju peale keerata kui võimalik ja vedru endast eemale suunata.

Mis puudutab traktoriga vedru kokku surumist, siis idiootsemat viisi kuidas säästa 150kr kammitsate pealt, sealjuures enda elu ja tervist suurde ohtu seades, annab välja mõelda. Kui vedru peaks kas sidumise käigus või hilisemal paigaldusel traadi katkemise tõttu lahti pääsema, siis on tulemused ettearvamatud. See ei ole üldiselt mingi kellavedru, millega sellist pulli teha võib.
musti911 Kirjutas:Et kas need kammitsad on selleks, et vedru kokku suruda enne alla panekut?

Need on selleks, et ülemise vedrutaldriku saaks maha võtta ja peale panna - vedru on amordi piirasendis veel pinge all.