automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kuidas koduste vahenditega kõvera mopeedi velje sirgeks saab?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervist sai siis enda mopeed zidiga avari tehtud ja esiots masinal purunes täielikult, muud jubid on asendatud uutega ja sirgeks taotud&ajatud aga ainuke mure on veljega. Velg ise siis 16 tolli, väga kõver pole ning sõita saaks ma usun. Aga probleem selles et, tahaks ikkagi vana velje taastada, sest selle rahaga on nii nagu on... Ma katsusin käega kodaraid mõned kodarad veljel on lõdvad, nagu liiguvad, aga enamus siiski väga jäigad. Ise arvasin et, kui lõtvu kodaraid pingutada tõmbaks velje sirgeks?? Rolleyes Ehk jagab keegi kogemusiToungue aa see jäi mainimata kah et veljel on ühes kohas väike mõlk, lõin haamriga nii palju välja kui sain aga siiski mingi väike muhuke onSmile Oleks kellegil nõu anda kas saaks veljes ise koduste vahenditega sirgemaks? Rolleyes
ise jäin ellu, peapõrutus jne, sõitsin kaubikule kyljepealt sisse et nagu yle pole lennanud, vastu kaubikut! tänud kysimast, see selleks, tahax ikka velje sirgeks ajamise kohta infiToungue?
kinnitad velje telje näieks kruustangide külge, nii et saab vabalt keerelda ja et telje keeret ei vigasta, siis paned ta keerlema, võtad tüki kriiti ja viid käe veljele nii lähedale, et kriit hakkab viskavatele kohtadele märke jätma. Nüüd vaatad, millised kodarad seda kohta pingutades või järgi lastes liigutavad ja hakkad näiteks poole pöörde kaupa pingutama ,kriidijälje keskmiseid võid ka rohkem pingutada, aga kõike tee vähehaaval, nüüd pühi vana kriidijälg ja märgista uuesti, nüüd peaks jälg pikem olema, sedasi step by step reguleerid kuni ratas enam ei viska. põhimõte siis peaks selline olema, praktikas võib see võtta palju aega ja nõuda suurt kannatlikkust ja veidike erineda teooriast, igastahes raudne loogika ja tegemise tagajärje hoolikas läbimõtlemine abiks, ka see, et vanad kodarad tõenäoliselt on kinni oksüdeerunud ega annagi liikuma, nii et varu uusi kodaraid. ellipsis oleval rattal tuleks pingutada kodaraid järjest, kaheksas oleval rattal üle ühe, kuna tõmbavad diagonaalis olevad kodarad
no suured tänud, kui aega saab siis proovin järgi.
Oehh... peale sellist tõhusat \"kõksu\" ei soovita tugeva mopeediveljega küll asja kodaratest alustada! Enne tuleb velje jääkdeformatsioonid ikka kõrvaldada - piiratud tõmbetugevusega kodar on väga vale asi seda tegema!

Võta aga asi ilusti esmategevusena kodaravabaks ja uuri kõigepealt velje sirgust. Paremale-vasakule \"vämpse\" saad kontrollida miski tasase plaadi peal. Rõngakujulisusest irdumise kontrolliks tuleb Sul teha näiteks veljekinnitus miskile kilbile koos keskel oleva \"nabaga\", kuhu Sul tuleb ehitada suur sirkel.

Kui on märgata kõverusi, siis tuleks need välja pressida (mitte taguda!). Abiks tulevad tugevad hoonekonstruktsioonid, õunapuust valmistatud tugiklotsid ja autotungraud (jalgrattaveljel teeb sama asja käte-jalgadega ära, suurema asja veljel mitte). Iga tõhudsama painutamise järel uus sirguse kontroll.

Kui velg sirge, siis on mõistlik alles kodarad uuesti sisse laduda ning näiteks hr Hullmaks\'i meetodil kodaratest velg rihti uuesti ajada.

Olen ise aeg-ajalt selliseid töid teinud, vahel isegi vanaaegsetede autode loppis rooliratastega Smile
ma ka nende velgedega hullu moodi vaeva näinud eriti uuematel jalgrattastel jube pehmed veljed onToungue
kalev60 Kirjutas:ma ka nende velgedega hullu moodi vaeva näinud eriti uuematel jalgrattastel jube pehmed veljed onToungue

Pehme velg on lihtne variant - käte abil või väikeste abivahenditega saab asja õigeks. Hullem on karastatud terasest paugusaand velg - selle algsete geomeetiliste mõõtmete taastamiseks on tarvis ikka nii mitmeidki abivahendeid ning oskusi; samuti üksjagu jõu rakendamist õigesse kohta. Ja vale tegutsemine võib selle hoopis ära rikkuda.