automoto.ee foorumid

Täisversioon: Dnepri esihark
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Vaatamata kogu oma teoreetiliste teadmiste pagasile ja suurele optimismile vene raskeraua kasutamisel, jäi mulle peale eilset tiiru siiski mõru mekk keelele ja 3 tonni käsitsi sõnnikulaotamise tunne kätesse- Dnepri esihark ei ole mõeldud soolona sõitmiseks! Millega asendada?
Huvitav küll. ma ise juba pikemat aega soolona sõitnud dnepriga ja kahvel tundud küll suht normaalne olevat pehmuselt, probleem oli ainult taga vedrustusega. Aga egasul kahvlis liiga palju õli pole või kuidagi muud moodi poogib eriti kui esiporika kinnitused on kahvli liikuva osa küljes.
See Dnepr on mul põhimõtteliselt selline, nagu ta tehast tulles oli ja seepärast ei mõista ma õli koguse üle diskuteerida. Mida selle kontrollimiseks tegema peab?
Sõidu ajal üritasin ikka vaadata, mismoodi esiamordid toimivad, kuid sellist aktiivset tõukeleevendust kui Planeta 5-l ma küll ei märganud. Või õigupoolest ei märganud ma mitte mingit tegevust. Ainult suuremate jõnksude puhul oli tunda,et mingi protsess ikka käib.

poison

õli peaks seal 135 ml olema...turbiini ja trafo segu 50/50 prossa
Egas seda ka ju ei tea, mitmeid aastaid see vana õli seal on olnud. Osta sinna midagi kvaliteetset sisse. Näiteks Valvoline Fork Oil.
Ehk lisandub ka pisut õpetussõnu selle õlivahetuse füüsilise protsessi kohta!? Mul lihtsalt ei ole kogemust esiamortide lahti võtmisega ja seepärast ka ei tea, kust õli sisse-välja käibSad
kui ma viitsiks vaid praegu garaazi vaatama minna..... Aga räme pohmakas on Big GrinBig Grin
Tavaliselt on amordipudelite põhjas mõni väiksem polt, mille eemaldamise tagajärjel õli välja jookseb. Ja noh.... pärast kinni tagasi ja ülevalt see kinnitus \"mutter\" lahi ja õli sisse... Muidugi oleks asjalikum ennem lahustiga või millegiga vana õli seest välja loputada....
Olaf Kirjutas:Huvitav küll. ma ise juba pikemat aega soolona sõitnud dnepriga ja kahvel tundud küll suht normaalne olevat pehmuselt, probleem oli ainult taga vedrustusega. Aga egasul kahvlis liiga palju õli pole või kuidagi muud moodi poogib eriti kui esiporika kinnitused on kahvli liikuva osa küljes.

Mul oli ka probleeme tagavedrustusega. vedrud olid kahekesi sõitmiseks liiga pehmed. Tondi motopood oli abiks - sealt sain uued vedrud. Vanad olid dnepri tehase soolovariandi omad, mis ajapikku lihtsalt ära väsinud.
(loe: üle 2 pehmet vedrut, kroomitud kuid kroom mõnest kohast maas)


Õlivahetuse protsess algab sellest, et tõmbad masina keskhargile ning keerad lahti mõlema hargi pealmised korgid. sinna läheb vist 32 võti.
Peale seda on näha, mis sees toimub. Kui vedrud on kaetud mingi pruunika lögaga, peaksid amordi täiesti lahti võtma ning korralikult ära puhastama. Tihendid vahetama ja kokku panema.
See pruunikas/beezikas löga näitab seda, et amorti on sattunud vett.
Kui kõik on korras (kui ollus näeb õli moodi välja), siis lase vana õli välja. selleks peaks amordi all otsas olema punn. Seejärel punn tagasi uus õli sisse ning kork peale. Lühidalt kõik (praktikas võib osutuda keerulisemaks).

poison

paljudel emmiharkidel seda punni ei ole...minu uralil nt ei ole ja selleks tuleb kogu amort lahti võtta...nii et jukutom, edu Smile
Dnepri hargil on kindlalt all väike kruvi mis tuleb eemaldada et õli välja lasta ja tõesti kui mingi pask vedru peal on siis pulkadeks asi teha - mitte kuigi keeruline. Vedru ülemise mutri lahti saamiseks vaja täpselt 36 võtit ja võid sellega arvestada, et vedru otsad on selle mutri küljes, vastu vahtimist ei lenda kui sul just mingi hull raskus esiotsale ei toetu ja kui asjad paistavad lihtsalt õlised siis mingi diisli, nafta või muu sarnase kraamiga puhtuaks pumbata ja siis ülevalt august uus õli sisse, ma toppisin enda omale 130ml mootori õli sisse ja siiamaani kärab küll.
to. isandpauk mul oli taga vedrudega täpselt vastupidine jama aga lahenduseks sai MT-9 amort ja MT-10-36 vedru.

Metslane

Arvatavasti on sul need amordid pikast seismisest lihtsalt kinni jäänud. Parim lahendus oleks laiali võtta, ära puhastada, ja kergelt õlitada. Torudesse vala pärast törts mingit vedelat õli lihtsalt määrimiseks(mitte normi järgi). Sedamoodi käitudes ei ole kogu see kupatus enam nii jäik ja saab eduliselt kulgeda.
poison Kirjutas:paljudel emmiharkidel seda punni ei ole...minu uralil nt ei ole ja selleks tuleb kogu amort lahti võtta...nii et jukutom, edu Smile
Vähemalt leidsin punni üles- selleks tuli esiratta ass (või kuidas seda polti nimetadagi?) välja võtta. punni aga veel maha ei keeranud, eks homme siis.

poison

oots...esihargi punn õli väljalaskmiseks ikka kusagil väljaspool...see mis sa leidsid on ehk 12se peaga polt...pika padruniga saad kätte, see vabastab esihargi amordi sisu...no ja eks siis voolab õli ka väljaBig Grin...õli väljalase peaks olema kumerpea kruvi moodi
Kaua tehtud,kaunikene. Olen nüüd esiotsa üsna lahti katkunud ja doonorite omad ka.Originaalil oli amortides fekaal seis- ühel oli sees umbes 70 ml tundmatut vedelikku,millest ei puudunud ka klombid,teisel ei olnud peale simmerlingi tükkide ja tolmu midagi. Need torud aga,mis kinnituvad üles hargi külge,ei ole sugugi mitte siledad,vaid tundub,et nad on käia peal torukujuliseks lastud ja siis veel viiliga kandilisemaid kohti silutud.
Otsustasin doonori küljest amordid alla panna,kuid tekkis probleem nende nr 32 punnidega,mis asjandust ülevalt kinni hoiavad- keere ei sobi. Järelikult on aastakäikudel vahe.
Ja originaalil ei olnudki neid õli väljalaskmise punne.Doonoril on.
Ja peale montaazhi,mille käigus sai alla pandud teised ja siledamad amordid,tekkis kohe tõrge: keerasin amorte ühendavad mutrid (ma ei oska neile muud nime anda),need mis hoiavad koos amortide ülemist ja alumist poolt, kõvasti kinni,kuid selle tulemusena jäi üks neist nii jäigaks,et teel sõites käitub nagu piimamehe vanker.
Kas seda pealmist mutikat,mis minu teada pigutab simmerlinge, peaks lõdvemaks laskma või on mõeldav,et kogu asi töötab end ise sisse?
ehk võis juhtuda selline lugu, et see mansett tihent läks valesti sinna kinnituse sisse, seal annab neid valesti panna küll ja siis võib nende mutrite kinni keeramisel see tihend päris kõvasti kinni pookida, mul endal oli kunagi mingi sarnane jama sellega. Sul seal kummi tihendi üleval veel mingi vilt tihendi rõngas ka on, seda ei tasuks ära jätta muidu hakkab liiva ja muu sodi tihendid kibe kiirelt kulutama.
Lugu selline et amordid olid ka seest kuivad, kookisin siis asjad lahti ja tsimmerlingid või manzetid täiesti läbi. Kloostrimetsa Motopoes müügil Urali omad, kas need sobivad Dneprile või ei?
Või on äkki kellegil välja pakkuda Dnepri omad
Simmer on olemuselt mõõdukaup. Võta väljakougitud vana simmer, tõmba lapiga puhtaks ja loe mõõt maha. See on kujul näiteks 35×7×47, kus esimene number näitab tihendatava võlli mõõtu mm-s, teine number tihendi kõrgust ja kolmas välisläbimõõtu (õigemini ava, kuhu ta sobib).
Siis marss-marss tihendipoodi (Tallinnas nt Kavial Peterburi tee 71), kust ostad alates 40 kr/tk sobilikud simmerid.
kullokas Kirjutas:Simmer on olemuselt mõõdukaup. Võta väljakougitud vana simmer, tõmba lapiga puhtaks ja loe mõõt maha. See on kujul näiteks 35×7×47, kus esimene number näitab tihendatava võlli mõõtu mm-s, teine number tihendi kõrgust ja kolmas välisläbimõõtu (õigemini ava, kuhu ta sobib).
Siis marss-marss tihendipoodi (Tallinnas nt Kavial Peterburi tee 71), kust ostad alates 40 kr/tk sobilikud simmerid.
No nii õnneks sain ühelt tuttavalt remondi komplekti, aga tänud igal juhul asjaliku info eest. Saavad ka teised targemaks ja abi sellest jutust.