automoto.ee foorumid

Täisversioon: uus liiklusseaduse eelnõu
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Tekkis kaks kysimust. Kui isik on hetkel alla 16 ja alles nyyd saab 16 kas siis pole endiselt lube vaja?

Palju am kategooria load maksavad kui kõik asjad kokku arvestada?
(23-08-2013, 00:16 AM)Tehn1k Kirjutas: [ -> ]Tekkis kaks kysimust. Kui isik on hetkel alla 16 ja alles nyyd saab 16 kas siis pole endiselt lube vaja?

Palju am kategooria load maksavad kui kõik asjad kokku arvestada?

16 aastane ilma lubadeta sõita ei või!
Kui käin veel toimivas külapoes, siis ilmub ikka ei tea kust paar poisikest ja lunivad peale natuke maad kaasa sõitma. Et jalgrattakiiver on, vast ikka saab... Ega sellises ebamäärases vanuses nagamannile vist tõelist motokiivrit tehtagi? Ja kas on mingi vanusepiir kaassõitjale olemas? Ja kui ta mul sõidul ära kaoks, olen 100% süüdi?
Minul seisab keldris üks suht viisakas korras mopeed Delta. Kahjuks dokumente pole. Kas mul on üldse võimalik seda Arkis registreerida? Kuidas saada sellele dokumente? viimasel ajal pole soovis ega ka foorumites näinud et keegi müüks numbrimärgiga vene mopeede kahjuks. Kui kellegil mõni idee siis andke teada !
(09-05-2014, 20:00 PM)pen.skar Kirjutas: [ -> ]Kui käin veel toimivas külapoes, siis ilmub ikka ei tea kust paar poisikest ja lunivad peale natuke maad kaasa sõitma. Et jalgrattakiiver on, vast ikka saab... Ega sellises ebamäärases vanuses nagamannile vist tõelist motokiivrit tehtagi?  Ja kas on mingi vanusepiir kaassõitjale olemas? Ja kui ta mul sõidul ära kaoks, olen 100% süüdi?

Liiklusseaduse § 30 lg 4 kohaselt peab mootorrattaga ja mopeediga sõitmisel sõitja kandma kinnirihmatud motokiivrit. § 30 lg 6 kohaselt võib jalgrattakiivrit kanda alla 16-aastane sõitja
jalgrattaga ja pisimopeediga sõitmisel (kas küsijal on pisimopeed?). Liiklusseaduse § 33 lg 2 p 10 kohaselt peab juht juhtrauaga mootorratta ja mopeedi juhtimisel kandma peas kinnirihmatud motokiivrit ja mitte sõidutama sõitjat, kes pole viimast nõuet täitnud. Liiklusseaduse alusel määratava rahatrahvi kõrval tuleb arvestada ka rahalise nõude võimalusega juhul, kui poisike peaks juhipoolse rikkumise tõttu (turvavahendite mittekasutamine või selle lubamine) saama viga või näiteks püsiva tervisekahjustuse. Eks päris elus igaüks hindab oma riske ise aga selliste variantidega peaks arvestama.
(11-12-2014, 23:12 PM)stimpy Kirjutas: [ -> ]Minul seisab keldris üks suht viisakas korras mopeed Delta. Kahjuks dokumente pole. Kas mul on üldse võimalik seda Arkis registreerida? Kuidas saada sellele dokumente? viimasel ajal pole soovis ega ka foorumites näinud et keegi müüks numbrimärgiga vene mopeede kahjuks. Kui kellegil mõni idee siis andke teada !

ARKis saaks kergesti ilma dokumentideta masina arvele ostumüügilepinguga eelmise omanikuga.
Kui algseid dokumente pole, siis pead ARKile tegema seletuskirja-avalduse ja tõestama sellega masina päritolu.
(11-12-2014, 23:12 PM)stimpy Kirjutas: [ -> ]Minul seisab keldris üks suht viisakas korras mopeed Delta. Kahjuks dokumente pole. Kas mul on üldse võimalik seda Arkis registreerida? Kuidas saada sellele dokumente? viimasel ajal pole soovis ega ka foorumites näinud et keegi müüks numbrimärgiga vene mopeede kahjuks. Kui kellegil mõni idee siis andke teada !

saab ikka arvele , vähemalt vastupidist pole  nagu  kuulnud , kas ta  lihtne on ? , ilmselt oleneb  büroost. kui  kõik on tehasekonditsioonis , st  tuled ja viled  küljes  , siis   pead  lihtsalt  usutava  paberi fabritseerima  ark-le ,et  kust ja kuidas  , nad  ise juhendavad  üldjuhul , milline  jutuke  sobilik .
Kui ma sõidan võrriga kuni 25km/h kas ma siis ei pea teda arvele võtma ega kiivrit kandma? Kas ta siis ei lähe pisimopeedi alla, sest teoreetiliselt võib ju nii sõita.
(26-06-2015, 16:25 PM)ukfmx Kirjutas: [ -> ]Kui ma sõidan võrriga kuni 25km/h kas ma siis ei pea teda arvele võtma ega kiivrit kandma? Kas ta siis ei lähe pisimopeedi alla, sest teoreetiliselt võib ju nii sõita.

Pisimopeedi tingimused on seaduses kirjas, loe sealt. Niikuinii pead patrulli ees oma toimetamisi kaitsta suutma.

Kiivrita sõit pole vast mõistlik.
Kas võrril on üldse tehase poolt mingid dokumendid? Samas ka jalgrattal ei ole mingeid dokumente. Nt kui ma ostan hiina 50cc mootori ja panen jalgrattale selle peale, siis on tegemist ju abimootoriga jalgrattaga (n.ö. pisimopeediga). 
Äkki mõni foorumlane on rohkem teadlik sellest, sest ma olen leidnud pisimopeedi kohta minimaalset infot.
Liiklusseaduses on pisimopeedi mõiste olemas:
-Pisimopeed on vähemalt kaherattaline sõiduk, mille suurim kasulik võimsus sisepõlemismootori korral või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral ei ületa ühte kilovatti ja valmistajakiirus ei ületa 25 kilomeetrit tunnis

Tavaliselt on ka hiina mootoritel kaasas mingi kasutusjuhend/dokument, kus võimsus kirjas või lubatud kiirus märgitud.

Kõige lihtsam on kirjutada Maanteeameti lehel info mailile kiri oma probleemist ja nad vastavad sulle paari päeva pärast. Siis saab väiksema vaevaga teada, kas võib oma rattaga rahus sõita või peab sammud maanteeametisse registeerimisele minema.
(27-06-2015, 11:44 AM)ukfmx Kirjutas: [ -> ]Kas võrril on üldse tehase poolt mingid dokumendid? Samas ka jalgrattal ei ole mingeid dokumente. Nt kui ma ostan hiina 50cc mootori ja panen jalgrattale selle peale, siis on tegemist ju abimootoriga jalgrattaga (n.ö. pisimopeediga). 
Äkki mõni foorumlane on rohkem teadlik sellest, sest ma olen leidnud pisimopeedi kohta minimaalset infot.

Jalgrattal on tegelikult dokumendid, kui sa ta poest ostad. Iseasi, et keegi neid ei kontrolli ja seetõttu visatakse tihtipeale minema.

Kõik määratlused, mis puudutavad mopeedi ja pisimopeedi eeldavad, et nad on tööstuslikult valmistatud ja neil on tootja poolt antud kaasa paberid-sertifikaadid, millele maanteeamet toetub.

Jalgratta peale mootori panek on kas jalgratta ümberehitus või omavalmistatud mootorsõiduk sõltuvalt, palju algsest järele jääb. Tõenäoliselt pead seetõttu asja ametlikuks ajamiseks suhtlema maanteeameti ekspediga nagu ümberehituse korral ikka jne. Kogukulu on selline, et kasulikum on valmis mopeed osta. Muidugi, jalgratastele pannakse ka elektrimootoreid ja keegi seda kuskil ei vormista.

Mina näen 2 riski:
a) saad mingi liiklusõnnetusega hakkama ja siis väänatakse sulle täie rauaga ja kõige eest
b) tehakse mingi kampaania mille käigus kontrollitakse selliseid sõidukeid ja sa ei saa vahelejäämise hirmus sõita
Sai hiljuti mopeed mnt-s arvele võetud. Kuna hooajaline sõiduk siis sõita ei saa (või noh, saaks kaa aga pole tervisele kasulik). Kas on karta et saan varsti karmi kirja lkf-st kohustusega kindlustus vormistada? Summa pole muidugi suur aga miks pean pm.-lt raha kulutama tühja nö. kantseliidi jaoks kui sõita ei plaani? Või kannatab siiski kevadeni oodata kuni hooaeg algab? Mis on kogemused sellega?
ERR-i andmeil plaanib uus koalitsioon kehtestada autodele registreerimismaksu, mis enamikule inimestele tähendab, et ühe kilovati pealt tuleb maksta 2,5 eurot.

2,5 eurot kilovati kohta tuleb seaduse jõustumisel maksta ühekordselt autot ostes, kui auto võimsus on kuni 130 kilovatti.
Võimsamate, üle 130-kilovatiste autode puhul oleks iga täiendav kilovatt maksustatud ilmselt 7,5 euroga. Üle 200-kilovatiste autode puhul maksaks üks kilovatt 17,5 eurot.
Seadus peaks plaanide kohaselt jõustuma 2018. aastast. Samas tuleb arvestada, et nende numbrite puhul on tegu esialgsete plaanidega ja need võivad ka muutuda.
Ma sain aru,et see eelkõige on uute autode osas. Need,mis juba on registris nende puhul ilmselt seda maksu ei rakendata. Eelkõige on jutt siis kui esmaregisteeritakse miskit. Kas nüüd see laieneb ka vanatehnikale,mida siia eksporditakse? Ei oska isegi öelda.
Kui vaid uute puhul siis ,,,ok.No ikka.
Ma mõtlesin,et kui ostan kasutatud auto ja maksan ...
Garaazis seismas vana auto,Ostetud 10 aastat tagasi .
Miskid eesti eelmised dokumendid.
Kuid hetkel pole arvel,kas siis pean selle arvele panemisel kah maksma?
Maks rakendub uute autode esmaregistreerimisel - parandage kui eksin.
Seda ma just mõtlen.
Paar aastat tagasi ostsin vana auto panin arvele.
Miski 74 oli viimane ülevaatus.
Ja passi pandi esmaregistreerimeine,,,,
Kas siis temale kah rakendub emaregistreerimise maks,kuigi väljalaske aasta 53.
Set maksta riigilõivu tuli kah 190 eur,,Täpset hinda ei mäleta.
Võtsin väikesed numbrid!
(19-11-2016, 16:23 PM)Roland Kirjutas: [ -> ]....
Kas siis temale kah rakendub emaregistreerimise maks,kuigi väljalaske aasta 53.
...

Vara veel paanitseda - seda ei tea veel Rataski, mismoodi seadusemuudatused lõpuks Riigi Teatajasse kirja saavad.

Aga uue viletsuse toietamistel tuleb silma peal hoida küll - mõned viimase aja uudised ei ole sellest maailmas... Sad
Ma pakun,et võiks uus valitsus langetada kasvõi ajutiselt mootorsõidukitega seotud riigilõive. Usun,et see oleks kasulik,sest nii mitmedki, ripakil paberimajandusega sõiduvahendid. Saaksid korda ja riik teeniks ka päris olulise tulu. 
Ajutine langetamine ei löö ilmselt ka mingit suurt eelarve puudujääki. Kuid laseks siinkohal asjatundjatel oma arvamust avaldada. See vaid minu 5.senti arvamust.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10