automoto.ee foorumid

Täisversioon: I: veerelaagrite kataloog?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere.

Kust saaks Internetis vaadata levinuimate veerelaagrite kataloogi (a la 102, 202, 203, 205, 302 jne) nende strateegililiste mõõtudega?

Huvitavad isendid, mida tõenäoliselt ka kohe maaletooja laost osta saab ilma tellimiseta. Ja veel - kes laagreid endid Tallinnas ja selle lähedal vahendab ja kus?

ott45

Enda GAZ 69 jaoks leidsin kõik laagrid Balti Laager nimelisest firmast. Osasid laagreid polnud neil soovitud koguses kohapeal, need tarniti 3 päeva jooksul. Käigukasti, vahekasti ja difrilaagrid jne.
Kõigi GOST-i järgi valmistatud veerelaagrite kataloogid koos põhimõõtude ja joonistega leiad, küll kirjalikul kujul, Heino Leppiksuni koostatud \"Masinaehitaja käsiraamatust\". Kaheosaline ja eesti keeles. Sisaldab üsna põhilise osa vajaminevast. Hea alfabeetiline register ka olemas.
Sama küsimus: vaja uusi laagreid V501m mootorile. Tahaks vahetada kõik laagrid, et pärast mootori kokkupanekut masin kaua ja hästi käiks. Tuttav tõi Rakvere Skiff\'i (või oli Skyff?) poest kaks 80mm välisläbimõõduga kinnist laagrit, kokku maksid ~100 eek, seega odav firma. Motopoest ei taha laagreid osta, ilmselt küsitakse (kordi) rohkem, kui laagripoes. Kahjuks ei andnud neti kummagi kirjapildi jaoks mõistliku vastust. Kes teab, kus Tallinnas selle firma esindus või mõni muu laagritega tegelev ettevõte asub, võiks
teada anda.

P.S kui nimetatud mootoris kasutada kinnisi või poollahtisi laagreid, kas
siis on mõtet uusi simmerlinge kasutada, või mitte?
Suur tänu, Iz350. Seekord jäi üks suurte väljaminekutega lõppeda võiv lollus tegemata.
Aga kui kinnistelt laagritelt katted eemaldada ning määre bensiiniga välja pesta, siis neid ju põhimõtteliselt saab väntvõlli laagritena kasutada? Või on neil veel mingeid erinevusi (näiteks kasutatav teras jne.)?
Eelmise aasta alguses Paldiski maanteelt Jawa 360 väntvõlli keskmiseks laagriks just SKF Exploreri ma ostsin; alles kodus avastasin, et tegu kinnisega on. Sai siis katted maha urgitsetud ja laager ilusti puhtaks pestud ning koos vändaga Veerenni motopoodi viidud, kus Toivo igatahes selle peale teist nägugi ei teinud.
Kui kinnine laager lahtiseks teha, bensiiniga puhastada ja seda raamlaagrina kasutada, kas siis tuleks alguses kogu laager näiteks masinaõli või väga väikese määrdekogusega ettevalmistada või alguses sees oleva määrdega (mingi aeglaste pööretega võlli otsas, puurpingis)
sissetöötada?
C tähendab laagrikuuli radiaallõtku ehk Radial internal clearance mikromeetrites. Mida väiksem on C klass, seda väiksem on laagri tolerants. Näiteks kahe väliselt samasuguse laagri hinnavahe poes võib olla mitmekordne, tingitud sellest samast tolerantsist.
Vabandan väike küsimust, kust saaks SKF laagreid osta Tartust, nimelt vaja läheb jawa 638le uusi.

1.vasak otsalaager 6303A .-
2. parem otsalaager 3205 C3

Ettettänades.
RK
Andke andeks, kuid kas keegi on kasutanud sellise firma laagreid nagu VAG . Olevat saksa laagrid. Hetkel uurin just laagri hindasid ja saan aru, et eri firmade hindadel eriti suurt vahet pole. Samas on maru suur kvaliteedi vahe.
Tartus on selline firma nagu est vag(KAhjuks kodukat ei leidnud), mis pakub selle toodet. Kuid kuidas on vastupidavavusega.


Ise pooldan kuigi skfˇi, kuid viimasel ajal on tehased nii lahku läinud, et ostsin 5 laagrit, millest 2 on Austria, \" on itaalia ja üks oli vist rootsi tehtud. Seega kvaliteet võib ka kaduda -- või mis arvavad targemad?
iz350 Kirjutas:VAG-nimelist laagrifirmat ei ole kuulnud,küll aga FAG-nimelist.


Andstust, kuna ei teadud selle firma kirjapilti, vaid kuuldu järgi kirjutasin ja otsisin. Kuid küsimus ikka sama, mida teatakse FAGi laagrite kvaliteeditst, millega saab neid võrrelda.




Teine küsimus, kas keegi teab kus saab eestis interneti vahendusel vaadata SKF laagrite hindasid-- võrdlemaks neid eri firmade vahel. Nimelt ise mureten laagreid Tartust as Alas-kuul LINK kuid hindasid ei saa ma kontrollida võrreldes teiste firmadega. Kuna sain juba esimesel tellimuse aru, et olen sunnitud tulevikus ostma laagreid suht tihti ja suuremas koguses(eriti tähtis kvaliteet), siis kus saaks võrrelda hindasid.




iz350 Kirjutas:Jaa,kui kinnisel laagril see tihend eemaldada,siis on ta täpselt sama,mis kohe ilma tihendita ostetud.

Laagrite eelneval sissetöötamisel küll mõtet pole,kui just mõne sportmasina mootoriga tegu pole.Aga nende jaoks on võimalik osta kohe suurema paisumisvaruga laagreid.SKF-il on tavalise laagri paisumisvaruks C-3(mida iganes see tähendab).Tsiklite väntvõllidele soovitavad asjatundjad C-4,võistlusratastele isegi C-5-te.Endal forseeritud võrril nüüd ka kepsu ja väntvõlli laagrid C-4 varuga.Venelased valmistavad samuti suurema paisumisvaruga laagreid.
Mul on võrril raamlaagriteks kinnised laagrid, millel on seestpoolt tihend ära võetud, et õlitust saaks aga väljaspool on alles. Seda sellepärast, et võrril on üks vilets koht vända simmerlingid, kust kipub õhku võtma.
unimüts Kirjutas:[Andstust, kuna ei teadud selle firma kirjapilti, vaid kuuldu järgi kirjutasin ja otsisin. Kuid küsimus ikka sama, mida teatakse FAGi laagrite kvaliteeditst, millega saab neid võrrelda.
Kunagi kasutasin FAG laagreid Minski kergelt forsseeritud mootoril. Vastupidavusele pole küll midagi ette heita - laagritega ühte probleemi ei tekkinud.
Neil on kodulehel päris ulatuslik kataloog ka, kasutusalad ja muu info ka täiesti olemas, ja mitu tuhat pööret/min kannatab.
FAG on tuntud Saksa kvaliteet, minu arust samal tasemel kui SKF. Väga häid ja vastupidavaid (aga kahjuks kalleid) laagreid toodab Timken....neid kasutatakse läänes enamasti kõrgforsseeritud mootoritel.
Muidu NTN on ka päris hea.

mgarageu

TIMKEN on ainult rull-laagrid. kuullaagreid ei tooda...
Kas laagritest oleks õigem see tehases sisse pandud määre välja pesta ja asendada näiteks trimmeri reduktori määrdega või parem mitte torkida? Küsin selle pärast, et see esialgne määre on vist rohkem konserveerimiseks. Nädalavahetusel vahetasin traktori generaatori laagreid, pesin uued bensiinis ja atsetoonis korralikult puhtaks ning täitsin uue määrdega, seejuures said tihendid natuke kannatada.
valdo Kirjutas:...kes laagreid endid Tallinnas ja selle lähedal vahendab ja kus?

Olen ostnud hulga laagreid Tallinnas sellisest firmast nagu Varson, nad asuvad Pirita teel La Ferme majas, hinnad on head ning valik alates vene laagritest kuni mainitud firmadeni välja.
Kahetaktilistel mootoritel on väntvõlli kuullaagritel suurem paisumislõtk. Näiteks Nõuk. liidu ajal oli selleks tähiseks K, nagu Iz jupiteril 205 K. Praegusel ajal selliseid vene laagreid naljalt ei leia. Lääne markeeringus on selleks C4.
Selle eiramine viib mootori sagedase remondini ja mis veel olulisem generaatori rootori purunemiseni. Olete näinud küll neid "vintis" sektsioonidega rootorite pilte.
Traktori generaatori-jahuti rihmarattapoolses otsas käib laager paisumisvaruga C3, kusjuures originaallaagril oli tähis välimise võru välisküljel, mitte tihendil ega sellega lähestikku. Teise laagri C-tähist ei leidnudki (polegi?).
Kas Tallinnas oleks võimalik kuskilt kohe osta NSK(Japan) lineaarlaagreid(2+2 kuulireaga "kelgud" spetsiaalsiinidele)?
Äkki keegi teab midagi või midagi muud analoogset?

E: illustreeriv pilt [Pilt: profile%20rail%20guards_.JPG], kollaste noolekestega näidatud see minule vajalik osa.
Lehti: 1 2