automoto.ee foorumid

Täisversioon: K: 93\' Ford Mondeo elektriviga
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tegemist on tuttava autoga, soetatud käest pruugituna mõned nädalad tagasi.

Seni toimis korralikult, ühel päeval aga enam käima ei lähe. Aku järsku ja lõplikult maha koolenud - ei piuksugi! Ja seda ühe päevaga (eelmine päev sõitis)!

Sai siis teise auto aku pealt \"täkku\" antud - juhtmed peenikesed, ei jaksa starterit ringi ajada. Siis sai teine auto käima pandud juhtmed peal olekus et laeks ka Mondeo akut veidi. Peale 10 min käimist (laadimist) oli aku niivõrd üles turgutatud, et võttis ka Mondeo (täkujuhtmete abiga) käima.

Ja siis selgus arvatav \"paha poiss\" - kord jääb peale vasak suunatuli, kord ohutuled ja seda olenemata tulelülitite asendist. Vahel plõksuvad nii suunatulerelee kui ka ohutulerelee korraga. Vahel võtab vilkuva tule tule lülitamine/väljalülitamine maha, aga veidi aja pärast hakkab tuli taas iseenesest vilkuma.

Mis on lahti? Kas mingi relee õhtul ja annab kuidagi lülitist mööda voolu suunatuledele peale? Mõni relee kinni sulanud? Ja kas see tulede segiolek (täpsemalt - segiminek) võis olla aku äkilise tühjenemise põhjuseks, kuna mitmed asjad jäid aku ahelasse? Kuidas isendit kõige paremini ja valutumalt korda saada?

Mina olin asja juures rohkem kõrvalolija, aga tahaksin siiski aidata.

ott45

Aku tühjaks saamine või maha võtmine küll sellist asja ei põhjusta. Mõnda aega kasutasin ise sarnast liikurit ja olude sunnil tuli sellelt paar korda ka aku teisele autole tõsta. Ainus asi, mis pärast aku tagasi panemist \"kobises\" oli signalisatsioon, kordagi ei tekkinud mingisuguseid anomaalseid nähtuseid. Viga tuleb otsida ilmselt kusagilt mujalt elektriahelast ja see viga seal ongi ilmselt aku tühjenemise tegelikuks põhjuseks.
Isa sierral kah relee plõksus, vahetas ära ja korras. Kui isa transiti ostis, (2000 aasta lõpp) 2 aastat oli saksas platsil seisnud (hind kirves) oli kah jama, et suunad iseenesest vilkusid. Mina küll lammutasin neid, puhastasin ja mässasin aga ei midagi. Siis seal paarpäeva tegi vahest, et suunad iseenesest töötasid aga ärakadus see. Ei saanudki aru mis viga oli, midagi ju ära kah ei vahetanud.
Meil oli virmas kunagi 2001 transit, sellel tekkis kah kuskil 250000km läbimisel suunatulereleega jant. Tundub mingine ajast aega jätkuv häda olevat vordidel.
Teine esivanema(te)lt päritud krooniline tõbi oli tagatule plaat- nii pistik kui lampide pesad mädanesid hoogsalt ka uuel mudelil.

Mina alustaks releest.
Jansa Kirjutas:Meil oli virmas kunagi 2001 transit, sellel tekkis kah kuskil 250000km läbimisel suunatulereleega jant.

Kas relee võis olla ka \"paha poiss\" aku päevasel tühjenemisel?
\'95 ja hilisematel \"punnsilm\"-Scorpiodel on nõrgaks kohaks relee- ja kaitsmekarbi all olev trükkplaat - vesi pääseb sinna kuidagi sisse ja soodsate tingimuste korral tekitab kõikvõimalikku ja -võimatut elektrishowd.
valdo Kirjutas:Kas relee võis olla ka \"paha poiss\" aku päevasel tühjenemisel?
Aku ei tühjenenud, s.t. \"omapead\" relee voolusid liigutama ei hakanud, küll aga ei võinud iial teada, mis lülitamisel juhtub. Kord jäi suund lihtsalt põlema, plinkimata, kord plinkis korra ja rohkem ei midagi, samas möödusid pikad päevad ilma, et mingeid anomaaliaid oleks olnud.
Ega Jesper tõest väga kaugel polegi.Fordide (Mondeo, Scorpio)põhiviga on tõesti need kaitsmete ja releede plokid. Trükiplaati seal pole, küll aga on selle asjanduse ehitatus sandvitši põhimõttel: erinevas pikkuses ja kofiguratsioonis suur hulk mingist vasesulamist voolurajakesi on kokku pakitud plastikplaatide vahele. Kui sinna korra vesi on sisse pääsenud siis...aamen. Vesi +elekter=elktrolüüs, s.t. sinna tekib suurel hulgal rohelist ollust. Natukese aja pärast on seda juba nii palju et need rajakesed hakkavad lühistuma. Ja siis on hea eemalt vaadata kuidas autos möllab poltergeist: kord hakkavad kojamehed tööle, siis vilguvad suunad, siis tuled põlevad... WinkMida iganes! Asi on tegelikult naljast kaugel- kõige halvemal juhul põleb autoke maha.
Taastada seda plokki on üsna raske. Enamustel juhtudel on need rajakesed juba nii osüdeerunud, et lahtivõtmisel pudeneb asi laiali. On juhuseid kus pole veel asi väga hull, võetakse lahti, kuivatatakse,pestakse spets lahusega ja pannakse kokku tagasi.
Mulle toodi Scorpa alarmi paigalduseks ja minu juures andis see karp otsad. Üritasin ka lahti võtta aga pudenes algosakesteks. Õnneks klient oli mõistev, ise uut ei pidanud ostma aga pidama jäi alles kolmas lammutusest saadud plokk.