automoto.ee foorumid

Täisversioon: idakatele parimad õlid?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Plaanin valada dnepri mootorisse 15W40 viskoossusega õli (mingi acea a3? oli vist kvaliteet); käimakasti ja difrisse läheb 80W90 viskoossusega transmissiooni õli (gl-5).
Samuti iž\'i käigukasti/sidurit hakkab õlitama sama transmissiooniõli.

Siit ka küsimus: kas viskoossus on parim neile arvestades \"vene relvade häid\" tihendusomadusi? või oleks midagi vedelamat tarvis??

Segadusse ajab see et dnepri manuaal olevat soovitanud valada hoopis 20W30 mootorisse, mis peaks ju päris vedel olema ja masina tihendid seda küll kinni ei hoia...
tõesti??
Sel juhul valaks igale poole 15W40\'t?
Sohne Kirjutas:Segadusse ajab see et dnepri manuaal olevat soovitanud valada hoopis 20W30 mootorisse, mis peaks ju päris vedel olema ja masina tihendid seda küll kinni ei hoia...
20W on paksem kui 15W! Mida suurem number, seda paksem!
Ma arvan, et Dneprile oleks 20W parem. Käigukasti aga ikka käigukastiõli 80W talvel ja 90W suvel.
Hea teema. Küsiks kohe, mis õli sobiks hästi Izhi mootorisse. Praegu õlitab seal käigukasti ja sidurit ja väntvõlli tavaline Šiguli õli. On kellelgi midagi paremat ja sobilikumat soovitada?
Tsitaat:20W on paksem kui 15W! Mida suurem number, seda paksem!
Ma arvan, et Dneprile oleks 20W parem. Käigukasti aga ikka käigukastiõli 80W talvel ja 90W suvel.

Viskoossusklassi (näiteks: SAE 5W-40, 10W-30, 15W-40, 20W-50) esimese numbri ja W (Winter - talvel kasutatav) kombinatsioon tähistab mootoriõli külmakindlust:

0W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 35 °C
5W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 30 °C
10W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 25 °C
15W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 20 °C
20W õli pumbatavuse piirtemperatuur - 15 °C

Mida suurem on teine number viskoossusklassi tähises, seda \"paksem\" on õli töösoojas mootoris:
30 - sobib väiksema võimsusega mootoritele.
40 - optimaalne ja enimlevinud viskoosus mootoriõlidel.
50 - peamiselt kõrgforseeritud võimsamatele mootoritele.

Oot oot W ees olev number näitab ju külmakindlust (ju ta on mingil määral seotud viskoossusega) ja teine number näitab ikkagi seda õiget viskoossust ju. Ja see on vedelam - 30(originaal?), kui 40.
JyrkaEE Kirjutas:Hea teema. Küsiks kohe, mis õli sobiks hästi Izhi mootorisse. Praegu õlitab seal käigukasti ja sidurit ja väntvõlli tavaline Šiguli õli. On kellelgi midagi paremat ja sobilikumat soovitada?

Valvoline Dura Blend 10W40.