automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vanade valitsusmasinate päritolu.....
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas keegi teab kust oleks võimalik uurida vanade veneaegsete valitsusmasinate päritolu?Teatavasti olid need nummerdatud ja garaazides arvel......Tore oleks teada kui kõvade vendade käes paar masinat läbi aeti........
Kusagilt linna- või riigiarhiivist tasuks ehk uurida Ministrite Nõukogu ja eriti selle autobaasi arhivaale. Ehk seal on midagi kirjas. Tatari tänaval vaevalt et dokumente enam alles on.
Mis sind konkreetselt huvitab? Mõnele küsimusele oskaks vast vastata.
Konkreetselt huvitaksid 2 zaikat GAZ 13.Ühel väljalase 2987 (veel oli värvitud ukse posti juurde kere numbri kõrvale 90) ja teise jäänustel kas äkki oli 359????.Kui exin püüan homseks täpsustada.Pildid kahjuks teises arvutis ja täpselt ei mäleta.350 nega oli midagi igatahes.
Püüan ka arhiivi jõuda kui Tallinna satun.
Tänud!!!!!
See uksepostile punase või valge värvi pintsliga kirjutatud number ongi see, mille alusel saab asja uurida Min.Nõukogu või Presidendi Kantselei endiste autobaaside arhiividest. See number ei saa olla kolmekohaline, ega see mõni taksopark polnud. Hiljem kusagil kolhoosis arvel olnud Tšaikal võidi muidugi samasse kohta kirjutada inventariseerimisnumber ka kolmekohalisena. Arhiividokumentide asukoht on loogiliselt võttes Riigiarhiiv. Pole veel ise jõudnud uurima asuda.
Kerenumbri järgi ajalugu tuvastada ilmselt pole kuigi lihtne ja võimalik. Tuleb arvestada ka asjaoluga, et peale maha kandmist võeti kasutusele sama \"pardanumbriga\" teine auto, seega võib dokumentides olla sama numbri all erinevatel aastatel Tšaika asemel ka mõni Volga või teine Tšaika. Mitmed dokumendid ei pruugi olla ka säilitatud, kuna tegemist ei ole riigi seisukohalt olulise infoga, mida peaks alaliselt säilitama. Tegu on ju ekspluatatsioonist maha arvatud sõidukitega!!! Tihti tuleb leppida seisukohaga, et Tšaika oli algselt ametkondlikus kasutuses ja ju siis Käbin, Vaino, Saul või Rüütel selles mingil hetkel ka istus. Heal juhul ka Vietnami Rahva Demokraatliku Vabariigi president Ho Šhi Min, kes külastas ENSV-d 1962. aastal. Nimetatud autobaasides ei olnud nimelisi autosid, vajadusel anti ette lihtsalt sobiv arv vajaliku mugavusastmega sõidukeid (Volga või Tšaika) ja kellele mis hetkel mis auto anti, on praktiliselt võimatu tagant järgi tuvastada.
Vahet saab teha veel ka minimaalsete tunnuste alusel: lipu varraste arv, sireeni ja vilkurite olemasolu, sideseadmete hulk ja midagi ehk veel... Kolme lipuga auto oli ilmselgelt spetsialiseerunud külaliste vedamiseks ja sidetehnikaga \"julgetele poistele\".
Min Nõukogu Autobaasi paberid võivad väga vabalt olla Tolli tänava linnaarhiivis (nagu Valdo siin ennist ütles). Kindlasti ei ole seal pabereid mis produtseeriti Autobaasis Nõukogude võimu viimastel aastatel ja EW algusaastail, kuna siis oli kombeks koltunud paber lihtsalt prügimäele lennutada. (Täpsemalt viidi arhiive Linnuvabrikusse-mitte küll samanimelisele grupeeringule vaid munakarpide tegemiseks. Isegi sellega kokku puutunud.)
60-date, 70-date paberid aga anti Autobaasist kindlasti korrektselt Tolli tänavale hoiule. Soovitan aega ja jalavaeva kokku hoida , ning koostada arhiivile korrektselt formuleeritud küsimustik ja saata see kas posti või e-mailiga. Umbes kuu aja jooksul saab korrektse vastuse ja maksta tuleb riigilõivu.
Võib ka muidugi tutvuda lugemissaalis toimikuga \"Min Nõukogu Autobaas\".
MNA autobaasis kasutati iga auto kohta kolme numbrit:
1. garaaži nr., mis oli autobaasi siseseks kasutamiseks. Selle alusel toimus töökäskude kirjutamine, varuosade väljakirjutamine jne. Kui masin autobaasist lahkus, tuli selle nr asemele reeglina uus masin. Seega garaažinumbri järgi masinat tuvastada on küllalt raske, kuigi mitte võimatu. Numbrid olid 1 ... umbes 250.
2. Riiklik number. See oli täiesti tavaline auto registreerimisnumber, mida tavaliselt ei kasutatud. Selle numbriga olid autod Autoinspektsioonis (tol ajal) arvel. Selle nr. järgi oleks võimalik autoregistris jälgi ajada. Nr. vahetused on ju kirjas.
3. operatiivauto numbrid, näit 01-17EST (muidugi vene tähtedega), oli MN esimehe auto nr. Need numbrid liikusid mitte auto, vaid koos \"peremehega\".
Kui teaks kindlalt ühte nendest numbritest ja auto \"sünniaega\", on lootust .

Selle masina sünniaastaks mis meie garaazis patseerib on 1978.kere nr 2987.ja veel oli ise juurde maalitud 90.See paistab uue värvi alt siiani.Siis kui masin meie valdusse sai olid küljes juba uued numbrib. 408 TCN.Kuuldavasti oli liikvel ikkagi Eestis.See on kogu inff mis ma tean selle masina ajaloo kohta.Teise vrakk vedeleb niisama ja peale kere nr.359 ei tea ma midagi.Eks ta kuulub sinna esimeste hulka mis valmistati.Vast siis 61-62 aastal.
Kui oskate midagi täiustada siis oleks väga tänulik.