automoto.ee foorumid

Täisversioon: ketiratta eemaldamine ja muud probleemid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

rau1

Tere!

Sai siis muretsetud endale üleeile vana \"hea\" võrri jurakas. Plaan näeb ette, et korda teha ja pulli mõttes sõitmagi hakata. Nagu ikka, aja möödudes kaovad nipid ja ununeb palju vajalikku. Nii on ka endal ununenud poisipõlve elementaarsed oskused võrri mootorit lahti võtta. Edasi teema juurde:

Ei mäleta kindlalt, kuid minu mälu järgi tuli mootoripoolne ketiratas peale poldi eemaldamist tõmmates ära? Sama teema arvatavasti ka magneeto magnetiga?
Kuna mootor seisnud tükk aega, siis ei taha need tõmmates küljest tulla, siis igaks juhuks küsin üle. Ära ei taha neid lõhkuda. Hetkel ei liigu matnet niigipalju, et süüte nurka muuta.

Et \"mootorratas\" polnud komplektne, siis on esialgu jube vajadus magneeto kaane järele. Äkki kellelgi on üks üle? Kui vedeleb muid varuosi või terveid mootoreid/võrre, siis on ka nende vastu huvi olemas.
Ise elan ja asun Valgas ja suur soov on võrr kohalikuks võidusõiduks töökorda seada.
Kontakt number on (number kustutatud 2024a) ja vastan hea meelega tööpäevadel peale kolme päeval. Olenevalt kokkuleppest on võimalik ka maakonnasiseselt järgi tulla.

Ette tänades,
Raul.
rau1 Kirjutas:Ei mäleta kindlalt, kuid minu mälu järgi tuli mootoripoolne ketiratas peale poldi eemaldamist tõmmates ära? Sama teema arvatavasti ka magneeto magnetiga?
Kuna mootor seisnud tükk aega, siis ei taha need tõmmates küljest tulla, siis igaks juhuks küsin üle. Ära ei taha neid lõhkuda. Hetkel ei liigu matnet niigipalju, et süüte nurka muuta.
Need peaksid tõmmates tõesti ära tulema juhul kui on kinni siis valmistada kas traadist või kummist primitiivne tõmmits, millega saab mõlemad kätte, muidugi peab pikka aega loksutama ja kangutama. Magnet ei tohigi liikuda! See on ju kiiluga väntvõlli otsas. Süütenurga muutmiseks peab liigutama kontakte.
mossepoweril täisa õige jutt ja siis kui mõlemad maas( hammakas ja magneeto) vaata ka kuidas laagrid on, vanadel punnadel tavaliselt laagrid loksuvad ja siis ta sul tuuri ei kipu minema. Jõudu sulle ja nuppu ka.

rau1

Tänan vastamast!

No nii, täna aega vaatama ja uurima pole garaazi juurde minna, aga sõbra käest said tõmmitsad küsitud, eks homme vaatab.
Lahti kakkumisel läksid silindri ja silindri pea tihendid puruks, ega keegi tea öelda, kas õllepurgist oleks mõtekas uusi teha või on parem papist? Esimene varjant on muidu kergem.

Kui kõik hästi läheb, siis saab kahe nädala pärast Valgas võidusõidustki osa võetud. Elame - näeme.
silindri alla tee tihend õhukesest paberist, mis mõlemilt küljelt hästi õrnalt silikooniga kokku tehtud. pea alla lõika tihend õllepurgist. kaane saad kõige lihtsamini siis, kui ütled, mis mootori mudel on. või teed pildi. neid kaasi nimelt eri suguseid....

rau1

Ei saanud ikka rahu ja käisin garaazis ära. Mootor on D8 muidu.
Sain lahti ja panin tagasi kokku kah. Laagrid jms on üllatavalt korralik ja ei logise.
Kui hakkasin ketiratta kaant tagasi panema, siis kukkus see pulk(mis käis otsapidi ketiratta keskelt sisse) peaaegu üleni sisse(piisavalt, et siduri kangi ei puutukski teda). Kas seda oli ikka ainult üks? Siduri panin muidu samamoodi kokku, nagu ta varem oli. Minu mõistus seda hetkel ei võta ja aega uuesti lahti võtta ka aega ei olnud, pimedaks läks.

Kas kellelgi ketti ja tagumist ketiratast ka kuskil vedelemas? Äkki kellelgi on ka suurema arvu hammastega ketiratast, kui originaal?

Siuke tunne juba, et töölt tuleb mõni päev vabaks võtta Smile
rau1 Kirjutas:Kui hakkasin ketiratta kaant tagasi panema, siis kukkus see pulk(mis käis otsapidi ketiratta keskelt sisse) peaaegu üleni sisse(piisavalt, et siduri kangi ei puutukski teda). Kas seda oli ikka ainult üks?
Enne seda pulka pane veel pulgaga ühes läbimõõtus kuullaagri kuul, mille arvatavasti ära kaotasid. Kui ikka veel pulga ots välja ei ulatu oled kaotanud ka ühe sellise 8mm pikkuse pulga, mis käib kuuli ja sidurilahutamise varda vahele sidurivõlli sees.
Tähiku, siduri ja sidurit vedava hammasratta eemaldamiseks oli vähemalt vanasti võrridel spets tõmmits mis keerati vindiga tähiku sisse ja tõmmitsa peenem ots siduri ja hammasratta eemaldamiseks.
mina lõhkusin vana kulunud vändalaagri ja sain sealt sidurile vajalikke kuule
hammasratta ja magneetoketta saad ära vaikselt loksutades ja vajadusel lase wd-40 t vahele
aga selle hammasratta mis sidurit ringi veab saab jah ühe vindiga tõmmitsa abil eemaldada, kuigi saab ka ilma hakkama aga siis võib korpust vigastada
ma ise ostsin kunagi autopagasnikutäie võrrijuppe kokku ja panin omale ise võrri kokku vaikselt aretades ja katsetades on see liikumagi saadud ja veel üsnagi hästi, kui mingeid juppe vaja läheb siis öelge aga asi on nii et asun tartust 33 km peipsi poole aga kui soov on suur siis midagi ikka välja mõtleb

siin mõned pildid minu kaherattalisest:
http://www.hot.ee/w2rk/vrr.jpg
http://www.hot.ee/w2rk/vrr1.jpg
http://www.hot.ee/w2rk/vrr2.jpg

rau1

kas selle kuuli asemele muidu mingist poldiotsast juppi ei või lõigata? ma usun, et teeks oma töö ära küll, sest too koht kuumenedes eriti paisuda ei tohiks, et midagi mõjutama hakkaks?
Kuul on seal selleks, et vähendada hõõrdumist ja ei deformeeru, kui sidurit lahutada.Vaata asi sedasi, kui sidurit lahutad siis see pikem pulk mis võlli otsast välja ulatub seiskub, kui haardub kaane sees oleva tõukuriga, aga sidurivõll ju ikka veel keerleb kuni võrr liigub, aga kuuli hõõrdepind on suhteliselt väike mis vähendab pulkade omavahelist hõõrdumist-kulumist. Kui aga plaanid suvalise poldi otsast jupi lõigata ja kuuli asemele panna, pead arvestama sellega, et see hakkab seal kahe kõva pulga vahel kiiresti deformeeruma(pikkus väheneb ja laius võib ka suureneda ja see junn jääb võlli sisse kinni) ja sidur hakkab järjest vähem lahutama.
rau1 Kirjutas:Ise elan ja asun Valgas ja suur soov on võrr kohalikuks võidusõiduks töökorda seada.
:-)
Tundub, et Valga suvepäevade sõidul tuleb tihe konkurents kohalike poolt!