automoto.ee foorumid

Täisversioon: Õlikadu.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

kpihus

Äkki helgemad pead aitavad kindlaks määrata, kust august mul autol õli jalga laseb. Masinaks on MB 280SE aastast 83, ehk siis vana hea M110 (R6,12V)mootor. Käimakast on automaat, aga see vist ei ole oluline.

Sümptomid on sellised:

1) Kui kylmalt masin käivitada, siis tuleb sumpast tyhikäigul pidevalt sinist suitsu (koos veeauruga), seni tuleb, kuni mootor saab töösoojaks (85 kraadi vms), kui mootor on töösoe, siis tuleb sinist suitsu väga vähe, vaevumärgatavalt.

2) Kui töösoe mootor seisma panna ja näiteks 5 või 10 minuti pärast uuesti käivitada, siis käivitamise hetkel viskab sinise suitsu pilve tagant välja ja edasi tuleb jälle sinist suitsu väga vähe, kuna mootor on töösoe.

3) Kui töösoojal mootoril järsult gaasi tallata, siis viskab kah sinise suitsu pilve välja, tyhikäigul jällegi kaob ära.

4) Kui maanteel sõita näiteks 100ga (3000rpm), siis lasta gaas lahti, kuni kiirus kukub 70 peale (2000rpm) ja siis uuesti gaasi vajutada (piisavalt palju et 70ga edasi sõita) siis viskab kah gaasi vajutamise hetkel sinise suitsu pilve välja.

5) Kui sõita näiteks 90ga või 100ga (või isegi 70ga) ja järsult kiirendada, niiet automaat käigu alla vahetab ja pööre tõuseb, siis ei ole olulist sinise pilve näha.

Õli kulu on kuskil 1 liiter 1000 km peale. Jama tekkis peale seda kui sai mootorit remonditud. Mootori remondi käigus vahetati välja mootori plokk (ilma lahti võtmata), vahetati ära klapisööretihendid, tehti klapid ilusaks, ning loomulikult ka pea lihv ja uus pea tihend. Enne remonti sellist suitsemise jama ei olnud, suitses ainult siis kui järsult kiirendada. Enne remonti oli õli kulu 1L 2000km peale Big Grin Ise kahtlustan et klapisääre tihenditega tekkis mingi jama.

Ehk oskab keegi aidata.
kpihus Kirjutas:Ise kahtlustan et klapisääre tihenditega tekkis mingi jama.
arvan, et oled õigel teel.
oma kahel peal, millel olen klappe sohveldanud ja sääretihendid vahetanud, on MÕLEMAL seejärel tekkinud suurem õlikulu. 16V motol oli olukord pea sama hull, kui Sinul - aga ca 10Mm-15Mm läbimisel on olukord enam-vähem normaliseerunud (kuigi päris algne seis, kui ca 6000-7000km pääl juurde valada tuli, pole päris taastunud - hetkel kallan ca 4000km järel peale). Järeldus: tihendid tahavad \"sisse töötamist\" saada.
kui rääkisin hiljuti seda tähelepanekut sõbrale, kes autoremondiga tegeleb (tõsi, pead saadab ta tegemiseks spetsialisti kätte), arvas tema, et s*tad tihendid - et tema kunded pole küll taolist asja kurtnud...
ise olen kasutanud nii FAI kui \"markeerimata rohelisi made in Germany\" tihendeid. Mõlemal samad sümptomid...

TOM167

Õli kadu on ilm selge-õli rõngad on läbi.ja arvatavasti terve kolvigrupp.Lahendus-Rõngad vahetada.ja mootori sise pesu,korralik õli.siis sõidad veel pikka aega.edu.Tom

kpihus

50% vastanutest arvavad, et sääre tihendid ja 50% arvavad, et õlirõngad. Ootame veel Smile

kpihus

väike lisamärkus veel, et see plokk, mis ma sinna alla panin oli korras mootori kyljest, õli kulu oli 1 liiter 10000 peale ja esimene simmer jooksis. Ploki õlirõngaid sai ka leotatud atsetooniga ja pärast petrooliga yle, et võimaliku rõngaste kinni jäämise vastu võidelda.

Ahjaa simmeri vahetasin ka ikka ära Big Grin
Kui oled pannud uued tihendid, siis esialgu pole põhjust kahelda, et panid viletsad detailid.
Peaksid kontrollima karteri tuulutust. Kui seda pole, võib tekkida kerge rõhk karterisse/klapikambrisse ja selle tulemusena pressib kas õlirõngaste või klapisääretihendite vahelt õli mootori tööreziimi muutuste ajal silindrisse.

kpihus

Raimond Kirjutas:Kui oled pannud uued tihendid, siis esialgu pole põhjust kahelda, et panid viletsad detailid.
Peaksid kontrollima karteri tuulutust. Kui seda pole, võib tekkida kerge rõhk karterisse/klapikambrisse ja selle tulemusena pressib kas õlirõngaste või klapisääretihendite vahelt õli mootori tööreziimi muutuste ajal silindrisse.

Kust august seda tuulutuse olemasolu kõige parem kontrollida on ?
Võta töötaval mootoril õlivarras välja, varda august on kohe näha, et kui sealt tossupilv väljub, on põhjus käes.

kpihus

Raimond Kirjutas:Võta töötaval mootoril õlivarras välja, varda august on kohe näha, et kui sealt tossupilv väljub, on põhjus käes.

Ei tundund karteris rõhku olevat Sad