automoto.ee foorumid

Täisversioon: Paar tehnilist küsimust
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

Solenoid

1. Kuidas bensu andurile juurde saada Opel Corsal (A \'87), ma rebisin tagumiste istmete alused lahti aga seal oli ainult mingi juhe ja üks klapp mille all oli asfaldit näha. Kas ainus võimalus on auto alla ronida?

2. Autol on tagaklaasi soojendajad (triibud klaasil) ja mõlemal pool on väiksed metall jupid ja mingid juhtmed tulevad auto laest aga need pole ühendatud, kas ma peaksin need ühendama või on neil mingi muu otstarbe?

3. Kui autoraadiot autosse panna kust elektrit võtta, vanaisa hakkas midagi ehitama ja nüüd on mul üks juhe armatuurlaua sees mis tuleb otse akust, kas see on see õige?
Corsat ei tunne,, aga bensu andur peaks paagi küljes olema,,vähemalt nii oleks see loogiline.
Kui tagaklaasi soojendust tahad ,,siis ühenda ära.
Mul maki vool võetud kuskilt süüteluku juurest,,,aga ei näe põhjust miks ei tohiks võtta otse aku pealt.
Solenoid Kirjutas:1. Kuidas bensu andurile juurde saada Opel Corsal (A \'87), ma rebisin tagumiste istmete alused lahti aga seal oli ainult mingi juhe ja üks klapp mille all oli asfaldit näha. Kas ainus võimalus on auto alla ronida?
Vaata, kuhu bensiinipaagi külge läheb juhe. Seal taga on ka andur.

Tsitaat:2. Autol on tagaklaasi soojendajad (triibud klaasil) ja mõlemal pool on väiksed metall jupid ja mingid juhtmed tulevad auto laest aga need pole ühendatud, kas ma peaksin need ühendama või on neil mingi muu otstarbe?
Jah, need on tõenäoliselt õiged juhtmed. Klaasi soojendab neid klaasi peal olevaid niite läbiv vool.

Tsitaat:3. Kui autoraadiot autosse panna kust elektrit võtta, vanaisa hakkas midagi ehitama ja nüüd on mul üks juhe armatuurlaua sees mis tuleb otse akust, kas see on see õige?
Otse akust ei tohi kindlasti võtta, vähemalt kaitse peab vahel olema. Soovitav on võtta mõnest lähemal asuvast kohast, osad voolujuhtmed on koguaeg voolu all, teised lülitatakse sisse koos süütega. Maitse asi, milliseid eelistada, uuri ja mõõda testriga. Samas kui paned otse akust tulevalt juhtmele kaitsme vahele on ka normaalne.

Solenoid

Jesper Kirjutas:Otse akust ei tohi kindlasti võtta, vähemalt kaitse peab vahel olema. Soovitav on võtta mõnest lähemal asuvast kohast, osad voolujuhtmed on koguaeg voolu all, teised lülitatakse sisse koos süütega. Maitse asi, milliseid eelistada, uuri ja mõõda testriga. Samas kui paned otse akust tulevalt juhtmele kaitsme vahele on ka normaalne.
Tänapäeval peaks igal asjal oma kaitse olema, isegi mingil videomakil oli kui ma selle lahti kiskusin (näpud sügelesid, mida ma teha sain).
Solenoid Kirjutas:Tänapäeval peaks igal asjal oma kaitse olema, isegi mingil videomakil oli kui ma selle lahti kiskusin

Vanematel automakkidel on kaitse juhtme vahel, uuematel tagaseinas. Seda vaata ikka konkreetse autoraadio/maki pealt, mitte suvalisest videomakist.
Aga sellegipoolest on ise aku pealt juhet vedades mõistlik panna kaitse ka juhtme vahele ja võimalikult aku lähedale, et juhtme vigastus ja lühis kusagil aku ja maki vahepeal ei tekitaks rängemat jama.
Jah, hoolimata sellest et makis endas on kaitse, ikka on vaja eraldi ka. Selle pärast ongi soovitatav voolu armatuurlauast otsida, et kõige kriitilisem osa kaablit akust kaitsmeteni on juba tehase poolt isoleeritud-kaitstud. Lihtsalt ise veetud pikk juhe akust kuhugi teeb kena lõkke ja VÄGA PALJU ja VÄGA MÜRGIST suitsu, kui isolatsioon peaks mingil põhjusel vigastada saama ja voolujuhe kere vastu puutub. Isiklikult järgi proovitud asi. Sa ei taha sõidu ajal autos istuda, kui selline asi juhtub.
Jesper Kirjutas:Lihtsalt ise veetud pikk juhe akust kuhugi teeb kena lõkke ja VÄGA PALJU ja VÄGA MÜRGIST suitsu, kui isolatsioon peaks mingil põhjusel vigastada saama ja voolujuhe kere vastu puutub.

Suits suitsuks... tihtipeale lõpeb see auto mahapõlemisega. Käivituseks mõeldud pliiaku on võimeline hetkeliselt välja andma üüratu voolutugevuse, mis aurustab vase ja võtab pehmeks/hõõguma terasegi, rääkimata kõige põleva põlemisest...

Nt - kunagi aastat 20-25 tagasi pani üks hooletu töömees ca 6 cm laia ja 1,5 mm paksu terasest metalljoonlaua GAZ 52 mahavõetud juhiistme kohale... otse aku klemmidele. Joonlaud läks punaseks ja kooldus käkra... Aku, muidugi, lõpetas ka oma elupäevad. Kui seal oleks põlevat läheduses olnud, oleks tuli lahti läinud.
kuid mõndel vanematel makkidel on kombeks vilisema hakata kui mootor töötab, ja selle vastu aitab 2 asja: jämedam toitejuhe otse akult või voolu stabilisaator.
No jämedus ei loe, kaitset on ikka vahele vaja, ka jämedale juhtmele. Ideaalis peaks sellise eraldi juhtme kaitse olema kohe pärast akuklemmi, sealsamas kõrval.

Tasub piiluda autoaudio võistlustel osalejate tegemisi, kui on soov kultuurselt juhtmeid vedada. Üks parema netis leiduva pildimaterjaliga on see: http://www.sounddomain.com/id/rockstilo . Pöörake näiteks tähelepanu kaitsmeplokile ja aku ümbrusele: http://memimage.cardomain.net/member_ima...9_full.jpg .
ärge ajage asja keeruliseks - makile piisab täiesti kellast võetud toitest. Pole mingit kaitsmeprobleemi - see sääl vahel olemas Smile
13piisab Kirjutas:ärge ajage asja keeruliseks - makile piisab täiesti kellast võetud toitest.

Ma ei ole kindel, kas nt 4x40W väljundvõimsusega muusikakeskuse (raadio on CD jm olemasolul veidi väära tähendusega sõna) korral kaitsmevõimsusest ja juhtme diameetrist piisab. Pigem oleks ehk mõistlik kasutada sigaretisüüteli toiteahelat, sest see on suurtele voolutugevustele (küttespiraal!) ju mõeldud.

Sel juhul ei tohiks suure võimsusega kuulamise ajal küll suitsu läita, sest see annab ikkagi ehk ahelale ülekoormuse. Samas puudutab see probleem ainult suitsetajaid... ning võibolla on see ka täiendavaks stiimuliks tossutajatele selle halva harjumise mahajätmiseks Wink
Ütleme (hüpoteetiliselt), et makk suudab tõesti mingi aja ca 4*40W välja anda (milles mina kahtlen tugevalt - tegelikkus on ilmselt kordi väiksem; tuttavatelt audioga tegelejatelt on kõrvu jäänud arv \"12.5W per kanal\").
Oletame siiski, et tarbitakse 4*50W (osa võimsust hajub ju, niiet sisendvõimsus on väljundvõimsusest suurem).
200W/15V=13A
seda ei ole palju. Ning arvestame veel, et see on kõva \"liialdamisega\" saadud tulemus...

Solenoid

Mul on ainult 2 kõlarit ees, makki pole aga katsun hankida mingi radio/kassettiga (panen selle juhtmega kasseti sisse ja juhtme külge mp3 lugeja).
Juhipoolne kõlar on kinnitustest lahti ja sügaval armatuurlaua sees mida ma kätte ei saanud, nii et sinna ta vist jääb kui ma just seda lauda lahti ei tee.
Suitsetajat pole mu peres ega tuttavates (mõni üksik keda ma vaevalt tunnen võibolla)... ma pole kunagi kedagi suitsu sigaretisüüteliga süütamas näinud.

Solenoid

Ma läksin jälle korraks mootori kallale ja avastasin sellise toreda asja et selle juhtme küljes mis akust tuleb armatuurlauda on praktiliselt peale 5cm (aku kinnitusest) mingi must jublakas ja mingi punane välja võetav asi sees mille peale on kirjutatud \"10\"... kas see võib olla kaitse?
99% tõenäosusega ongi. Järelikult on vanaisa enam-vähem õiget tööd teinud.
L. Abo raamat ,,Raadiolülitused\" annab ühepolaarse toite ja stabiliseeritud toitepinge (arvestades aku väikest sisetakistust
vôib sellist lähendust lubada) korral väljundvôimsuse arvutamiseks valemi P=U^2/16*R (vôimsus vôrdub toitepinge (antud juhul 14,4V) ruut jagatud 16 korda koormustakistus (anname ette 2 oomi). Antud pinge ja 2 oomise valjuhääldi korral saab väljundvôimsus olla kuni 6,5W. 2 oomi sai valitud selle pärast, et tavaliselt kasutatakse sildvôimendeid, mistôttu 4 oomise kôlari puhul on kumbki vôimendi koormatud 2 oomiga ja
summaarne väljundvôimsus on 13W. 40W kanali kohta tekitamiseks tôstetakse vôimendi lülituse toitepinget pingemuunduri abil, mis üldjuhul sisaldab transformaatorit, küllaldase mahtuvusega silufiltrit auto elektrivôrgus leiduvate häirete tôkestamiseks ning
väljatransistoreid, mis harilikult kinnituvad (parema jahutuse huvides) vôimendi alumiiniumkorpuse külge. Kogu sellist energiamuundurit tavalise automaki pessa suruda on küllaltki raske sest:
1)Vôimendi elektriline kasutegur on kuskil 40..60% piires, mistôttu tekib palju soojust.
2)Kui seadme koostisesse kuulub veel näiteks CD-mängija, jääb radiaatori aktiivpindala küllaltki kasinaks, mistôttu selle temperatuur peab sama vôimsuse hajutamiseks olema kôrgem, kui piisava pindala korral.
3)Pingemuundur kiirgab ~0,1..20kHz sagedusel, mistôttu kogu nôrga signaaliga ahel peab olema väga hästi varjestatud.
4)Helisignaali kandvad juhtmed (näiteks pagasiruumis asuva subwooferini) kujunevad küllaltki pikaks.
Palju lihtsam ja odavam on kasutada pagasiruumi pinda, kus seadme ruumala pole mingite kindlate môôtmetega piiratud.
Ah see 4x40W kassetika esipaneelil on reklaamimeeste loba, samast seeriast 1500W arvutikõllide ja muu sarnasega.
kella juhe kõlbab vikerraadio uudiste kuulamiseks!
Muusika tarbeks osta spets kaabel otse akult

TOM167

jutt lühike võta paak maha saad ka anduri kätte.see on tal paagis sees vastu auto põhja.