automoto.ee foorumid

Täisversioon: Delta kuumenemisega arvestamine ja pikad sõidud
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

Kurnakupp

Kui kergesti võib delta üle-kuumeneda pikal sõidul? Mis siis juhtub? Kas kolvirängad sulavad ja mootor jookseb kokku?
KUI KUUMAKS TOHIB MOOTOR ÜLDSE MINNA?
Kui tahaks pikemalt deltaga sõita, siis peaks kuskile vist mingi termomeetri paigutama.
Ise mõtlesin, et paneks silindri ribade vahele digitaalse kraadiklaasi otsa (need, mis poes umbes 100-200 eeku maksavad) Pikka juhtme osas olev temperatuuri-möötev sond oleks siis seal all ja väike ekraanike lenksuvahel. parema tulemuse nimel võiks sondi ümber panna veel mingit soojust juhtivat geeli.
VÕI OLEKS TARGEM TEMPERATUURI KUSKILT MUJALT MÖÖTA? KUSKILT MOOTORI SEEST?

Pika sõidu all mõtlen 30-60 km ( mis siis, et deltaga võib see enesepiinamiseks osutuda)

50cc

Minu vanaisa soitis deltaga yle 50km vanasti poodi aga oleneb kuidas soita ja kus soitaja kui 95 sisse topid siis kyll ei pea 60km mootor vastu
see andur sulab sul seal ribide vahel ära ka veel! :p
see nüüd küll ple variant!
Võibolla annab sinna auto temperatuuri andurit panna?

Kurnakupp

Nojah, nõus, et tavaline elektron-termomeeter sinna ei sobi. Vaatasin, ja enamasti näitavad nad ka ainult kuni +50C.
Samas peaks aga ju sobima mingi saunadesse mõeldud analoog- kui kuumaks seal ikka läheb? Üle 200C ei tohiks ju ometi... aga mine sa tea. Kord peale u 10-15 km 95-ga sõitu oli leegitoru silindri juurest juba kerge sinaka tooniga. Kui ma ei eksi siis raud hakkab punakaks minema kuskil 500C juures.

Äkki saab sobitada mingi auto või mootorratta termomeetri?
On keegi kunagi midagi sellist teinud?
no aga kust sa tead mis kraadidel jahutada? sealt ju täpseid tulemusi ei saa! pigem tee omale sellised õhukogujad sinna... pikema sõidu ajal paned külge vms... st. siis, et saad neid iga kell kerge vaevaga ära võtta! Kunagi sõber pani oma võrrile sellised lapatsid silindri jahutusribide külge... jahutus kohe palju paremini mis andis siis pikemat võhma ja vastupidavust! Suvel ta ikka tegi päris pikki otsi selle võrriga... ei pidand jahutama ega midagi! proovida ju võid! Wink
30-60km on pikk sõit? Katsuge aru saada, et p....s mootorit võite jahutada kuidas tahate ning palju tahate, kokku jookseb ta varem või hiljem. Vaadake asja teisest küljest. Mis te arvate, kas vanasti ka termomeetreid või õhukogujaid deltadele aretati?
Võin teile täpselt öelda, et mootor tehti korda ning igasugune liigset s....a külge ei riputatud. Ka 95 bensiini paneks ma delta paaki täiesti vabalt isegi kui mõnda madalamat oktaani ka käepärast on.
Olen ise deltaga mitusada km päevas maha sõitnud ilma igasuguste probleemideta ning teile oskan soovitada üht-teit targemat kui õhukogujate ehitamine:
  • reguleerige paika süüde ning segu
  • bensiini sisse pange korraliku õli ning õiges vahekorras
  • kolb ja rõngad peavad olema piisavalt tihedad, et tagada vajalik surveaste
  • mootoris ja käigukastis olevad laagrid peavad olema ilma loksuta ning tihendid peavad pidama
  • Pannes mootorisse uusi juppe (n. kolb/rõngad) ärge kohe hakake mingeid pikki otsi sõitma ega paarutama, sõitke rahulikult vähemalt 300-400km.
  • Summuti ning õhupuhastid hoidke puhtad

Muide temperatuurid silindris on suhteliselt suured, kuid enamus kuuma läheb summist välja. kui teil on katel hõre, siis bensiiniaurud ei plahvata nii tugevalt ning järjest suurem osa energiat vabaneb soojusena selle asemel, et masinat edasi vedada.
no ma arvan, et eelkõneleja jutus on iva tegelikult sees ja see teema on nüüd ammendatud! Smile

Kurnakupp

Tänud asjalike vastuste eest, eks ma proovin.