automoto.ee foorumid

Täisversioon: Iz jupiter5 versus Jawa 638
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

riho

Oskab keegi äkki soovitada, kumba ratast eelistada? Mõningate andmete järgi peaks nagu Jawal vist veits parem edasiminek olema, sealsamas praktikas võib see hoopis vastupidine olla. Sealsamas pidid Iz-l paremad pidurid olema (kindlasti veel siis, kui on ketaspiduriga variant). Oskab keegi midagi öelda selle vedelikjahutusega Iz jupiteri kohta, kas neid üldse eestis oleks võimalik saada? Ja huvitaks ka veel nende iz jupiteride kütusekulu (kuskilt lugesin, et pea 6 liitrit sajale - vastab see tõele)? Ise oman praegult Jawa 638-t, kuid varsti soovin vist Iz jupiter 5 muretseda.
Soolotsikli orig. ülekannetega sain mina tavaliselt 3.käigu tugeva \"lõpuga\" keskmisest 638 Jawast jagu ning läksin mööda. Jup istub kurves ka vehk veidi paremini, 638 esiots on liiga \"pehme\" teatud situatsioonides. Ise ostsin Jup 5 uhiuuena, jalutades laos ringi ja lihtsalt tahte korral oleks võinud 638 võtta, hinnavahe oli kaduvväike.

Päris nii konkreetselt õelda ei saa õelda, et üks nendest on nüüd võimsama minekuga jne. Korralik tehasekonfis 638 liigub ikka ka ünsagi kenasti edasi, samuti korralik Jup5. Umbes samal ajal minu tsikliga soetatud tuttavate Jawade käigukastid kukkusid ennem laiali ning kui mina vahetasin kolvirõngaid, -sõrmed, siis oli tihti Jawadel vaja silindrid vahetusse ajada... seda siis umbes samasuguste sõidustiilidega. Jup ei ole sugugi vilets tsikkel. Omal ajal ehitati üsna tigedaid rinkatsikleid Jupiterist. Lihtne nn. kahele karburaatorile Jupiteri ehitada, planetsi kollektorid läksid suht kergesti külge, siis Urali, Dnepri gaasirutska ja topeltrossid.

Bens kulu oli Jup 5 puhul u.8 liitrit sajale, aga pidevalt 2.käiguga 110km/h lastes (tehaseülekanne). Muidu tuli koonerdades 4-5 liitri vahele.:duh:keersilm - ega kiirendus lihtsalt õhust ja armastusest tule.

Püüa inimeste arvamusi kuulata, siis otsusta ise. tsikkel (nagu ka auto) peab enesele meeldima, lihtsalt emotsioonitult kellegi painamise peale ei tasu hanget teha.

Lisaks veel, liikles juba vanal ajal hübriide: 638 Jawadel ruunati mootor läbi ning tõsteti Jup oma peale. Ise olen selliseid näinud Smile

Arvamusi on mitmeid, kindlasti ka kogemusi. Mõlemad võivad hästi edasi käia, kui ostad uue tsikli, siis oleneb veidi ka juhusest, kui \"hea\" mootor vahele satub. Kui pruugituna, siis ka veel sissesõidust jt. asjadest.

JB

Peaks vastupidavam olema. Teadupärast on Jawadel käigukast jube nõrk.
Jup on küll raskem, kuid kW peaks kah vähekese rohkem olema. Samas ei ole Jup nii palju forseeritud, kui 638. Jawal ikka naljalt väntvõlli kergemaks ei trei ja suurema auguga karpat ka ei pane (ei pea vastu lihtsalt). Jup-iga võib selliseid nalju siiski teha.

Nii, et 1:0 Jup-i kasuks. Minu arust vähemalt.
Jup 5 omab raamatu kohaselt 24hj. 638 Jawa aga 28Hj. Huvitav on tõik, et Jup 5 mingi versioon (või oli nüüd üleminekuvariant Jup4:??? ) ka 28Hj.

Jawal on pikem kolvikäik ja rõhud kõrgemad. Sellest ka üsna hea äkilisus.

Nagu praktika näitas, Jup 5-ga sõites häbisse mitte ei jäänud (alguses oli väike kahtlus küll) ja osasid oli vabamalt saada ka. Oli juhus (peenestamist juhtus päevast päeva Smile )kahe 638 Jawaga joonele panna, üks sai kenasti Jup 5 käest lohku (mul oli karpa ka veel umbes, oleks mul veelgi minekut rohkem hetkel olnud :mad: ), aga teine oli nagu vanakurat esimeste juba meetritega eest ära minemas. See tsikkel oli krooniliselt käigukastiga hädas ka.... forseeritud mootor lõhub ikka nõrgad kohad ära.

Isiklikult valiksin ehk siiski Jup 5.

riho

Hobujõududest veel nii palju, et Jawa 638-l peaks olema 19 kW (kuid need andmed kõiguvad kah erinevates kirjandustes jubedalt, minu oma passis on igatahes selline number), jupiteril ametliku tehase kodulehe järgi 18 kW . Jawa pöördemoment on 33 N/m , kuid Jupiteri kohta ei ole ma vastavaid andmeid kahjuks üles leidnud, kuigi huvitaks. Huvitaks just Jupiteril see vedelikjahutus, teoreetiliselt peaks ju sellega suurema kiirusega pidevalt sõita saama (ja jõudu võiks siis kah rohkem olla). Kuida muidu Jupiteri vedrustus on? Ketaspiduri, valuvelgede ja pneumaatilise esihargiga Jupiter peaks ju päris hea tükk olema?
Vedelikjahutus säästab mootorit, kui on õhkjahutuse peal, siis käib üldjuhul mootor üsnagi kõrge temp. juures ning sellega ka õlitus kipub nadiks jääma. Vedelikjahutus hoiab aga soodsamas vahemikus temperatuuri.

Vähetõenäoline, aga püüan oma tehaseraamatu ülesse otsida, mis Jup 5 kohta oli, peast enam kõike ei mäleta. Huvitav oliks võrrelda.

Seniks tean niipalju:

Jupiter 5 mootor:

silindri läbimööt 62mm
kolvikäik 57,6mm

arvutuslik surveaste 9,3
võimsus 17,64 (24hj)kW

Momenti ei tea täpselt, aga mälujärgi, vist asus momendikõver kõrgemal, kui 638 Jawal. Võimsus 24hj vs. 28hj võib olla tingitud ehk õkonoomsemaks kägistamise läbi :??? , varasem modifikatsioon omas kindlasti 28 hj, olen kümneid kordi asja uurinud, kui hakkasin ostma üldse tsiklit.

Surveaste on vahel petlik, lühem kolvikäik peaks \"pehmendama\" tegelikke rõhkusid.

riho

Siin on igatahes ametlik Iz-i koduleht: http://www.izhmash.ru/eng/product/moto.shtml

riho

Kuidas Iz Jupiteril võrreldes 638-a see tõmme muidu on: kas tuleb alles siis taha kui kõrge pöördeni peedistada või on juba madalal pöördel olemas? 638 kohta võin öelda, et alla 2500 p/min nüüd erilist minekut ei ole. See momendi värk on selles mõttes huvitav, et mingi teooria järgi peaks Jawal see kõvem olema, kuna pikema kolvikäigu tõttu on kepsu jõu õlg väntvõlli telje suhtes suurem (sealsamas jälle peenema kolvi tõttu peaks jälle töötakti surve ÜSS alla liikudes jälle nõrgem olema). Kas Iz Jupiter 5-l on ikka kepsu ja kolvisõrme vahel puks (Jawal need näkased nõelad kipuvad ära kuluma)?

riho

Kas tutikaid Iz Jupiter 5-i või Jawa 638-d eestist kuskilt osta ka saab?
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: riho
Kuidas Iz Jupiteril võrreldes 638-a see tõmme muidu on: kas tuleb alles siis taha kui kõrge pöördeni peedistada või on juba madalal pöördel olemas? 638 kohta võin öelda, et alla 2500 p/min nüüd erilist minekut ei ole. See momendi värk on selles mõttes huvitav, et mingi teooria järgi peaks Jawal see kõvem olema, kuna pikema kolvikäigu tõttu on kepsu jõu õlg väntvõlli telje suhtes suurem (sealsamas jälle peenema kolvi tõttu peaks jälle töötakti surve ÜSS alla liikudes jälle nõrgem olema). Kas Iz Jupiter 5-l on ikka kepsu ja kolvisõrme vahel puks (Jawal need näkased nõelad kipuvad ära kuluma)?

Vähemasti minu Jup 5- el oli old - fashion puks kepsupeas. See algustõmme on mõnes mõttes jah veidi huvitav, uueväärsena andsin ühele tuttavale proovida, just huvitas teda see algus, madalalt jõud. Tulemuseks kehitas õlgu, arvas, et nagu isegi veidi tugevamalt algab tõmme. Laias laastus: halvemaks ta ei hinnanud ja see mees teadis Jawadest ikka mõndagi, alates vanades mudelitest peale sõitnud nendega ja ehitanud.

Hetkel ei viitsi arvutama hakata, aga kui sai ikka mõne korralikuma 638 Jawaga võidu \"proovitud\", siis üks asi jäi meelde: Jup5 1.käik ei andnud nii suurt lõppkiirust, kui Jawa. Vist 55km/h või nii, Jawa võis tirida 60km/h täis (ühe sõbra 634 läks üle 60), 2.käik oli tavaliselt võrdne, 110 km/h ja kolmas oli mul juba pikem, mille lõpp (kiirust ei mäleta :??? ) oli tavaliselt otsustavaks, kumb on kiirem.

Kui vändast käivitada, siis tunnetab ka justkui \"teravamat\" kompressiooni Jawal, Jup´il on nagu \"pehmem\" - siin on ka tegemist teatud määral käivitusajami ülekandega, Jawal on see tihedam.

Surve on tegelikult siiski ehk kõrgem, peale kolvi kanalite mõõdumist, sulgub nõ. ruum ja pikema kolvikäiguga on tal kauem aega segu kokku pressida, kui Jupiteril. Juskui sama effekt võrreldes 4 -taktilistel vahel väga kõrgeid surveastmeid kasutatakse - aga nukkvõllist tulenevalt jookseb osa rõhku minema, mis lõppsurvet enne segu süütamist kahandab ja arvutuslik ülikõrge surveaste ei mõju nii \"tugevalt\". Väiksema silindri diameetri puhul jõuab segu konstantsetes tingimustes kiiremini haarata leegi, seega ehk veidi teravam algusmats kolvile.

Siin hakkavad üldse rolli mängima juba paljud tegurid: kolvikäigu pikkus (jõuõlg), põlemiskambri kuju (mis on tsiklitel suht sama Big Grin ), tegelik surve enne segu süütamist jne. 2 - taktiline on mõnes mõttes lihtsama ehitusega, kui 4-taktiline, aga see-eest (minu arvates) kapriissem.

See on muidugi minu mõttekäik asja suhtes.

Seda ei oska õelda, kuskohast saaks uusi Jawasid ja IZ-e osta, aga kindlasti on firmasid, kes saaksid tellimise ja edasimüümisega hakkama. Kuskilt vist isegi mulle on meelde jäänud Iz´i tellimise võimalus...

senator

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: riho
Kas tutikaid Iz Jupiter 5-i või Jawa 638-d eestist kuskilt osta ka saab?
miks sa üldse kumbagi nendest soovid. Uus Jawa või Jup maksab samapalju kui korralik kasutatud lääne ratas. Ja viimasest saab ikka sõiduelamust ja km palju rohkem kätte kui mingist Jawast või Jupiterist Smile

riho

Jutt täiesti õige, kuid lääne rataste valik on jube lai - võtab pildi kirjuks. Ja egas selle raha eest tegelikult mingit korralikku pilli saa. Temasse on vaja kindlasti samamoodi hakata raha sisse taguma ja jupid on jõle kallid (kuigi jah, mingi 10000 kilti poleks läänekate puhul küll mingi näitaja - sotsmaade siklil aga küll). Eksma tegelikult teen lihtsalt nii-öelda taustauuringut. Ise elus olen sõitnud ainult ühe lääne pilliga, autokoolis suvel Jamaha Diversion xj600-a, väga meeldis, peakski uue foorumi algatama...

lauryxxx

minu teada peaks olema jup5 naitkene parem kui jawa 638.Jawal on miinusteks tõepolest nõrk käigukast (enda jawal juba 3 korda käigukasti parandanud) jawa on küll äkilisem, aga pika maa peal pidi jup5 ära tegema. ka on parandamine ja reguleerimine ka jup5 mootoril lihtsam, sest jup5 on ju ühe silndriga. ja jawal on suht halb täpselt paika saada mõlemat silndrit. Ja siis juhtubki nii, et jawal kipub üks silinder teist jõuga veel vedama, ja koormab ühe silndri üle, kuumeneb ülejne. Pole ise kül jup5ega sõitnud, aga jah, arvan et see on täitsa hea. Endal küll jawa638 ja olen ka täitsa rahul
jupiter ikka kahe silindriga... aga parem sellegipoolestSmile

lauryxxx

jah. Minu viga. mõtlesin planetat, aga kirjutasin jupiter
Uued Jupiterid on ka vedelikjahutusega versioonides, Jawasid eriti ei liigu sellistena

http://virzulis.times.lv/

[Pilt: izh26.jpg]
see vesijahutus ei pidanud tehase seades eriti töötama. kuskil oli netis üleval ka täiustamise võimalused. ainsad 28 hj jupid olid neljanda seeria omad ja kolmanda üleminekuvariant (tähisega 3-01). viiel pole nii võimast välja lastud. jupi puudusena tooks veel selle, et uuena peab asja lahti võtma ja ise uuesti kokku panema. sealkandis ju iga päev esmaspäev... mutrid-poldid on lahti, mõned üldse puudu, seibe on mõnes kohas 3 tk all, kõrval pole ühtegi. aga kui õigesti ise kokku panna, siis on tänuväärt toorik, mida annab rohkem forssida kui jawat. jätkuvalt toetan jupiteri. aga muide-vedelikjahutuse silindrikomplekti müüdi mingil ajal teletorni all, hea pood on.