automoto.ee foorumid

Täisversioon: nii, jälle probleem iz jup2´ga
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

karukoobaz

niisiis juhtus selline asi-1 püta akkas tagant ära kaduma ja aku sai kogu aeg tühjaks, siis otsustasin rootori ja magneeto korralikult ära puhastada ja süüte viimasepeal täpselt paika sättida. avastasin kaa et juhtmetel on väike lühis, aga see on nii minimaalne(käima läheb ju ikka). Kas võib mingi lühis olla?

Kõik puhas ja süüde hästi täpselt paika timmitud(3-3,5 mm enne surnud seisu) ja siis käivitamise aeg-plaks ja käib naq viis, aga krt magneeto vahelt hakkas järsku suitsu tulema. Magneeto maha ja mis ma siis avastasin, rootor ja magneeto olid suht tulised ja rootori need klemmid paigast ära ja kärssanud-
vaata piltidelt ,sry halva kvaliteedi pärast(tegin pildid telefonigaToungue)
(rsk küll)Sad!

[ja veel selline küsimus et kas rootor(väntvõll) tohib käigukasti suhtes edasi-tagasi natuke liikuda?].

,et mis nüüd siis saab, kas on võimalik parandada/või peab uue rootori ostma? ja millest see viga võis tulla?
arvan et rootor korras. aga sl oli jama nende vändalaagritega...kas vahetasid ära?
Arvan, et rootor on läbi. Need sooned peaksid sirgelt seal jooksma. Las mõni targem parandab või täpsustab.
karukoobaz Kirjutas:...otsustasin rootori ja magneeto korralikult ära puhastada...
avastasin kaa et juhtmetel on väike lühis...
Magneeto maha ja mis ma siis avastasin, rootor ja magneeto olid suht tulised ja rootori need klemmid paigast ära ja kärssanud...

Kui generaatori rootoris on mingid mähisetraadid lühises, siis tulemuseks on lühises ahela ülekuumenemine. See võib põletada ära muude ehk naabermähiste (mähisetraatide) isolatsioonid ja tekitada uusi lühiseid. Ehk siis võib vallanduda omalaadne ahelreaktsioon, mille tulemusena on mittetoimiv generaator ja VÄGA kuum rootor.

Lühises rootor tuleb vahetada. Või uuesti mähkida, see viimane vajab aga spetsiaalset mähkimispinki. Masstoodanguna valmistet isendil (a la Jup2) ei ole minu arvates mõtet mähkimistööd ette võtta, see tuleb uue detaili soetamisest kallim. Samas on liiga ülekuumenenud rootori ümbermähkimine ka problemaatiline, sest viga võivad olla saanud rootori südamiku plekkide vahelised isolatsioon-lakkide kihid ning uuesti mähitud rootoris tekkivad uitvoolud kuumendavad selle südamiku ikkagi üle.

Ning - standardsel IŽ Jupiteril pole kunagi olnud magneetosüüdet, vaid ikka patareisüüde. Arvatavasti nimetad Sa magneetoks vääralt generaatori staatorit või katkestit, mis on tehnilistel põhjustel monteeritud generaatori staatorile.

karukoobaz

a kas see tuleneb sellest et väntvõlli laagrid on läbi?
ja kas neid rootori klemme sirgeks ei või lükata??Toungue
karukoobaz Kirjutas:a kas see tuleneb sellest et väntvõlli laagrid on läbi?
ja kas neid rootori klemme sirgeks ei või lükata??Toungue

Kui Sul vända \"elektripoolne\" laager oleks sedavõrd läbi, et generaatori rootor loksu tõttu vastu staatorit käiks, siis ei teeks Su isend ühtki piuksu. Ja rootorist/staatorist oleks vähemalt pindmistest kihtidest paras pudru järel.

Sinu kirjeldet viga viitab suure tõenäosusega siiski lühisele ja sellest tingitud kuumenemisele, kuigi täpse \"diagnoosi\" andmiseks peaks asja nägema. Kõverdunud rootori klemmid (õigetes terminites - kommutaator) on pisike viga ümbermähkimisvajaduse kõrval. Mida teha viga saanud (mähistega) rootoriga, sellele viitasin eespool.

karukoobaz

a siiski need laagrid vist peaks ära vahetama?(sest kolises ju kõrgetel pööretel mootor!
laagrites on lõtk igaljuhul sest rootor ei hakka niisama vastu syytemängu mähist käima, ja seda valesti sinna otsa panna pole võimalik kui just kiil panemata jätta.

rootor võis hakkata ka tossama sellest, et vastu ääri kolksus. endal kogemus umbes samas seisus rootoriga. hakkas ilusti tööle peale laagrite vahetust.

Valdo vaata pilti seal on ilusti näha et rootor on peksnud vastu süütemängu mähist, keskelt juu koos need plekid. muidugi võis sel hetkel olla lahti ka süütemängu kruvid ja hoopis see peaksis vastu rootorit. kuid siiski kahtlustan väntvõlli laagreid, sest sellel tegelasel on nendega juba probleeme olnud ja need tal veel vahetamatta.

karukoobaz

kiskusin täna mmootori lahti, omme vahetan simmerlingid ja laagrid(a kas on vahet kas panna 205 või 205k-sellel yhel pool \"sopakaitse\"), a kuidas saan teada kas on ka läbi kepsu laagrid?

http://www.pilt.ee/view/477532/
Kallis IŽ-i mees! Tee endale kahetaktilise mootori tööpõhimõte selgeks ja siis mõtle, miks Sa pead bensiini sisse õli panema.Seda õli ei panda mitte süüteküünla määrimiseks, vaid hõõrdumise vähendamiseks, milline toimub rõngaste ja hülsi, kolvi ja hülsi ning veerelaagrite tööpindade vahel.
Kepsu laagrit katsu kepsu liigutamisega.Kui sealt leiad mingit lõtku siis võid ennast premeerida kepsulaagri vahetamisega ja selleks toiminguks on targem spetsialisti poole pöörduda.
Kahetaktiliste mootoritega jändajatele tahaksin meelde tuletada, et hoidke neid mootoreid lisaõhu eest, vastasel korral jõuate järgmiste tulemusteni:
1. mootor ei käi - see on parim, te ei saa temale \"haiget\" teha
2.mootor käivitub, kuid suurematel pööretel jääb küttesegu lahjaks - see on si... variant, sest siis jookseb ta kokku.
Ja see kehtib kõigi kahetaktiliste kohta ka mootorsaagide või võsalõikajad-trimmerid, paadimootorid jne.Küll on vahel valus kuulata, kui mõni \"kõva\" niidumees palava ilmaga oma trimmerit piinab ja ei lase mootoril \"hingata\".Ma ei räägi nendest, millised omavad neljataktilist mootorit.

karukoobaz

ega ma loll pole, muidugi ma tean milleks õli bensu hulka!