automoto.ee foorumid

Täisversioon: Zaz 968 1973\'
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2

Bobik

Käisin mõni aeg tagasi maal. Teadsin küll, et naabrimehel on Zaz garaažis ja varem sõitis ta sellega ise tihti ringi. Nüüd aga polnud kaua midagi kuulda olnud. Tuili välja, et papil keelati sõitmine ära laste poolt. Vanust on tal juba 92 aastat ja esimesed terviserikked hakkasid välja lööma. Nüüd siis auto seisis garaazis niisama. Otsustati maha müüa ja kevadest juba naabrid teadsid, et selline masin müügiks. Mina sain sellest äsja teada ja kahe päevaga oli raha üle antud ja dokumendid ja allkirjad vastu saadud. Papi andis infot nii palju, et talvel on ühe hooaja sõitnud ja ülejäänud käigud on olnud põhiliselt pühapäeviti kirikusse ja tagasi.

Tegemist siis 73 aasta Zaziga. 40hj mootor. Välimus on nagu 966\'l. Ees kena kroomist iluvõre, taga ümmargused tuled \"hõbetaldrikul\". Aga sees silt, et 968. Passis ka ainult Zaz kirjas. Võta nüüd kinni. Täpselt ei tea ise neid asju. Igatahes on masin eksportvariant ja nüüd siis juba üleelmine omanik oli võitnud selle loteriiga (30 kop.) Ja mõne aja pärast võitis ta teise sapaka veel ja siis müüs selle ühe maha. Eelmise omaniku käes oli ta vist 16 aastat ja nüüd jõudis minu kätte.

Kuna ma teadisn, et masin tegelikult ka sõitis kenasti ja mootori tegususe üle ma ei kahelnud ning välimust nägin oma silmaga, siis ostsin masina nii ära, et ei pannud käimagi. Lootused olid õigustatud. Tõstes laetud aku masinale, võttis käima saamine minuti-paar aega ja Põrr (uue nimega Helga) võttis duurid üles. Esmasel vaatlusel ei töötanud lähituled (täistuled töötasid), suunatuled ning sidur. Pidurid võtsid suhteliselt kehvasti. Mootor siiski on korralik ja aus. Helga ainus viga on see väline pool. Kere on rattakoopa ja ukse vahelisel alal päris auguline ning eelmise omaniku kõrge ea tõttu on ka paar aeda saanud Helga kumerusi tunda. Midagi eriti hullu pole. Suurim mure on rooste.

Siduri sain naabrimeeste abiga tööle ja esimesed ringidki tehtud. Siis ilmnes uus viga. See jubin, mis hoiab juhet aku küljes - see oli katki ja üks juhe aku küljest tuli lahti. Nüüdseks olen selle traadiga kinni sidunud ja sõita saab. Ja uksed on ära vajunud. Et kinni panna uksi, peab neid tsipa tõstma. Muidu kinni ei lähe.

Tulevikuplaanidest.
Jäärajasõitu Helga ei hakka kunagi tegema. Põldu ka ei künna. Püüan hoopis iluravi teha ja igasugused kotermannid välja ajada (suunatuled jne). Ja nii, kuis rahaline olukord võimaldab, püüan ka kere kallal vaeva näha. Et oleks väljast kena vaadata ja endal ka hea tunne masinaga liikuda. Siia püüan ka masina olukorrast märkmeid teha, et endal huvitav jälgida oleks.

Abi:
kuna ma tean autodest ausalt öeldes ikka väga minimaalselt ja varem pole autotki olnud, siis mis ma peaksin enne ülevaatusele sõitmist üle kontrollima, et ülevaatuselt läbi saada? Tuledega pole vast probleemi ja pidurid saan ka korda, kuid rohkem nagu ei oska ise midagi mõelda, mida nad seal kontrollida võivad. vanur ju ja pole turvavöösid ega midagi. Igasugused soovitused on muidugi teretulnud.
Tõenäoliselt on Sul kõige rohkem probleeme kerega. Suuremate roosteaukud korral võidakse Sind tagasi saata.

Aga pane meile mõned pildid Helgast, ehk saab siis midagi soovitada.

Asp

Bobik

Niih. Võtsin ette enda arust võimatu. Sõitsin eile Helgaga pea 200km. maha. Seda küll mitte jutti. Tulin Tallinna lähistelt Jõgeva kaudu Tartusse. Hommikul kolmveerand kuus alustasin teekonda ning Tartusse jõudsin alles kahe paiku. Sõit venis 8 tunniseks, kuna Jõgeval hoovi keerama hakates läksid pidurid. Kuna käsipidur hetkel ei tööta, siis polnud mul üldse midagi millega autot peatada. Ma siiani tänan õnne, et see kuskil rongi ülesõidul ei juhtunud või Jõgeval anna teed märgi all vms. Aga hiljem selgus, et vasaku tagaratta juures on õlitoru nühkinud ennast vastu mingit konksulaadset kinnitit katki. Selle ümber peaks vist kumm olema, kuid seal seda enam polnud ja nii kui pidurit litsusid, nii lahmas õli. Jõgeval sain selle vea parandatud. Lihtsalt murdsin toru katki ja keerasin kahe korra. 3 pidurit töötasid ning paremini kui varem neljaga. Sain nimelt õhu ka mujalt piduritorudest välja. Kusjuures hommikul oli nii jahe, et Jõgevani tegin ühe kiirpeatuse ning õli temperatuur seisus kuskil 85 juures. Jõgeval head inimesed avastasid, et mul on ees üks java tuli ning teine vist originaal. Java tule asemele anti mulle õige Zazi tuli ning selle vahetasime ära. Maalt sain tuttavalt kaasa 2 õiget zaz kummi. Hiljem pandi küll ju Lada kummid Zazile ka alla, aga varem sõitsid, nagu aru sain, peenikeste kummidega. 2 tagatuld sain ka, kuid kraami omanik tahtis u. 600 saada nend eest. Ta pidi muidugi miskit kraami veel juurde andma. Et siis, kas viin kummid ja tuled tagasi? Lohve kaasas polnud. Muidu kummid on väga heas korras.

Lisaks oli enne pikka sõitu veel üks probleem. Genekas ei tahtnud akule voolu juurde anda. Ostsin suisa uue aku (Raylite 55Ah) ning lootsin, et seisma jäi ta vahest aku tõttu. Kuid siiski. Uus aku läks peale 50km sõitu peaaegu tühjaks. Siis naabrimehed jälle aitasid ja leidsid, et relees on probleem, oksüdeerunud miskised otsad. Need sain liivapaberi abil korda ning aku pole siiani tühjaks läinud.

Teine üllatus oli see, et eesolev iluvõre pole originaal ning küljepealsed suunatuled on kah Lada omad.

Teepealsetest probleemidest: üks täistuli, millega ma ka päeval sõitsin, sai otsa ning vahetada ma seda ei suutnud, sest kruvi oli rooste tõttu liiga pehme,et kiiruga selle vahetatud saaks. Üks lähituli siiski töötas ning seegi siis, kui soov tuli. Suunatuled endiselt ei tee piuksu ka. Tõenäoliselt on probleem jällegi oksüdeerunud ühenduskohtades. Eks ma püüan vead üles leida.

Kaassõitja uks ei seisa ka lukus, mis on suti kehvasti, kuna masin seisab hoovis ning kurikaelu liigub ikka ringi, kel isu sõitu teha.

Aku maksis 595.-
2x kummid+2xtagatuled= u 600.- (maksmata Toungue)
Hunnik pirne, esituled, \"pidurite taastamine\" - tasuta
aku klemmi vahetus - tasuta
2x akuklemmid - 30.-

Kui ma saan pildid netti, siis kopin siia ka lingid.


lisa: üha rohkem hakkab tunduma, et peaks hakkama otsima tugeva kerega Zazi, kuhu siis Helga siiani hästi tuksunud süda ja muu külge riputada.
Mnjaa, see kuuesaja krooni jutt tundub natuke röövimisena, oleneb muidugi rahakotistSmile. Uued kummid ilma sisekummita u. 100 kr. tükk. Kasutatud tagatuli kuni 25 kr.
Endal jääb sügisel üle üks vägagi korralik kere ilma mootori ja velgedeta, kui huvi pakub. Hind jääb kuuesajast allapoole.

Bobik

http://pilt.ee/view/523216/

Sel aadressil mõned pildid mu armukesest Smile
Avastasin, et tagumised amordid on täiesti läbi. August läbi sõites taguotsa hüppab jõledalt. Ees on kõik kontrolli all...

Korralikust kerest olen suure tõenäosusega huvitatud küll. Homme selgub, kas kere ka altpoolt on sama mäda nagu külgedelt. Odavam tuleb vist korraliku kere peale jupid üle tõsta, kui seda remontima hakata?
Sõitsid ülevaatuseta? Selliste jaoks ongi seda ülevaatust üldse vaja!
piduriteta,laiali kukkumas iial ei tea millal kontroll kaob. hirm tuleb peale.

Bobik

Kas 73a 968\'l olid all originaalis kopika kummid või Zazi enda need maru peenikesed?


Helga on päris ilus masinSmile
meil yx tegelane tahab enda zaz 968A (sama kerega minuarust, aind ninal on piklik liist) yle katuse t6mmata ja metallikokkuostu/emex vms viia, kere on jumalast ideaalne, aga seda autot enam päästa ei annax kaa, sest ta pexis juba osad jupid k6verax jne, aga mina saan sealt enda sasseri jaox uued yleni kroomitud stanged, ta k6ik tuled(kuigi mul on 968m) ja kroomliistu nina kyljest...
aga nyyd Helga kohta, tal see sinine värv on väga ilus, aga kas ylevaatust ei saa petta värviga? värvi need roostes v6i auklikud kohad yle.. aga seda arvan ainult mina, mida mina ka teanBig Grin
Kuule rotukene tänapäeval on politsei autos teatud arvutid olemas, kuhu pannakse auto number sisse ja saadakse teada kas on üv tehtud või mitte. Ja kas sul on auklikud kohad ülevärvitud või mitte vahet pole juu samamoodi saavad teada.
Üks võimalus rooste kaotamiseks on sul selline ,et eemaldad selle paksema ja suurema rooste, siis teed roostemuunduriga need alad üle ja siis augud Epo liimi ja klaasriidega katta. Siis pahtliga plats puhtaks ja spray värv peale. Selline asi sannab suht rahuldava tulemuse ja kestab ka ika mõnda aega.
Mina soovitaks sul siiski üritada originaal kere taastada, sest originaal on ika hoopis muu kui vahetusvariant ning selle raha ja ajakuluga mis kulub uue kere ostmiseks kogu kola ümberladumiseks, seadistuseks ja timmimiseks saaks originaal kere kallal kõvasti töötada ja seda roostekindlamaks muuta kui nt. see vahetuskere on.
Olge nüüd normaalsed, EPO liimiga aukude lappimine las jääda ikka igasugu pooletoobi-meestele. Minuarust on keevitamine oluliselt mõnusam ja lihtsam tegevus kui mingi liimiga möksimine, keevita augud kinni, värvi üle ja korras. Kui autost asja ei saa, õpid vähemalt keevitama. Korralik keevitus on küll kallis, aga on seda raha väärt.
Jesper Kirjutas:Minuarust on keevitamine oluliselt mõnusam ja lihtsam tegevus kui mingi liimiga möksimine, keevita augud kinni, värvi üle ja korras. Kui autost asja ei saa, õpid vähemalt keevitama. Korralik keevitus on küll kallis, aga on seda raha väärt.

Täiesti nõus. Keevitada näiteks co keevitusega pole raske, näiteks poritiiva äärest teeksin nii et eemaldaksin rooste ja siis tahapoole laseks paari punktiga pleki külge ja pahtel+värv. Epo liimi ja klaasriidega jamamine on mõtetu, lihtsam on keevitada. Täiesti normaalne keevitus maksab ~5300.- pluss baloon ja sellerahaeest keevitab hästi (jutt on tutikast keevitusest Telwin).

Bobik

Teil kõigil on pisut õigus. Mossepoweri soovitus taastada originaalkeret on õige ja ma püüan sellega vaeva näha. Samas pean ma auto üles tõstma ja põhja korralikult puhtaks pesema ja üle vaatama. Kui see peab, sillad ja asjad ka, siis hakkan selle kerega tegelema. Samas ei taha ma seda kere kindlasti ajutiste abivahenditega korrastada vaid püüan lasta kohe teha kere korda. Võtku see siis aega palju võtab.

Jesper: ma olen keevitustööd väga kaugelt vaid näinud ja üleüldse on mul piiratud võimalused ise näpud külge panna ja midagi ära teha. Pole kuuri, kus rahulikult sebida. Ilusa ilmaga taeva all saan nipet näpet hetkel korrastatud Smile

Ma olen mõelnud, et ei hakka neid auke lappima, vaid võtan teiselt masinalt tiiva ja panen selle külge. Peaks vähem tööd olema. Vast kehvem tulemus ei jää ju. kere läheb nagunii värvi alla, kuna sel on vähemalt 3 värvi sinist peal.



Käisin enda nimele registreerimas. Sain Tartu ARKis ka soovituse kaasa viia masin utiili ära. Mis te jändate. Ei sellest sõiduriista saa jne. Toredad poisid on seal autode ülevaatajad. Sama sell on ka sõbra Pobeda soovitanud Emexisse viia. Pealegi registreeriti masin Zaz 966\'ks. Tegelikult leidsin hiljem ise tehaseplaadi ja seal kenasti kirjas, et Zaz 968 ja 1973 väljalase. Peaksin vist ARKi minema pabereid ümber tegema. Ainult, et autode ülevaatajaid enam näha ei taha. Uuemate autode omanikud said lihtsalt sõimu kaela. Väga stressirohke töö see \"vana prahi\" ülevaatamine. Kahju hakkas kohe.

Tegin mootorile survepesu ning peale seda hakkas kohe kenasti tööle ka. Pisut turritas, aga käima läks. juhtmed on enamik originaalid ja vesi ei tee neile midagi. Seest tegin armatuuri ja muud komponendid silikooniga üle ning võtsin põrandalt kummilapatsid välja. Esiakna vahelt sajab suti sisse ja põrandal oli vett, mis muidugi roostet tekitab. Küljetiivad ja pakiruum oli ka kile all. Eemaldasin ka need, kuna niiskus oli sees ja ümber.

Bensiinikulu ei teagi. paak oli 90% täis, kui sõitma hakkasin. Nüüd on veerand umbes alles ja kokku läbitud umbes 300km.

Auto peaks olema sõidukindel ja pidurdada ikka saan. Seltsimeestel ei tasuka arvata, et ma sõidan nüüd masinaga, mis Jumala tahtel koos seisab. Aga mõistan muret. Kindlustus olemas ja sõidud on ainult kodu - remondimees - ARKi \"sõbrad\"

Küsin veelkord igaks juhuks: kas 73a sapikal käisid juba Siksi kummid all või olid originaalis need peenikesed külgedelt sakilised kummid?

Igasugused nõuanded ja abi alati teretulnud.
Bobik Kirjutas:Pealegi registreeriti masin Zaz 966\'ks.

Mis võimsuseks pandi?
tartu ark-is olen ka palju kordi regristreerimas käinud ja üldine mulje on samuti vilets.minu kogemuste põhjal on meeldivaim ja asjalikum koht viljandi ark.julgen isegi soovitada.

Bobik

Võimsus 30kw. Ma ei tea täpselt kw\'sid, aga hobujõude peaks 40 olema. Kas just see 30kw tähendab, pole ma kindel.
Bobik Kirjutas:Võimsus 30kw. Ma ei tea täpselt kw\'sid, aga hobujõude peaks 40 olema. Kas just see 30kw tähendab, pole ma kindel.
see tähendab, et masin on loetud 40hp-seks.
\"pppp\" küsis ilmselt seetõttu, et 966 peaks 30hp olema Wink
ARK oskab niisiis tänini asju keeruliseks-segaseks ajada...
13piisab Kirjutas:\"pppp\" küsis ilmselt seetõttu, et 966 peaks 30hp olema Wink
ARK oskab niisiis tänini asju keeruliseks-segaseks ajada...
tglt oli nii ,et ZAZ 966B oli 30 hj ja 966A oli 40 hj. `73 aastal pidi küll juba olema tootmises aint puhas 968.

Bobik

Nüüd on ka käsipidur korras.
Nimelt oli üks tross jäänud kõrisse kinni. teise ratta oma töötas, aga autot seisma ei jätnud. Härra remondimees valas aga grafiitõli kõri ümbrusesse ja ööpäevane leotuamine tuli kasuks. Nüüd siis kõik okei.

Kui kellegil aimu, kust Helgale tagumisi amorte saaks, oleksin tänulik. Samuti on pidurid siiski mureks, kuna nad võtavad küll kõik kenasti, aga ma nüüd ei teagi, kas on vaja ära vahetada kettad või trumlid vms...igatahes oleks vaja ka pidurite kuluvaid osakesi vahetada. + hunnik vidinaid masinale tarvis. Kunagi vast panen siia ka loetelu puuduolevatest asjadest.Ehk keegi lahke inimene omab mõnda mulle tarvilikku eset.
Helga keretööd jäävad vist järgmise talve peale, kuna selleks raha puudub. Loodan vaid liikuvad osad hetkel enam-vähem korda saada, et liikuda saaks.

Kellele ÜVga kogemusi? Nimelt viimasel paaril päeval on teadjamad mehed öelnud, et kere seisukord suurt ei huvita neid, peamine, et ohutus oleks tagatud. Mida kostate?


Lisa:

Sõitsin Tartus maale tagasi u. 160km. Sõit kestis u. 3h ning ilma suuremate äpardusteta. Äparduseks nimetan bensiinikulu, mis on umbkaudu pisut alla 10L/100km kohta. Üldiselt 80ga sõites läks mootor kiiremini 95 kraadi peale. Sõites edasi nii 70 kandis, siis jahtus ka mootor. Muidugi õhtul sõites pimedas läks külmaks ka sees. Panin salongisoojenduse tööle, kuid juhtus selline vigur, et soojendust sisse lülitades lähitulede vihk muutus nõrgemaks. Sama oli ka täistuledega sõites. Kas siin on nüüd kuskil midagi reguleerides viltu läinud või juhtubki nii, et soojenudst kasutades tuled näitavad nõrgemalt? Samuti on huvitav see, et armatuurlaua alt august tulevast soojast õhust saab ilma soojenduse töötamiseta ruttu külm õhk. Sealt tuleb niisama lihtsalt jahedat õhku sisse. Kas kuskil mingit luuki ei saa kinni panna selle tarbeks, et väljast külma ilmaga õhku ei võtaks vaid ainult salongist? igatahes nii, kui soojendust sees polnud, hakkasid varbad küll jubedalt külmetama.
Lehti: 1 2