automoto.ee foorumid

Täisversioon: Surve radiaatoris?!
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas surve autoradiaatoris on normaalne?
Tegu siis Golf I, 1.3 mootoriga.
Teine probleem, radiaatorisse mahub 1.5l nomaalse 4l asemel ja vesi ei käi normaalselt ringi, milline on efektiivseim viis jahutussüsteemi puhastamiseks/korrastamiseks?
Karta on, et plokikaane tihend on läbi.
Siiski on väike surve radiaatoris täiesti vajalik, kui aga on mingi jama, siis surve läheb liiga suureks ja hakkab vedelikku välja ajama.Norm surve on mingi 0,1 atm, paisupaagi korgile peab olema kirjutatud rõhk, mille korral korgis olev klapp avaneb ja laseb üleliigse välja.Mõnikord on seal kasutatud teisi ühikuid, näiteks bar jms.
Kui on suletud jahutussüsteem, siis on teatud surve ette nähtud. Suletud süsteemi tunneb ära selle järgi, et paisupaagist ega radikast ei ripne lahtise otsaga voolikut välja, paisupaak on ringlusse ühendatud kahe voolikuga, võib puududa ka radika kork -> sel juhul täitmine käib ainult paisupaagist, mis asub radikast ülalpool.
Kumb süsteem golfil olema peaks, ei tea.

Plokikaane või tihendi vea korral peaks jahutussüsteemis olema surve ka külma mootoriga, kaasnema peaks kas mullikeste eraldumine mootori töö ajal ja/või õline jahutusvedelik, jahutusvedeliku kadu. Tõenäoline on ka mootori töö ebaühtlus, valge suits, vedelikutilgad summutis (sooja ilmaga kondensvett summutis ei teki, sellega segamini ei aja).

Kui süsteemi mahub ettenähtust vähem vedelikku ja ei käi ringi (mille põhjal seda väidad ?), siis viitab see ennekõike ummistunud radiaatorile ja seejärel ka võimalikule veepumba veale.

Aga veel enne käi läbi mõned küsimused:
Kas mootori töötades termostaat avaneb- ülemine lõdvik soojeneb? Kui ei, siis viga termostaadis või õhk süsteemis.
Kas seejärel jahutusradiaator soojeneb ? (Kui ei, siis radikas ummistunud või sootuks tühi)
Kas salongi soojendusradikast sooja puhub? (Kui jah, siis veepump tõenäoliselt üsna ok. Kui ei, siis pole see tingimata veel pumba viga, vaid võib olla tingitud ka õhukorgist.)
Kas mootor soojeneb kiiresti/aeglaselt, kas kuumeneb üle? (Kui soojeneb aeglaselt ja kohe üle ei kuumene, siis võibki viga olla ainult radiaatoris.)
TeeTL Kirjutas:Kui on suletud jahutussüsteem, siis on teatud surve ette nähtud. Suletud süsteemi tunneb ära selle järgi, et paisupaagist ega radikast ei ripne lahtise otsaga voolikut välja, paisupaak on ringlusse ühendatud kahe voolikuga, võib puududa ka radika kork -> sel juhul täitmine käib ainult paisupaagist, mis asub radikast ülalpool.
Kumb süsteem golfil olema peaks, ei tea.

Sellel peaks selline kummaline süsteem olema, millel paisupaak radika küljes. Vähemalt originaalis.

TeeTL Kirjutas:Plokikaane või tihendi vea korral peaks jahutussüsteemis olema surve ka külma mootoriga, kaasnema peaks kas mullikeste eraldumine mootori töö ajal ja/või õline jahutusvedelik, jahutusvedeliku kadu. Tõenäoline on ka mootori töö ebaühtlus, valge suits, vedelikutilgad summutis (sooja ilmaga kondensvett summutis ei teki, sellega segamini ei aja).

Küünalde pealt võib kah näha olla. Kui selle silindri, mille juurest tihend katki on, küünal üldse maha tuleb (mul jäi pool küünalt plokikaande Toungue). Kui surve juba korralikuks muutub, siis hakkab igalt poolt lõdvikute vahelt jahutusvedelikku välja pressima ja/või radikas lekkima. Mul juhtusid mõlemad. Kogu värk juhtus nn külmal ajal, õli ja jahutusvedelik segi ei läinud.
Ükski lõdvik ei soojenegi peaaegu, ainult mootor läheb soojaks.
Termostaat on juba uus pandud, ei aidanud.
Mootor iseenesest käib väga ilusti.
Kas on võimalik, et kuskil õhk vahel ja sellepärast ei tööta ringlus?
VW Golfi ei tunne, kuid VW T4 on jahutussüsteemist õhu eemaldamiseks ühel lõdvikul pisike korgike, mille lahtikeeramisel pääseb õhk välja ja süsteemis hakkab jahutusvedelik ringlema. Õhu olemasolul näiteks salongi soojaks ei saa, sest puudub tsirkulatsioon.

TOM167

võta kõige kõrgemal olev toru ja sealt peab õhk välja tulema.golfil oli see vist soendus radika voolik.kuigi õhk peaks ka ise välja pugema.oled kindel,et pump ikka töötab.kui vesi ringi ei käi läheb ka aint mootor soojaks
Eelmisel aastal oli minu tuttava VW LT 45-ga selline juhus, et veepumba võll oli tiiviku takka pooleks läinud, selle tulemusena polnud samuti jahutusvedeliku ringlust. Enne seda vahetas termostaate, mis muidugi ei aidanud, pidi juba hakkama plokikaant maha katkuma, kuid otsustas ikkagi enne seda veepumba maha võtta ja viga oligi käes (ehkki pessimistlikult ebatõenäoline).