automoto.ee foorumid

Täisversioon: dnepri 12voldine genekas
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Smiletere foorumlased!

ehitan praegu k750mi ja sooviks teada kas dnepri 12 voltsane genekas istub k750mile. Mõtlen ise et siis saaks voolu 12 voldi peale (auto süütepool, relee, pirnid jne) ja on see asi nati parem.

Kes on lahand selliseid masinaid või sõidavad sellistega oleks tore kui saaksite aidata.
Tänades.
Ilma ümberehituseta küll ei istu ja ümberehitus tuleb teha väga mahukas.Lihtsam on leida mingi teine lahendus.Räägitakse ,et Datsuni genekat on sinna palju lihtsam panna, aga endal kogemused puuduvad.
Mis ta nüüd nii mahukas... kui mootor parasjagu maas ja laiali, on asi lihtne: generatori hammakas tuleb vahetada, et see K nukkvõlliga ühtiks, seejärel mootori eesmine kaan maha võtta, teha kindlaks vajalikud reguleerimispiirid ning selle järgi puurida kaks auku suure geneka augu kõrvale, need keermestada (paremini mõistetav, kui saad vaadata, kuidas Dnepri genekas originaalis kinnitatakse). Edasi on 6V tarbijate-releede vahetamine 12V vastu.
Ah jaa... kuna vene päritolu masinatel on kombeks mõõtmetelt erineda, siis kontrolli enne ära, kas sinu masina paagi alla see dnepri genekas üldse ära mahubki.
Steelrider Kirjutas:Mis ta nüüd nii mahukas... kui mootor parasjagu maas ja laiali, on asi lihtne: generatori hammakas tuleb vahetada, et see K nukkvõlliga ühtiks, seejärel mootori eesmine kaan maha võtta, teha kindlaks vajalikud reguleerimispiirid ning selle järgi puurida kaks auku suure geneka augu kõrvale, need keermestada (paremini mõistetav, kui saad vaadata, kuidas Dnepri genekas originaalis kinnitatakse). Edasi on 6V tarbijate-releede vahetamine 12V vastu.
Ah jaa... kuna vene päritolu masinatel on kombeks mõõtmetelt erineda, siis kontrolli enne ära, kas sinu masina paagi alla see dnepri genekas üldse ära mahubki.
Kas endal on praktiline kogemus olemas?

Mul just asi teoksil, sai K-750 mootoril esikaan maha kisutud ja nats uuritud. Hammasrattad paistavad Dnepri omadega identsed olevat.
Tekkis küsimus kas see tugikronstein millele 6v genekas toetub tuleb mootoriploki küllest täiesti ära lõigata (kui üldse ei lõika siis jääb genekas viltu) ja kuidas kinnitus teha? Need keermestatud augud jääksid väga ploki serva peale, kas pole ohtu et võivad ära murduda. Ilmselt tuleb teha ikkagi ka vahevlanss nagu kuskilt lugenud olen. Vlansil tuleks vist see ava kuhu geneka ots sisse läheb, ploki sisse mineva kaela suhtes tsentris välja viia et saaks pärast hambumist reguleerida.
Steelrideri poolt pakutud variant ei ole teostatav, üritasin kunagi sama asja ,tulemus ei kannata kriitikat.
Sai nats siis vene foorumites tuhnitud ja jooniseid otsitud ning olemas nad olid. Endal muidugi võttis tükka aega süvenemist et asjale päris pihta saada, aga tundub teostatav.
Valida oli kahe variandi vahel- lihtsam ja keerulisem. Kuna endal freesimise võimalust polnud, siis valisin lihtsama.
Eile siis sai jupid treialile töösse antud ja täna sain osad jupid kätte. Nüüd veel natuke nokitsemist ja kui ülejäänud jupid ka käes siis genekas peale. Muidugi vaja veel elektri poolega nats tegeleda.

Genekas peal ja esimesed proovisõidudki tehtu, asi toimib.

Igaks juhuks link joonistele ka:http://moto.by/oppozit/meh-gen.html
Asi ka tõlgitud, sest ilmselt noorematel venekeelga raskusi
Alla saab laadida pdf-na: http://www.highlegrun.com/moto/genekas/gener12v_est.pdf
Nii et kell huvi, siis jõudu tööle!
tänud sulle gustavson!