automoto.ee foorumid

Täisversioon: Jawa 638 väntvõll nii kinni kui kinni
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nii väike mure mul. Nimelt andsin sõita jawa 638 ja sõideti Tartusst võrru 80km/h ühtlase kiirusega. Vahepeal jahutati ka mootorit-- mingi 3-4korda. kõik oli ideaalne, kuni pea võruni nimelt õnneks võiksel kiirusel tõmbas tagaratas plokki ja väntvõll kinni. Millest võib olla see tingitud .-. ei saa ma aru? Nimelt algselt avasin et kolvid kinni kuid kolvid on lahti -- silindrid võtsime täna maha. Kuid väntvõll on nii kinni kui kinni. Ilma ettehoiatamata lihtsalt kiilus kinni. Mis võib oilla selel põhjuseks. Minul lühemaid sõite tegi väga hästi- ei mingeid probleeme. Võruni sõites ta oli sõitnud väga ideaalselt ei mingeid probleeme. Välja arvatud see äkiline väntvõlli kokkujooks. JA mis seal täpselt sai kokku joosta. Laagrid kuskil pooleks.- ei usu. võntvõll pooleleks -- ka ei usu.

RK @ ei saa aru millest see tingitud oli


Lisaandmed mootorist: lahti kartereid ei ole teda keegi võtnud. KOlvirõngaid 1 kord vahetanud spetsialisti töö, läbisõit on 13tuh. JA usun, kuigi usun, et ta sai mingi 500 km viimasel aastal enne mind vatti ei andnud ta mulle sellest tunda -- mootori poole pealt.
Kust hakata otsima vigu ma ei tea.
Paluks targematelt ideid.

unimüts@ on jalamees-- nuuks nuuks
unimüts Kirjutas:Nii väike mure mul. Nimelt andsin sõita jawa 638 ja sõideti Tartusst võrru 80km/h ühtlase kiirusega.

Kas selles saad kindel olla, et ühtlase kiirusega (80km/h) koguaeg sõideti ?
Suht saan, Kuna inimene, kes sõitis, on usaldusväärne, Samas on mul taga valuvelg,mida pole pikamaa sõidul varem testinud. Ning ohtu mitte sattuda soovitasin tal sõita 80ga, usun, et ta tegi ka seda. Kuid jah olen kindel 99%, et sõideti 80ga, -- usaldan lihtsalt inimese juttu. Samas tean, et inimene ei lõhu võõrast masinat.

Unimütsi arvamus = kõike juhtub peaasi, et inimene terveks jääb.
Kuid ligtsalt tahaks teada, miks tsikkel niimoodi tegi. Ennekuulmatu mulle hoopealt võntvõll kinni. -- loogikavastane minu jaoks.
Kas kolvisõrmedel olid splindid mõlemal olemas?
Äkki tõesti üks laager andis järgi ja lõi väntvõlli kinni, tee tasapisi karteripooled lahti ja vaata mis siis põhjuseks ikkagi on-keegi ju ei näe Sinu mootori sisse.
Ei näe jah sisse. Küsimus ongi, et miks kokku jooksis -- loogika vastane. KOlvisõrmedel on splindid ees ideaalselt neid ei ole seal keegi tehasest saadik vist ligutanud--tundus mulle. rõngaid küll jah on vahetatud asjatundja poolt.

Kui väntvõll oleks kõver, siis ta käiks ringi ikka st vähe kuid käiks. Otsa laager läheb ära ,siis see ei kiilu ju kinni. Keskmine laager ja teise otsa laager hoiavad vänta ikka sirgena/ liiuvana. Seega asi on väga väga kahtlane.
Kas kepsud liiguvad,kas vänt ei liigu õige natukenegi?Ja veel arvan ma,et jooksku seal puruks või kinni mis tahes,mingisugused anomaaliad ilmnesid sellele nii ehk nii.Ainult kas Sinu testsõitja seda märkas.
Ma dubleerisin teema ka biker.ees, et saaks kiirema järelduseni, miks see toimus nii. http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=77737#77737

To uko
Kepsud liikusid, mäletan, et üks kõlksas sildrite mahavõtmise ajal vastu karterit
Kuid kontrollin teise ka järgi homme.


Kas kellegil on ideid kuidas sikutada laager välja ilma, et kakuks mootorit laiali. Keevitada pulk laagrile otsa ja sellest sikutada oli siin üks idee.

Kuid laager ei lähe ju paugupealt puruks. TA annab ikka ennem tunda. Käimalöömisvända peal istus mees ja ta(käimalöömisvänt ega väntvõll) ei liikunud 1mmˇki. Proovin homme mootorit siduripoolt lammutada, siis saab laagrite seisukorrast teada. Ehk saab kerge vaevaga ikka lahendada, kuid ei usu.
Raivo
Mootor ikka pulkadeks, ära üritagi laagreid nii sama kätte saada, ega siis hambaarst Sul ka tagumiku kaudu plomme pane.
arvatavasti ikka väntvõlli keskmine laager purunes ja tükid sattusid liht. karterisse. Nt väntvõlli ja karteri seina vahele, siis ongi väntvõll julmalt kinni.
h20m Kirjutas:arvatavasti ikka väntvõlli keskmine laager purunes ja tükid sattusid liht. karterisse. Nt väntvõlli ja karteri seina vahele, siis ongi väntvõll julmalt kinni.

Ma ise kardan seda ka. Tõsiselt loodan et see ei ole nii. Hetkel viimane lootus, et vasakpoolne laager läks, kuid ei usu seda ka enam.
Mul on vanal Jawal väntvoelli keskmine laager kinni jooksnud, aga peale imeliku vilina ei olnud mootoril midagi häda. Ning yldjuhul ei istu ykski laager nii suure pinguga voelli peal/pesas, et toembaks riknemisel mootori soeidu ajal blokki. Jääb muidugi ka voeimalus, et käigukast jooksis kokku - näiteks kahvel purunes ja 2 käiku on korraga sees. Aga sel juhul peaks laskma väntvoell end natuke loksutada/pöörata - mootori keti loetku voerra...
Võta juba lahti see pagana mootor ja anna teada mis seal paistab!
uko Kirjutas:Võta juba lahti see pagana mootor ja anna teada mis seal paistab!

Tööpäevad nii pikad ja ei ole aega olnud. Samas ootan veel juppe. Homme arvatavasti kakun küljed puhtaks.

KUi mootor lahti läheb täisforseerimiseks. Kuna ilmaasjata ei tasu head mootorit raisata.


Küsimus kelle juurde viia Tartu ligidal väntvõll. Et saaks väntvõlli kergemaks saaks teha. St ülevalt tuleb ikka hulk rauda eemaldada.

Hetkel ootan uue väntvõlli.valatudkahvlite, käigukastivõllide, simmerite, uue tugevama vahepuksi, laagrite, rõngaste saabumist. Sooviks veel saada 2 karpa süsteemi. Arvatavasti tuleb surveastet ka suurendada.
ma kyll ple kindel kas jawal on ka hooratas kuna pole kunagi jawa mootorile kätt kylge pannud, aga minu jupiteril jooksis kunagi hooratas vastu karteri seina ja kiilus ka päris räigelt kinni. nimelt sotipealt oli pidur blokis!
Nii: Mootor laiali võetud ja mis näha käigukastis vaatas vastu 2 tehase valu kahvlit. Võimatu selle aasta masina puhul. Teine asi käigukast sitta täis nagu oleks tavotiga sõidetud.

Esmase mure juurde tagasi:

Väntvõllil laagrid perses mis perses siduripoolset jah see polnud enam laagri kujuga. Keskmised laagrid ka küpsed. Uued laagrid olemas, kuid jama on ka.
Unimüts nuttis kui ladus 1500 eeki laagrite eest lauda.

St Väntvõlli me lahti võtame küll ilusti kõik laome kokku ka. Kuid kokku surumist ei saa me teha kuna stants paadid väntvõlli vahele panemiseks on puudu. Kellel pakkuda 11mm paksuseid stants plaate, et saaks midagi väntvõllile vahele panna. Või kesTEGELEB TARTUS VÄNTVÕLLIDE RIHTIMISEGA. Kiirelt vaja esmaspäevaks tahaksjuba sitta kaelast ära saada. Ps asukoht kus tehakse väntvõlli kokkupanekut ei oma eriti tähtsust kui ollakse nõus cargo teenusega. samas tuleb ka korralikult ülerihtida, kuigi mul abiline seda ei pidanud eriti oluliseks korraliku töö puhul.

Appi kiirelt abi vaja Stantsplaatide puudus on suur ja kiire on ka.
Mina olen oma jawal kõik vändalaagrid ära vahetanud(kepsukad ka). Keskmiste laagrite vahetusel panin väntvõlli põskede vahele mutrid, mis läksid sinna vahele täpselt. Surusin tungrauaga ühe raami vahel kokku ja korras. Kontrollisin kellaga üle- ei visanud üldse.
ääh mutrit ei saa ma kasutada. Liiga prosta. Vaatan ehk pigistan treialit selle murega.