automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vesijahutus võrril
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Nii, tahaks näha pilte sellest silindrist või mootorist kus selline silinder peal on.

Aitäh, Myya_
Tee siis pilti ja video mõlemat ;P
Kloostrimetsa motopoes juhtusin nägema miskit vesijahutusega pütti mis väljanägemise järgi väga tõenäoliselt võrri või siis mopeedi oma võiks olla. Kuidagi veider julla kui tavapäraste ribide asemel sile metallsilinder vastu vaatab. Huvitav jupp mida isegi tahaks katsetada.
jep, sama asi ongi.
Põhimõtteliselt on tegu sama silindriga, mis õhkjahutusel, kuid puuduvad ribid ja nende asemel on peal alumiiniumist kopsik, kus vesi sees käib. Kopsik ulatub väljalaske ava ülemise servani, allpool on sile sein. Küünla juures on suur mutter, millega kopsik kinni surutakse. Ülevaltoodud pildil on vasakul silinder ja all tume ümmargune junn on kopsik. Paremal pool on isetehtud vesipea - ülemised ribid on maha treitud ja kopsik käib sinna asemele.
D4-D5 silindrist peaks olema vesihjahutusega variandi tegemine suht lihtne, kuna pole eraldi silindripead. lased treipingis ribid maha ning keevitad alumiiniumist veesärgi ümber.
isandpauk Kirjutas:D4-D5 silindrist peaks olema vesihjahutusega variandi tegemine suht lihtne, kuna pole eraldi silindripead. lased treipingis ribid maha ning keevitad alumiiniumist veesärgi ümber.

Tunduvalt efektiivsem oleks vesi panna ribide vahel jooksma. Treipingis lasta ribid ühetasaseks, kahele poole sisselõiked, kust vesi pääseks kõikide ribideni ning keevitada särk ümber. Soojustjuhtiv pind jääks hulka suurem kui ilma ribideta.
olli Kirjutas:
isandpauk Kirjutas:D4-D5 silindrist peaks olema vesihjahutusega variandi tegemine suht lihtne, kuna pole eraldi silindripead. lased treipingis ribid maha ning keevitad alumiiniumist veesärgi ümber.

Tunduvalt efektiivsem oleks vesi panna ribide vahel jooksma. Treipingis lasta ribid ühetasaseks, kahele poole sisselõiked, kust vesi pääseks kõikide ribideni ning keevitada särk ümber. Soojustjuhtiv pind jääks hulka suurem kui ilma ribideta.

Vesi jahutab ikka üsna hästi võrreldes õhuga - pole mõtet selle soojust juhtiva pinnaga üle võlli tõmmata...
Ribide allesjätmine oleks mõtetu vee tsirkulatsiooni takistus. Ise tsirkuleeriva jahutussüsteemi puhul on mõtekas kõik liigne teel koristada ning vesi panna liikuma vertikaalselt alt üles, mitte horisontaalis.
kuskil poes ma vaatatasin suu ammuli ,et vesijahutusega silinder oli ligemale 100 kr odavam kui tavaline ,aga see oli ammu.huvitav mis see hinnavahe nüüd võiks olla?
kõige lihtsam ja odavam on muidugi teha minu stiilis:

1. osta poest 0,5 liitrine limps
2. joo pudel tyhjax, naudi....
3. pane pudelisse vesi sisse.
4. võta võrr garaazist välja ja valmista sõiduks ette
5. tee natuke teibituuningut ja valmista kuskile paagi ümbrusesse koht, kus saab pudelit hoida.
6. kui oled mingi 5 kilti ära sõitnud, võta pudel, keera kork maha ja vala vett silindrile ning teistele detailidele, mis vajavad jahutamist.
7. korda protseduuri iga 5 min. tagant, kuni pudel tühi.
8. kui näed põllul mõnda naabritädi, tee lefa-lefa ja küsi uus pudelitäis vett....
9. õhtul paned punna garaazi tagasi ja hakkad mõtlema silindri ning elektroonika vahetusele.
10. kui uued jupid olemas, tuleb need külge monteerida ning samas vaimus jätkata!

lihtne ja kiire! hop!
nii lolli jutu võib ju välja mõelda ainult..... kes??.... ikka matu.....
seega copyright: -matu- 2005
-matu- Kirjutas:kõige lihtsam ja odavam on muidugi teha minu stiilis:

1. osta poest 0,5 liitrine limps
2. joo pudel tyhjax, naudi....
3. pane pudelisse vesi sisse.
4. võta võrr garaazist välja ja valmista sõiduks ette
5. tee natuke teibituuningut ja valmista kuskile paagi ümbrusesse koht, kus saab pudelit hoida.
6. kui oled mingi 5 kilti ära sõitnud, võta pudel, keera kork maha ja vala vett silindrile ning teistele detailidele, mis vajavad jahutamist.
7. korda protseduuri iga 5 min. tagant, kuni pudel tühi.
8. kui näed põllul mõnda naabritädi, tee lefa-lefa ja küsi uus pudelitäis vett....
9. õhtul paned punna garaazi tagasi ja hakkad mõtlema silindri ning elektroonika vahetusele.
10. kui uued jupid olemas, tuleb need külge monteerida ning samas vaimus jätkata!

lihtne ja kiire! hop!
nii lolli jutu võib ju välja mõelda ainult..... kes??.... ikka matu.....
seega copyright: -matu- 2005
Selle jutu peale võib küll öelda: Sul on lihtne, sa oled lollBig Grin
jah, praegu on ka odavam.
Aga sellega on see probleem, et tal poldiaugud ei klapi, neid peab veidi viilima.
Ja originaali mõõtudes avadega pütil peab pumba panema.
muidu ei käi vesi piisavalt ringi?

Võrrimees

Seuke asi et kas mootori karteri alaosa liiga kuumaks ei lähe kui pikka maad funki anda, noh osa soojust läeheb juu mootori ruumi kah et kuida kogemused on selle vesi jahutusega rahval.
Võrrimees Kirjutas:Seuke asi et kas mootori karteri alaosa liiga kuumaks ei lähe kui pikka maad funki anda, noh osa soojust läeheb juu mootori ruumi kah et kuida kogemused on selle vesi jahutusega rahval.

Ei saa Su küsimusest aru. Kui tegemist on (punn)võrriga, siis ei tohiks ta mootor mingisse mootoriruumi kammitsetud olla nagu autodel, vaid siiski asub tuultele valla raami vahel. Gaujadest tuntud küljeplekid ei muuda siin ka eriti asja. Ning kahetaktilistel mootoritel a la punnvõrr, puudub Sinu mainitud karter hoopiski.

Mis puudutab aga soojuse eraldumist, siis toimub see siiski põlemiskambris süttimise hetkel ehk pealpool kolbi silindri sees. Ehk siis jahutamist vajab justnimelt silinder. Vahet pole, kas vastutuleva tuulega (õhuga) või tsirkuleeriva veega. Punnvõrri eripära autodega võrreldes seisneb ainult selles, et silindripead seal erinevalt autodest ei jahutata - kogu ribistus on külgedel. Aga ju siis piisab, kui tehas nii konstrueerinud on. Muidugi jah, uusimatel (D6, D8) mudelitel see enam nii ei ole...
Ostsin Kloostrimetsast nimetatud silindri d8 jaoks. Sellega seoses 3 küsimust:

1)Silindril oli puudu alumine tihend. Kas ülemine kannatab antifriisi või tuleks siiski destilleeritud vee juurde jääda? Millisest materjalist peaks tihendid  olema, kui kasutan jahutuses antifriisi (ilmselt siis metüül-butüül eetri baasil)?

2)Silindri küljel paiknevad veeavad pidid vabavooluga jahutuse jaoks liiga väikesed olema, kuid nende ümberpuurimiseks ka eriti ruumi pole. Millisel moel nimetatud avasid avardada (kas näiteks mujale uus auk ja suunaja)?

3)Milline on sobiva radiaatori sisse- ja väljavooluava piisav läbimõõt?

Iz350 kirjutas:
Tsitaat:1)Silindri ja silindripea vahele käib alumiiniumist tihend.Sama,mis õhkjahutusega silindritelegi.Sobib ka mopeedi vasest tihend,mis ehk ongi tegelikult natuke parem.Eriti,kui see lõõmutada.

Mõtlesin tegelikult neid kummist O-rõngaid.
Tee hermetsistWink
Vesijahutusega silindri originaalaugud tuleb kinni panna ja teha uued augud vee voolu jaoks. Pildil on näha...
pilt
isandpauk Kirjutas:D4-D5 silindrist peaks olema vesihjahutusega variandi tegemine suht lihtne, kuna pole eraldi silindripead. lased treipingis ribid  maha ning keevitad alumiiniumist veesärgi ümber.
D5 mootoril on juba eraldi silindri pea..
Kusjuures ei ole. Osadel D6tel ka pole.
Lehti: 1 2