automoto.ee foorumid

Täisversioon: Uppunud
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

Saturn

Mu IZ Jupiter - 2 jäi jaanuaritormide aegu vee alla ja alates sellest ajast on ta seisnud, kuna pole olnud aega temaga tegeleda. Nüüd aega on ja sooviksin asjatundjate nõuandeid mida ma peaksin tegema,kontrollima jne .... et korda saada.Tänud!

Ohhh... Sad

Võimalikult kohe oleks tulnud:

- vahetada õli/bensiin koos korraliku läbituulutamisega
- avada kõik võimalikud suletud ruumid ja kuumaõhupuhuriga kuivaks puhuda (eriti hoolikalt elektriosa)
- sama lampide sisuga
- ratas kuuma kohta (nt saunalavale) miskiks ajaks jätta kasvõi osadena kuivatamise eesmärgil

Ehk saab veel nüüd päästa, kuigi soolane vesi võib kinnistes ruumides oma töö olla teinud.

Tegelikult soovitan nüüd hiljaks jäänuna asja täielikult osandada/pesta/puhastada ja uuesti kokku panna. See on kindlaim garantii, et kusagile soolane vesi pidama pole jäänud.
valdo Kirjutas:Ohhh... Sad

Võimalikult kohe oleks tulnud:


Aega ei saa ju tagasi keerata.

Lammuta mootor algosadeks ja puhasta ära, bensiini või muu puhastava ainega.
Elektri osa kuivata ära või vaheta välja (kui teised jupid olemas).
Suur vahe võib olla selles, et kas sul masin on üleujutatud jõevee või siis merevee poolt. Jõevesi on natuke ohutum. Kui sul õli oli käigukastis siis sellel ei tohiks midagi häda olla. Küll aga on kindlalt kolvid/rõngad silindrisse kinniroostetand ja need tuleb välja lüüa. Samuti peaksid nüüdseks kinni olema kõik trossid ja samuti piduritrumlites olev kraam. Kõigepealt peaksid vaatama mis sul karteris on, kui vesine õli siis ei tohiks roostet seal olla, kuid ringi ei pruugi see sul ikka käia kuna väntvõll peaks ka loogiliselt kinni olema.
mrt36 Kirjutas:Aega ei saa ju tagasi keerata.

Lammuta mootor algosadeks ja puhasta ära, bensiini või muu puhastava ainega.
Elektri osa kuivata ära või vaheta välja (kui teised jupid olemas).

kohe kindlasti ei ole vaja kohe algosadeks võtta. piisab esialgu sellestki, kui keerad maha silindri ja küljekaaned. sealt on näha, kui ulatuslikud kahjustused on. ilmselt on suurimad probleemid süütemänguga ja silindri/kolviga/väntvõlliga. mootori ja käigukasti teistele detailidele tekkinud võimalik pinnarooste (muud ei saa selle aja jooksul oluliselt tekkida) ei vaja mootori demonteerimist ja detailide asendamist. ja kindlasti kontrolli tihendite alt metallpindu. neile pole kaitsvat oksiidikihti peale tekkinud ja need pinnad lähevad esimesena rooste. võib tõesti olla, et asjade kokkulangemisel on seal ohtralt roostet, mis innukal mootori ringiajamisel kummitihendeid kahjustab.
mrt36 Kirjutas:
valdo Kirjutas:Ohhh... Sad

Võimalikult kohe oleks tulnud:


Aega ei saa ju tagasi keerata.

Aga see on ju samas ka soovitus tulevaste uputuste puhuks.

Saturn

Üks päev tehtud esmasel vaatlusel ma ulatuslikku roostetamist ei täheldanud. Nikkelosad olid ilusad nagu varem, mootori välispind, kett, veljed, tagatuli koos sisuga korras. Vänta andes käis mootor ringi, trossid liikusid, käigud lülitusid.... Ehk aitasid garaazis ümberläinud õlipurgid, topsid .... Kütuse hulgas oli aga küll ca neljandik vett ja esitule pirn sokliga oksüdeerunud.

Varem keerasin mootori poldid kõvasti kinni, kas nüüd on jõudu vähem, et lahti ei saa või on rooste kuri käsi mängus. Proovin veel ja üritan sisemusest ülevaate saada.

1. Milline on parim vahend jonnakate poltide vastu.
2. Kas rooste ja oksüdeerunud pindade puhastamiseks on parem liivapaber, hari või mõni vedelik - bensiin, midagi muud .. ning mida kaitseks peale kanda. Näiteks olen näinud, et poritiibade sisepinnad on kaetud mingi musta asjaga ....
3. Kas küttesegusse, mootorisse ja amortidesse võib panna sama 2 taktilise mootorratta õli.
4. Triibud IZ Jupiter - 2 (1970) sadulal (kummist - õmbluskohal), paagil, küljekarpidel, porikatel?

Tänud!
Poltidele võid proovida haamriga mõõdukalt vastu pead koputada.
Mis merevees uppund need uputa magedasse vette ja leota seal läbi(sool välja)!
Tegelikult ei tasuks üldse mootori- ja muid liikuvaid metallosi veega pesta, ainult bensiini, diisli, mootoripesuvahendi ja teiste sarnaste ainetega.
mu oma kogemus näitab et väikese pindmise rooste vastu aitab bensiin,diisel ja kalts,lihtsalt nuhid niiske lappiga maha kui rooste juba sügavamal on siis rooste surm või uued osad.
Natukene asjast mööda-Kihnus häda käes:emmiliste mootorite turg suur.Ei läinud sealt jaanuari torm ringiga mööda vaid otse üle,aga nagu teada ,seal kaherattalised põhi liiklus vahend nii merel kui maal.Vesi aga käis suuresti üle saareSad--samas ala on päris suur otsimaks nii toonoreid kui ka ......

trebla

Proovi poltide peale sihukest ainet nagu WD-40 lasta. Annad siis veidi aega mõjuda ja proovid keerata. Kui ei õnnestu, lased veel sutsaka ja ootad jälle. Endal on õnnestunud päris roostes poldid nii lahti saada. Vene ajal sai ka petrooleumi ja värtnaõli segu selleks otstarbeks kasutatud.
trebla Kirjutas:Proovi poltide peale sihukest ainet nagu WD-40 lasta. Annad siis veidi aega mõjuda ja proovid keerata.

WD-40 ei ole eraldusõli - ta on mõeldud liidete roostetamise vältimiseks, mitte roostetanud liidete avamiseks. Mina soovitan roostetanud liidete avamisel selle asemel MoS2-eraldusõli kasutada. Praktikas testitud, et toimib.