automoto.ee foorumid

Täisversioon: Dnepri laadimisprobleemid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Sorri, et siia järjest teemasid tekitan, aga ausõna ei leidnud otsingust vajalikku teemat/ abi.

Ühesõnaga- teemas http://forum.automoto.ee/showthread.php?...010&page=1 kirjeldatud tuli, mis põlema jäi, oli siiski laadimistuli. Vaatasin eile õhtul juhtmeid ja hämmastusega selle avastasingi. No mis hämmastus see oli... laadimine oli kadunud ja seepärast tuli põlema jäigi.

Tavaliselt olen laadimisprobleemid ise kenasti lahendatud saanud. Seekord on aga teisiti- ei kujuta ette, mis viga nüüd olla võiks.
Alustasin kontrolli laadimisreleest nagu ma tavaliselt teen. Panin mootori käima ja vajutasin alla relee tsikli sõidujoone suhtes tagumise juraka. Laadimistuli kustus. Siis aga üritasin aku + juhtme maha võtta ning kahjuks mootor välja surigi (tegelikult ta seda tegema ju poleks pidanud, kui genekas ilusasti laeb).

Siis keerasin maha geneka ja puhastasin seda seest. Kontrollisin üle harjad, mis ka korralikud tegelikult olid. Panin selle peale tagasi ja proovisin testriga, kas gene voolu üldse toodabki. Tulemused sellised:
Ülevalt esimene juhe- voolu ei olnud, mass
Ülevalt teine juhe- vool umbes 16 volti, massi pole
Ülevalt kolmas juhe- vool sama, mis teisel juhtmel, aga mass samuti olemas, kui mootor ei tööta.

Siit nüüd siis abipalve. Kas genekalt saadud tulemused on normaalsed?
Kui jah, siis milles võiks viga olla?
Kas tõesti ei oska keegi aidata?
Kui laadimist ei ole ja + juhtme maha võtad ,siis mootor peabki välja surema sest ainuke vool tuleb ju aku pealt.Kui seda relee plaati vajutades laadimistuli kustus ,siis see annab märku mittekorras releest.Võid üritada selle sama mähise plaadi pingutusvedru reguleerida ja siis peaks laadimise korda saama, samas võib relee ka läbi olla,tagumisel küljel on takistid ,need mõnikord pudenevad lihtsalt laiali või põlevad ära.Need geneka tulemused on täitsa normaalsed ja kui kõik on nii nagu ütled, siis on genekas korras ja viga relees.Ma ei ole küll elektrik , aga kogemusi siiski üsna palju.
Aitäh. Lähen pärastlõunal garaazhi kohe seda mähise plaati reguleerima või uut pingereleed otsima.
Kas sinna sobib täiesti ka mõne vene auto relee? Zaz, Vaz...?
Põhimõtteliselt sobib, kuid ühendamine võib osutuda keeruliseks klemmide erineva markeeringu tõttu, siis vajad spetsialisti abi. Saab panna täitsa edukalt Žiguli kahe klemmiga \"prääniku\", siis ei ole ainult seda laadimise kontrolltuld kuhugi ühendada.
skeem:
http://moto.by/oppozit/meh-rele.html
Käisin ükspäev Volga poes ja seal Žiguli kahe klemmiga releed täiesti olemas. Mitmuses selles mõttes, et tavaline musta plastkarbikese sees mingi odavam ja 60 krooni ringis ja teine, väiksem ja seksika pleksiklaaskaanega plastkarbis ja 85 krooni. Üldiselt neil vist vahet pole, kuivõrd neil samapalju klemme küljes.

Sass, äkki räägid/näitad skeemi, kuidas ainult selle ühe releega asja ära ajada saab? Sinu antud skeemil kaks \"karpi\".

EDIT: vähese venekeeleoskusega saan aru, et see tabel enne skeemi seletabki vaid kahe klemmiga relee paigaldust. Keegi võiks aidata tõlkida tabeli esimese tulba...
See teine karbike seal skeemil on vajalik laadimise kontrolltule jaoks, kui oled nõus ilma laadimistuleta hakkama saama ,siis teist karbikest ei olegi vaja.Osadel Žigulli releedel on laadimistule asemel kohe relee korpuse peale valgusdiood pandud, see teeks asja veel lihtsamaks.Skeemi kõrval olev tabel ongi jah ühendamise juhend.Seal on aga minu mäletamist mööda mingi kala, sest skeemil on geneka klemmide asetus vale.Peast enam ei mäleta ja vaadata ka kusagilt ei ole hetkel, aga ära vaata nii, et ülemine, keskmine ja alumine klemm, vaata tähistuse järgi ,siis on kõik korras, skeemil oli minu meelest need klemmid tiba teisiti,kui genekal.Ja tõlkimiseks võta sõnaraamat appi ,need paar sõna peaks ikka ju üles leidma.
Hea küll:
1) pingeregulaatori klemmide funktsioon
2)\"+\" sinna tuleb pinge läbi süüteluku
3)generaatori ergutus
4)\"-\" korpus ehk mass
5)Generaatori keskmine klemm (vaata järele, minu generaatoril oli see klemm ülemine mitte keskmine)
6) laadimise kontrolltule pinge klemm
_______________
no pane see tõlge nüüd tabelisse ja siis järgmistest tulpadest leiad sama funktsiooniga klemmid erinevatel releedel, kusjuures 121.3702 on siis Zigulli relee, need juhtmed ,mis olid klemmil \"LK\"(vene tähed) ja \"~\" jäävad üleliigseteks ja tuleb isoleerida .Kui tahad seda laadimistuld ka panna ,siis osta Zigulli poest veel relee PC702 ja ühenda nii, nagu skeemil näidatud.
Kuna keegi mu ratta tegemiste teemas mulle ei vastanud, proovi õnne Tehniliste probleemide jaotuses. Ehk siis kopin otse ja julmalt..
----
Žiguli relee ühendamisega mul vist ikkagi mingi kala. Alustan otsast peale.
Ühendasin lahti vana laadimisrelee ja kinnitasin selle asemele pisikese Žiguli relee. Sellel on peal kaks kontakti- 15 ja 67.
15 kontakti ühendasin + juhtmega, mis tuleb süütelukust ning 67 konktakti ühendasin juhtmega, mis enne ühendus vana relee \"Ш\" kontakti külge. Kaks ülejäänud juhet, mis ühendusid vana relee \"~\" ja \"ЛК\" kontakti, isoleerisin.
EDIT: Pildike: http://www.pilt.ee/photo/538382/13256556/

Praegune olukord näeb välja nõndaviisi.
Süüde sisse lülitatud, relee peal põleb punane tuli. Mootor käima lüüa- relee tulukeste peal (roheline ja punane) ei muutu mitte midagi.
Geneka kontaktid räägivad käiva mootori puhul järgmist:
Ш (ehk geneka kõige alumine klemm)- vool 0 volti, kui selle juhe relee küljest lahi ühendatud. Vool umbes 22 volti, kui selle juhe on relee 67ga kontaktis.

Kuidagi kummaline tundub ning relee tulukesed näitavad ilmselt, et genekas ei lae... Kas olen midagi valesti ühendanud?
Releel peab olema ka klemm 31 ja see tuleb ühendada massiga, kui massi ei ole ,siis süsteem ei tööta.Võib-olla on loobutud klemmist 31 ja see on ühendatud kohe korpusesse, siis ei ole lisa-mass vajalik.Relee on Sul ka tiba teist marki ,kui joonisel näidatu ,kuid see ei tohiks midagi muuta.Kas oled ka testriga laadimisvoolu mõõtnud või vaatad ainult seda punast tulukest relee peal? Ei oska enam midagi soovitada, kui genekas annab 22V välja ,siis ta töötab ja viga peaks olema relees või ühendustes, ühendused tunduvad olema õiged (Mass välja-arvatud)
Mass (klemm 31) on ühendatud releel selle kinnituste külge. Ehk siis seda eraldi ühendada pole tarvis.
Selle 22V andiski tester välja. Aga see natuke kummaline, kuna pannes testri punase juhtme geneka klemmile ja musta juhtme massi (kere külge), näitas tabloo 0 volti. Asetades juhtmed vastupidi (punane massi ja must genekale), näitas kenasti 22 volti. Kas asi peabki nõndamoodi käituma?

Ühendused peaksid normis olema. Ainuke asi, mida veel kontrollinud pole, on geneka ülemine juhe. Kuhu see ühenduma peab? Massi?
Kas Sul on digi tester või mehhaaniline, digi peaks näitama -22volti aga meh. võib ka 0 näidata.Raske öelda ,kuhu geneka ülemise klemmi juhe läheb, klemmide paigutus on generaatoritel erinev, \"š\" klemm läheb relee 67 klemmiga kokku, \"+\" klemm läheb peale süütelukku toitega kokku (võib ka ühendada otse aku \"+\" külge ,kuid siis tuleb pikema seisu korral aku juhe maha võtta) ja kolmas \"~\" klemm on laadimise signaaltule klemm
Mul on digitester. Kuidagi imelik jah, et ühtepidi 0 volti näitab. Õhtul saan koju ja siis vaatan kõik ühendused hästi hoolikalt üle