automoto.ee foorumid

Täisversioon: Keevitus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
(14-08-2013, 00:52 AM)Moto555 Kirjutas: [ -> ]... Malmi keevitamine on paras ooper ja külmkeevitamisel see tavaliselt ei õnnestu....
mul hullem s.nikats ja tavalise täidistraadiga olen saanud malmi alati kokku, elektroodiga on küll malmi keevitamine probleem, isegi spetselektroodi puhul.

voolust, enne uue mesipuu paigaldamist mõnesaja meetri kaugusele oli keevtamine nagu loterii, st enamasti ei õnnestunud
pildil on 3-4mm raudplaadile keevitatud. Pooluseid vahetada oskan loomulikult Smile Mis aga aparaadi kõhus toimub, pole vaadanud. Garantii oli küll ainult 6 kuud aga pretensioonide esitamise aeg peaks 2a olema.
Ilma gaasita sai ka proovitud, siis isegi paremini kleepub metallile kuigi õmblust ei teki. Traadiks on Lincoln SG2
Toiteliini teisele faasile tõstmine ei aita?

Kas ma saan õigesti aru, et sellel voolu ja traadikiirust eraldi seada ei anna? Praegu tundub nii, et kaitsegaasi vool jahutab leeki sedavõrd, et keevitatav pind ei jõua kuumeneda sulamiseni.

Proovi gaasi rõhku maha keerata...Rolleyes
Näitena kodus kasutan survepesurit, alguses kasutasin pikendusjuhtmena poe kera..Pesed natuke 1 min ja lülitab välja ja hakkab hakkima ja undama lolli hääält tegema, paned otse kontakti peseb ja asi sai lahendatud nii, et tõin korraliku vaskjuhtme, tegin otsad ja juhe on 10m ja enam probleeme ei ole.
Survepesur on 2kW ja sinu keevitus on sinna masti enam vähem
Sõbra pool pista otse kontakti või kasuta mistahes juhet ei ole võimalik pesta
Kõik mis nagu töötab 380v pealt tundub nagu töötavat aga 220v peal vähe võimsam seade töötab natuke ja lööb kaitsme välja.

Ühe faasi peal on tarbijaid palju ja üldine koormus nii suur, et jama sealt algabki
Sa võid proovida sõbra pool oma keevitust kus voolu poole peal on asjad korras kindluse mõttes kui kahlustad, et elektri poole peal kodus on konflikt

[Pilt: LincSG2.JPG]
Kuna ise elektrifirmas tegutsen siis pinge kvaliteedis eriti ei kahtle Smile

Eile hiljaõhtul veel ei saanud ikka rahu ja käisin katsetamas. Mingilmääral hakkas proovitükile isegi külge kui traadi kiiruse keerasin 8 peale (10 on max). Siis tuli enamvähem täidistraadiga sarnane tulemus. Samas kui täidistraadi puhul oli traadi kiirus 2,5-3.
Eks peab vist leppima selle aparaadiga et jämedama materjali ja põhja alt ülespidi keevitamised tuleb teha täidisega, õhukese pleki puhul saan gaasi kasutada..
(14-08-2013, 10:37 AM)v6sa Kirjutas: [ -> ]Toiteliini teisele faasile tõstmine ei aita?

Kas ma saan õigesti aru, et sellel voolu ja traadikiirust eraldi seada ei anna? Praegu tundub nii, et kaitsegaasi vool jahutab leeki sedavõrd, et keevitatav pind ei jõua kuumeneda sulamiseni.

Proovi gaasi rõhku maha keerata...Rolleyes

Jah, ma prooviks ka esimese asjana gaasi hulka vähendada.

Alles ostsin telwin 203/2 turbo keevituse, ja seadistamisel ka kõvad keevituse mehed vaidlevad, et gaasi peale voolu hulk peab olema üle 10L/min - no perse - keevitus kärtsus ja mürtsus ja pritsis ja tatistas ja sama moodi tekkisid "vee" tilgad metallile - üks päev keerasin gaasi nii 4-5L/min ja voilaaaa, keevitas nii mis mühin.

Katseta - keera regulaatorist gaasi pealevoolu hulka vähemaks ja katseta uuesti paksemat metalli.

Pleki puhul suudab väike trafo pekist läbi põletada isegi siis kui gaasi voolab julmalt peale aga paksu metalli puhul võid metalli keevitamisest unistada, kui gaas metalli maha jahutab.
(14-08-2013, 19:59 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Miks sa siis nii suure kiirusega seda traati ette annad? See Telwin on ju õblukese voolutugevusega. Siis ei ole midagi imestada nende veepiiskade üle, kuna trafol pole lihtsalt võimu ettejooksvat traadikogust sulama ajada.

Just vastupidi! siis kui traadikiiruse 8 peale panin, siis alles HAKKAS midagi looma. Alla selle ei.

Põhimütteliselt on asi selge mul vist. Plekki saab keevitada, kuid traadi kiirus alla 4 tavatraadiga ei toimi (täidistraadi kiirus sama pleki puhul 2,5). Ja nagu targemad mainisid - see aparaat lihtsalt jääb lahjaks paksema materjali keevitamisel tavatraadiga.
(08-08-2013, 14:58 PM)Simmerling Kirjutas: [ -> ]Materjaliks on malm, murdekoht meenutab veneaegset kanalka toru oma.

Mul töö juures läks John Deer-il suht sama koha pealt pooleks. Kokku lasi tuttav tavalise malmi elektroodiga - peab juba 3 aastat.
(15-08-2013, 08:49 AM)Suprudko Kirjutas: [ -> ]
(08-08-2013, 14:58 PM)Simmerling Kirjutas: [ -> ]Materjaliks on malm, murdekoht meenutab veneaegset kanalka toru oma.

Mul töö juures läks John Deer-il suht sama koha pealt pooleks. Kokku lasi tuttav tavalise malmi elektroodiga - peab juba 3 aastat.

Kokku lastud ja töös. Tänud aitajatele!
PS Ei ole pikka aega malmi keevitamist lähedalt näinud. On ikka vahe võrreldes endisaegse tatistamise ja plärtsumisega!
Olles kasutanud mõniaeg modulit siis ma arvan, et karakteristika ei muutu. Ümberlüliti lülitab trafole pidevalt voolu peale ja muud ei midagi. Elektroodiga keevitada saab aga ega ta hea ei ole. Voolu reguleerimiseks on astmed liiga pikad. Ühel astmel ei taha elektrood veel õieti süttida. Teisel astmel läheb juba elektrood punaseks.
Ostsin suvel osta.ee-st traadikeevituse http://www.osta.ee/en/co-keevitus-38981111.html
Kuid kahjuks ei taha see aparaat korralikult keevitada. Mingi aja töötab, järgmisel hetkel hakkab tatistama ja ei keevita üldse nagu kaoks keevitusvool sootuks ära. Tean et läbi interneti sellist probleemi diagnoosida on raske, sooviks mõne hea remondimehe kontakte või äkki mõni ksf oskab ja soovib aidata. Ühendust palun võtta privaatsõnumiga või tel 588 022 66
(11-10-2013, 00:36 AM)ToMm Kirjutas: [ -> ]Ostsin suvel osta.ee-st traadikeevituse http://www.osta.ee/en/co-keevitus-38981111.html
Kuid kahjuks ei taha see aparaat korralikult keevitada. Mingi aja töötab, järgmisel hetkel hakkab tatistama ja ei keevita üldse nagu kaoks keevitusvool sootuks ära.

Lase keegi mõõdab sama faasi pinget pidevalt sel ajal kui keevitad. Kui pinge hakkab vajuma keevituse ajal, siis on su 220V kehvake ja keevitus ise korras.
Väta masin kaenlasse ja prooovi mõne sõbrapool või otse alajaamas.Omal oli kunagi sama jama kodus ainult tatistas,läksin paarisaja meetri kaugusele alajaama ja seal keevitas mürinal-vool kodus nõrk.
Nii kehv asi küll olla ei tohiks Smile. Alajaam päris ligidal, muude aparaatidega olen saanud asjad aetud (keevitatud). Olen päris kindel et masin ei tööta korralikult, keevitada proovin ma õhukest autoplekki.
Kuna ma ise elektrist midagi ei taipa ja võimalikke põhjusi on palju, ootaks ikka kellegi pädevama kontakti. Aparaat on vana ja eelmise omaniku poolt ratsitud, kes/kus võiks osata parandada/diagnoosida?
Tatistamise korral kaarleeki nagu ei tekigi. Mingeid junne muneb ainult, katkendlikult, keevituse sirinast ega sahinast pole juttugi. Traadi etteanne hakkab ka jõnksutama, aga see on minu meelest antud juhul tagajärg mitte põhjus. Ehk siis ei jõua ära põletada traati. Mass on korras, ühtegi lahtist ühendust pole ka leidnud Sad
Paar LK tagasi oli mul täpselt sama mure. Aitas traadi etteandekiiruse suurendamine.
keevituse kohta küsimus. Kuslilt ei loe välja kas inverter on alalis või vahelduvvoolu oma. Stokkeris öeldi, et kõik inverterid alalisvoolu omad ja elektroodi käpp läheb -klemmi külge. Oskab seda keegi kommenteerida?
Mul oma inverteril pole eestikeelset juhendit, kuid lugedes sarnaste inverterite kasutus juhendeid kästakse elektroodi hoidja panna nii + kui ka - külge. Kumb on siis õigem alalisvoolu puhul?
mul inverteril on küljes ka tig funktsiooni lüliti. Kuid ikkagi on siis - elektroodi käpaga ühenduses kui paksu rauda vaja keevitada ja kui plekki siis + elektroodikäpas, et läbi ei sulataks. Asi kohe palju selgem. Ma selline isehakanud keevitaja, ametiks koolis õpitud puidutisler, kuna aga tehnika juures tuleb nokitsemist, siis tahaks keevitada osata ka.
Tööjuures olid kaablid juba küljes, seal sai keevitatud, siis tuli välja nagu päris. Kodus mõtlesingi, et kuidagi nagu ei tule nii hästi. Pistan kaablid ümber, eks järgmine kord läheb paremini.
Tänan.Big Grin
Eks see rullide asi on ilmselt katsetamise teema. Terastraat on ju tugev ja libe, mistõttu hakkavad rullid kergesti sellel libisema. Selle vastu on siis rullide soon V kujuline, mis koondab survejõu kitsamale alale ja koostöös rullide rihveldusega pakub paremat haakumist. Alumiiniumtraat seevastu väga pehme. Rihvelduse haakumine pole selle puhul probleemiks. Probleem võib olla hoopis, et ettelükkamiseks vajaliku pingega rullid valtsivad traadi juba rombikujuliseks ja siis hakkab liigse deformeerimise tõttu lokkima. Ühesõnaga ässitan sind katsetama ja proovima.Big Grin Olen ise ka mõelnud alumiiniumi keevitamisest, sest mul olev aparaat nagu kirjade järgi saaks alumiiniumiga hakkama. Senini pole vajadus piisavalt päevakorda veel tõusnud et oleksin spetsiaalselt midagi ostma veel hakanud, aga kindlasti pakuks huvi, kui keegi siin omi kogemusi jagaks-Smile
Proovisin ka selle traadiga al keevitamise ära.Aparaadiks on Poolakate mingi ürgvana traadikeevitus gaasiks Aga mix ja traadiks 1mm.Algul oli tükk tegu reguleerimisega,aga kui voolud ja kiiruse paika sai oli päris hea siristada.Taastasin paadimootori sõukruvi nimelt.Oli palju lihtsam teha kui nende al jootmis pulkadega(tehnoweld)olid vist.Ainuke nöök oli peale vindi veega jahutamist leegi uuesti põlema saamisega,siis tatistas natuke.