automoto.ee foorumid

Täisversioon: Keevitus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Minu stamosel voolutugevuse timmimine täitsa töötab (poole rohkem maksis sellest osts hitttootest) aga muud küll mitte  Big Grin 
Aga vähemalt müüjaga sai kokku lepitud, et 2,5m juhtmete asemele pani 4m juhtmed.
(05-09-2018, 23:48 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Kui ikka paari aastaga kondensaatorid punni lähevad hiinakal, siis pole ju kvaliteeti ollagi.

Kui selle paari aasta jooksul on selle olematus hinnas hiina inverteriga tehtud näiteks 100 jm õmblust, on ju asi õige? Näiteks maksab see masin erakundele 150raha, see teeb sisi 1.50 + elektroodid ja elekter keevismeetri kuluks. See, kui asi on praak, valesti koostatud, petetakse kundet jne ei ole põhjus nonamesid karta. Mõned neist töötavad ülihästi. Pigem on küsimus, kuidas terad sõkaldest eristada? 
Näiteks mina olen ju võtnud ette Hechti sae (Oregoni oma on ju kvaliteetkaup) ja peale viimast masinas ketiteritamist sain profilt teada, et Hecht ongi kvaliteetkaup! Et tšehhid teevadki head tööd... Kodune Clint-nime klandev testseadmena odav-inverter on ka hea ja voolutugevus muutub Big Grin Aga see käis äkki Purevas ka testimisel, kuskohas sai samamoodi proffidelt kiita. See 200-rahane teeb vägagi tööd.
pisut teemast välja,aga mõni aeg tagasi otsisin midagi ja sattusin netist lugema,et hehti lumepuhuril plastikust jalased,teistel terasest ja jalased äkki oli midagi 7 ruublit,selle põhjal küll kvaliteet pole.
(08-09-2018, 09:15 AM)muska71 Kirjutas: [ -> ]pisut teemast välja,aga mõni aeg tagasi otsisin midagi ja sattusin netist lugema,et hehti lumepuhuril plastikust jalased,teistel terasest ja jalased äkki oli midagi 7 ruublit,selle põhjal küll kvaliteet pole.

Nii on.  Kestavad juba 7 aastat, kulumist veel märgata pole.  Igapäevaselt puhuda ka pole õnnestunud  Smile
Seisab 1 keevitus ka, üheksakümnendatel soomest ostetud. Peaks lahti võtma, et kas vanasti ka sitta tehti.
Eks ole kunagi kõrva jäänud, et need õiged keevitusaparaadid on ikka 3F ja 1F pole päris õiged tööriistad. Ei mäleta kas jutt oli elektroodkeevitustest või MIG/MAG, pigem vist viimastest. Kui 1F aparaadi vool sobib (võimsamad on ikkagi 3F), siis ilmselt sama vooluga 3F aparaadiga keevitades mingeid eeliseid ei ole? Profid torukeevitajad mu teada üldiselt käivad ringi 1F aparaadiga.
Võibolla ei ole rahalises mõttes just kõige mõistlikum mõte, aga kaalun elektroodkeevituse ostmist. Peamiselt just torude jaoks (mitte koduseks tarbeks). Pole vaja väga tihti, aga ikka vahel juhtub et just kui vaja on, siis pole keevitajat kusagilt kiirelt võtta. Olen kursis, et torude keevitamine ei ole lihtne kuna seal on mängus kõikvõimalikud asendid (horisontaalse toru korral ülevalt, alt, külgedelt), laua peal (põrandal) ülevalt suunast keevitamine on lapsemäng selle kõrval.
(16-09-2018, 00:53 AM)veix__ Kirjutas: [ -> ]Eks ole kunagi kõrva jäänud, et need õiged keevitusaparaadid on ikka 3F ja 1F pole päris õiged tööriistad. Ei mäleta kas jutt oli elektroodkeevitustest või MIG/MAG, pigem vist viimastest. Kui 1F aparaadi vool sobib (võimsamad on ikkagi 3F), siis ilmselt sama vooluga 3F aparaadiga keevitades mingeid eeliseid ei ole? Profid torukeevitajad mu teada üldiselt käivad ringi 1F aparaadiga.
Võibolla ei ole rahalises mõttes just kõige mõistlikum mõte, aga kaalun elektroodkeevituse ostmist. Peamiselt just torude jaoks (mitte koduseks tarbeks). Pole vaja väga tihti, aga ikka vahel juhtub et just kui vaja on, siis pole keevitajat kusagilt kiirelt võtta. Olen kursis, et torude keevitamine ei ole lihtne kuna seal on mängus kõikvõimalikud asendid (horisontaalse toru korral ülevalt, alt, külgedelt), laua peal (põrandal) ülevalt suunast keevitamine on lapsemäng selle kõrval.
vanad trahvoga keevitused eriti 1f tahavad korralikku voolu,kui vool nõrk siiss ei keevita need,samaskohas,aga 3f masin laseb sirinal.inverteritel vast pole probleem.

mina nt keevitan traadiga igas asendis,elektroodiga kahjuks ainult paksemat materjali ja põrandal,püsti ja lage kahjuks mitte.
Trafoga aparaadiga on kogemus olemas küll, see oli veel selline et sai kasutada nii 230 kui 380 (400) V pealt, oli vastav ümberlüliti. Oli tõesti tunda, et 3F-ga töötas paremini. Nüüd kui osta, siis kindlasti inverter ja mitte päris odavaimast kodukasutaja klassist, näiteks: https://www.rkrseadmed.ee/et/keevitus/el...tega-12981 Ilmselt ilma distantsregulaatorita ka hakkama ei saa.
Kellel vähegi huvi siis soovitan. Kui muud kasu ei ole, siis saab mitu tundi harjutada kohalemineku raha eest.
https://www.tootukassa.ee/koolitused/koolitus/61186
ja
https://www.tootukassa.ee/koolitused/koolitus/61174

Kuna Võrumaa kutsehariduskeskuse koduleht on veidra ülesehitusega, siis sealt saab linkida sellise koha https://www.vkhk.ee/et/training-calendar
Sealt edasi on näpitav koht Sügissemester ja sealt alt saab valida vajaliku kursuse kuhu regada saab.

Kiri on seal juures, et edasijõudnutele, aga see ei oma tähtsust. Kui oled kasvõi pisutillukese korra keevituse jupi teinud, mis see hetk koos püsis, siis piisab.
Põhjenduse soovitan välja mõelda mõjuva. Kui kursus täis tuleb, siis valitakse selle järgi kes saab kes mitte.
Ilmselgelt ei sobi:"Ah, vaja vahel kodus 5cm aastas keevitada!" Smile
Mõjuvaks loeti; "hakkan looma oma firmat", "tööjuures vaja palka juurde saada" jne
Vabandan, et ei jõudnud 50+ lehekülge teemat läbi kammida, aga küsiks MIG keevituse omaduste kohta seoses traadi etteveoga. 
Nimelt on mul juba paar aastat 1f inverteriga MIG Iskravar M165i. Omamise ajal ei ole veel 5kg traatigi läbi lasknud sellest ning seega asi peaks nagu veel uueväärne olema. Nüüd panin sisse 0,8 traadi ning tundub, et ettevedu paneb näkku. Alguses toimetasin 0,6 traadiga. Mingi hetk jookseb väga ilusti, siis 30s hiljem nagu pooks traadi kinni ja teate ise mis keevituse tulemus sel hetkel olema saab. Siis lambist hakkab jälle korralikult söötma. 
Masinal on 1 veorulliga ettevedu. Ise omapeast mõtlesin, et äkki paneks kahe veorulliga mootori ja asi laheneks? Või on võimalik, et kuidagi kõrisse hakkab kinni pooma keevitamise ajal? Kontaktotsik sai ka täiesti uus pandud. Tähelepanek oli muidugi ka see, et kui rulliku pingutusmutter liiga kõvasti kinni keerata, siis vedas veel halvemini ette. Korra käis mõte hoopis masin maha müüa, aga uus mootor on alla 100 raha, mis tundub odavam kui uus võimsam masin osta peale müümist.
Äkki on etteveomootoril mõnel rullikul sooned peal: üks soon 0,6mm ja teine 0,8mm- võibolla tuleb ringi keerata midagi.
(14-10-2018, 18:03 PM)jupiter22 Kirjutas: [ -> ]Äkki on etteveomootoril mõnel rullikul sooned peal: üks soon 0,6mm ja teine 0,8mm- võibolla tuleb ringi keerata midagi.

Täiesti õigus ja on rull keeratud 0,8 soonde jooksma. See aga ei seleta miks vahepeal jookseb asi nii nagu peab ja siis mingi hetk hakkab lihtsalt pooma meeletult.
kõri ikka korras?
Raske öelda. Kasutatud on vähe, autoga üle sõidetud ei ole. Väljast mehhaanilisi vigastusi samuti pole näha. Prooviks pole asendada ka millegagi.
(14-10-2018, 14:55 PM)Provoker23 Kirjutas: [ -> ]Vabandan, et ei jõudnud 50+ lehekülge teemat läbi kammida, aga küsiks MIG keevituse omaduste kohta seoses traadi etteveoga. 
Nimelt on mul juba paar aastat 1f inverteriga MIG Iskravar M165i. Omamise ajal ei ole veel 5kg traatigi läbi lasknud sellest ning seega asi peaks nagu veel uueväärne olema. Nüüd panin sisse 0,8 traadi ning tundub, et ettevedu paneb näkku. Alguses toimetasin 0,6 traadiga. Mingi hetk jookseb väga ilusti, siis 30s hiljem nagu pooks traadi kinni ja teate ise mis keevituse tulemus sel hetkel olema saab. Siis lambist hakkab jälle korralikult söötma. 
Masinal on 1 veorulliga ettevedu. Ise omapeast mõtlesin, et äkki paneks kahe veorulliga mootori ja asi laheneks? Või on võimalik, et kuidagi kõrisse hakkab kinni pooma keevitamise ajal? Kontaktotsik sai ka täiesti uus pandud. Tähelepanek oli muidugi ka see, et kui rulliku pingutusmutter liiga kõvasti kinni keerata, siis vedas veel halvemini ette. Korra käis mõte hoopis masin maha müüa, aga uus mootor on alla 100 raha, mis tundub odavam kui uus võimsam masin osta peale müümist.
Ehk on abiks: 
Miski aeg hakkas Telwin Supermig 560 sarnaselt peetima. Kahtlustasin esmalt kõri ja etteande rullikuid. Vahetasin kõri ja vaatasin rullikud kriitilise pilguga üle. Mängisin rullikute pingutusega. Kepp ei lakanud. Vahetasin traate, ja korra traati rullile tagasi kerides poos rulli siduri lambist kinni. Kakkusin lahti. Ja avastasin sealt seest stalahiidiks muutunud määrde. Ega midagi- puhtaks, kokku tagasi ja käib nagu antsu viiul. 

Edu ja asju
Kadjakas
Mul keevitus teeb sma pulli et vahest jääb kinni, aga siis tuleb kõri sirgemaks sättida ja vadata, et järske paindeid kõril ei oleks...
Stokkerist ostetud Lincolni traat?
Sellega on üks lõputu jama alati.
Läks terve nädal, et keevitust natuke näperdada. Selle ajaga suutsin muretseda uue vahejupi millele kontaktotsik sisse keeratakse kuna vana oli vedru abil ainult koos püsimas. Polnud seda varem tähele pannudki. Lisaks sellele uus gaasisuunaja ning 1mm kontaktotsik ka. Täna panin masina kokku ning korraks punnis vastu ning siis enam ei nöökinud mind eriti. St sain ilusti 0,5m õmbluse jutiga ära teha. Traat oli ostetud netist 13€ eest 5kg. Kokku läks katkine jubin, kontaktotsik x2, gaasisuunaja ning pritsmetevastane sprei maksma 11€. 

Küsimus kui palju hoiate gaasivoolu keevitamise ajal. Mul regulaatoril üsna lai roheline ala kirjas MIGi jaoks, aga konkreetset liitrit minutis olke sparem teada. Hetkel tundub, et nagu liiga palju kulutaks seda gaasivärki. Pool 5kg rulli umbes ja samas ka pool 20kg segukaasist ka läinud. Vähemalt mulle tundub nii kella järgi.
Maksimumvooluga keevitades keerad reduktorist niikaua vähemaks kuni hakkab poletama,peale seda niipalju juurde,et hakkab sulatama .
(21-10-2018, 17:14 PM)Provoker23 Kirjutas: [ -> ]Läks terve nädal, et keevitust natuke näperdada. Selle ajaga suutsin muretseda uue vahejupi millele kontaktotsik sisse keeratakse kuna vana oli vedru abil ainult koos püsimas. Polnud seda varem tähele pannudki. Lisaks sellele uus gaasisuunaja ning 1mm kontaktotsik ka. Täna panin masina kokku ning korraks punnis vastu ning siis enam ei nöökinud mind eriti. St sain ilusti 0,5m õmbluse jutiga ära teha. Traat oli ostetud netist 13€ eest 5kg. Kokku läks katkine jubin, kontaktotsik x2, gaasisuunaja ning pritsmetevastane sprei maksma 11€. 

Küsimus kui palju hoiate gaasivoolu keevitamise ajal. Mul regulaatoril üsna lai roheline ala kirjas MIGi jaoks, aga konkreetset liitrit minutis olke sparem teada. Hetkel tundub, et nagu liiga palju kulutaks seda gaasivärki. Pool 5kg rulli umbes ja samas ka pool 20kg segukaasist ka läinud. Vähemalt mulle tundub nii kella järgi.

Ma saan 15kg rulli 20 gaasiga ära lastud.
(21-10-2018, 19:33 PM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]
(21-10-2018, 17:14 PM)Provoker23 Kirjutas: [ -> ]Küsimus kui palju hoiate gaasivoolu keevitamise ajal. Mul regulaatoril üsna lai roheline ala kirjas MIGi jaoks, aga konkreetset liitrit minutis olke sparem teada. Hetkel tundub, et nagu liiga palju kulutaks seda gaasivärki. Pool 5kg rulli umbes ja samas ka pool 20kg segukaasist ka läinud. Vähemalt mulle tundub nii kella järgi.

Ma saan 15kg rulli 20 gaasiga ära lastud.

Mul on umbes 15l/min reguleeritud ja 30kg ElmeMesseri suure ballooniga saan mitmeid 15kg rulle ära lasta, äkki 3-4tk vms.