automoto.ee foorumid

Täisversioon: Küsimus K-750M kohta...
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Ostsin mõned päevad tagasi ühelt vamamehelt K-750M väljalaske aastaga 1970. Esmavaatlusel selgus, et mootorratas on pika raamiga variant.Siit ka küsimus kas K-750M(hilisemad) olid juba sama raamiga nagu Dnepr Mt9? Raam ei saa olla hiljem paigaldatud kuna masin on vähe sõitnud ning tehase värvi all.
Mis eelised on K-750 lühikesel raamil pikaga võrreldes ja kumma raami peale oleks õigem taastada kas pika või lühikese raamile?

pildid masinast www.pilt.ee/Gaz-67
sealt album K-750M ja K-650
Vaieldamatu pika raami eelis on parem ligipääs käigukastile- lühikese raamiga on pea võimatu käigukasti ilma mootorit liigutamata maha saada. Teiseks positiivseks omaduseks on suurem ruum esiistmel- maastikul võib lühikese raamiga selja või sabakondi vastu tagaistuja käepidet haledasti ära lüüa.
Kui ta on tehasest selle raamiga, siis ei tohiks küsimust olla ju... loomulikult originaaliks.
K 750M-i tootmine lõpetati 1969. aastal, püstklappidega mudel asendati rippuvate klappidega 650 cm2 (hilisem nimetus Dnepr) mootoriga. Kuna uus mootor ja reeversiga käigukast ei tahtnud K 750M-i raami vahele ära mahtuda, siis tehti raam pikemaks.
Piltide järgi (tuled, amordid jne) tundub see olevat K 650 või esimesi Dnepreid, millele on paigaldatud vanatüübiline K750 M-i mootor.
Mina muidugi ei hakka vaidlema teemal: \"Kes selle pani\". Tehaseski on tehtud vahel imeasju. Aga klassikaline K 750M see küll ei näi olevat. Pigem olid esimesed K 650-ed lühikese raamiga, siis selgus, et nii on ebamugav kodusel teel tsiklit parandada ja esimesed Dneprid tulid juba pikema raamiga.
See on ikka K-750M vähemalt viitab sellele silt raami esiosal kus on kirjas K-750M, tootmisaasta 1970.a. Samuti on minukäes ka selle masina esimene mootor, mis on ka 750. ja läheb kokku raami sildil oleva mootori numbriga.Tsikli läbisõit on 36000km ja üle pole seda värvitud. Samuti sain vanamehelt vanad amordid(K750 plastik ümrisega), mis olid ära kulunud ja need asendati toona Dnepri vedruamortidega.Tuled olid juba K-750M sellised plastik käkid minuteada.Seega on see raam ju ikka tehasest tulles pikk variant olnud!
Kui mu sõpruskond mõned aastad tagasi M-i (K) maaniat põdes, siis 5-st kohale veetud K-750-st kaks olid pika raami peal. Pika raami peal olid just 60-ndte lõpuotsa masinad, vastavalt siis aastanumbritega 67 ja 68, varasemad olid lühikesed. 1970-nda K-650 loomulikult ka. Ei tahaks uskuda, et need kõik on ratsid, millalgi pidi raami pikem variant kasutusele tulema. Muide K-650 on veel vana käigukastiga, Dnepri uuema automaatsiduri ja reeversiga kasti vahele mahutamise jaoks tuleb lühikest raami natuke rellakaga aidata (kiige kardaaniava ümbert), muidu see sinna vahele ei mahu.