automoto.ee foorumid

Täisversioon: Audi Coupe 1984
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

WhiteLion

Kuna vana auto põles koos esivanema majaga maha siis oli vaja endale hakata uut lemmikut vaatama.
Niisis sai alguses endale hangitud Golf I 1,6 aastast 80. See aga ei olnud päris see mida hing ihkas... tahtsin midagi sutsu suuremat saada kuid enam vähem sama kiiret. Tuttavatega suheldes soovitati mul proovida ja katsuda vanema kerega Audi
Couped ja just suurema mootoriga varjanti (2,0-2,2).
Uue lemmiku uuring ja toomine
Tollel hetkel oli selliseid pakutavaid isendeid vaid 2 mille vahel vaadata ja valida. Esimesena sattusin vaatama 2,2 mootoriga isendit. Õnnetuseks aga oli selle kerel üsna palju rooste märke Sad sellegi poolest tahtsin auto ikka ära proovida. Hääled sisse ja liikumisse... minekut autol oli ja juhitavus kah päris hea. Tallinna Loomaaia kõrval oleval teel sai pisut rohkem vajutatud... teine auto ilmus kurvi tagant välja. Mis edasi... pidurid(ei aita tee liialt libe)... ok proovime kuidagi mööda saada(siiski tee libe ja hinges kartsin, et nüüd on kraavi minek). Ok auto püsis seni stabiilselt ja peale auto möödumist käis varvas sirgeks, et ehk veab ennast rajale tagasi... minu üllatuseks kuuletus auto täielikult mu soovidele ja rajal ta tagasi oli. Tollel hetkel mõistsin, et see auto on täpselt see mida tahan.
Teise masinaga oli vähe keerulisem sest omanik ei olnud just erilisees vaimustuses selle müügist. Suudsin ta ikka kuidagi ära rääkida ja sai lepitud kokku auto vaatamise ajas.
Niisiis 03.03.2004 oli pagana külm ilm ja kui bussiga Haapsalust Tallinna jõudsin siis sai sõbrale öeldud, et olgu mis on aga ilma autota täna tagasi ei lähe.
Lõpuks jõudsime auto juurde. Hmmm auto oli paremas seisus kui eelmine(roostet vähem). Kahjuks oli ta aga põtkunud ühe Fieroga ja tänu sellele tiib vähe kortsus ja esituli puru(ei lasknud ennast sellest veel heidutada). Ausaltöeldes olid mul isegi tunked kaasas, et auto all püherdada aga ei hakanud neid selga ajama(tõsiselt külm oli ja tahtsin võimalikult kiirelt sellega hakkama saada). Kiire pilk auto alla... paistab suht ok olema. Hää küll kähku proovisõidule... liigub ilusti ilma eriliste häirivate häälteta(tagasilla stabilisaator tegi ainult paha häält). Niisis veel viimane arutelu hinna üle ja tee ARK-i poole.
ARK-is läks kõik libedalt ja järgnev tee oli kindlustusse, et see kah kohe korda ajada... seal sujus kah kõik hästi.
Edasi tee siis vaja kodu suunda võtta... kus sa aga sellega. Enne vaja ju ühele masinale tagurdades pihta saada. Esimene reaktsioon oli järgnev:\"Kurat hakkab pihta\". Big Grin Isegi kriimu ei saanud teisele masinale peale... jess.
Kõik kähku koju ära. Trassil selgus kurb tõsiasi, et ega sooja seal autos eriti olema ei saa(tuli eest ära ja radikas kohe tule taga). Kuidagi hoidis ikka hädavajalikud + kraadid salongis. Teel kus olin ise möödasõitu plaaninud otsustas meie taga olnud Peugeot 406 enne selle asjaga ühelepoole saada... meie ees kerkis lumepilv ja nii ta kraavi maandus. Kõik terved auto terve ainult et kraavis... meil polnud seal midagi enam teha ja edasi kodu suunas.
Teele jäi ka ühe sõbra külastamine ja taheti kah autot näha. Keerasime siis nina külavahele ja oli paras aeg teha testsõit. Pagan kuidas sabaga lehvitab aga nina seisis ilusti seal kus vaja ja saime sealt oma elamuse kätte. Audi r5 mootor on erilise häälega ja kõrgetel pööretel meenutab pisut vanu usa sportlasi Toungue Õhtul hilja pimedas siis lõpuks kodus.
Edasised juhtumised
Edasi sai temaga igapäevaselt sõidetud. Töökaaslastelt sain ainult sõimata(ei saanud nad aru mida see veoauto vurab päevad otsa maja taga). Kui nägid siis said aru, et see polnud mitte veoauto vaid mu pisike Coupe Big Grin
Tore nädal läbi ja maale minek. Sõber oli ostnud kah endale uue auto... Issand Maksavorst... ptui Nissan Maxima 3,0... VAU Cool Tal oli vaja ju hirmsasti enda uue autoga eputada ja mu vanale kosule ära teha. Edasi streetrace maanteel... kuni 170km/h olin mina ees siis tuli ta järgi ja sai mööda. Külavahel polnud tal lootustki mind kätte saada Rolleyes Teine semu kes mu autos oli pani pärast autost jooksu ja nõudis tulevasteks sõitudeks 2meetrit vetsupaberit, oksekotti ja silmaklappe. Big Grin Öösel ringi liikudes uuris sõber auto esiklaasi ülaserva juba pikemat aega. Küsisin, et mida põrgut ta seal näeb? Ta vastu, et ufot... näe seal üleval selline roheline täpp ja passib paigal. Naljamees vaatas tähti läbi toonriba Big Grin Igatahes saime mõlemad kõvasti naerda. Teine asi mis talle ei meeldinud oli põhjatu kindalaegas. Viskas midagi sisse siis urises pärast, et sinna peab küünarnukist saati sisse pugema, et see uuesti kätte saada.
Edasised päevad möödusid rahulikult kuni tüv lõpuni.
Järgnevalt masin seisma ja remonti.
Remont
Võtsin mootori ette ja selgus, et peal on ikkagi 2,0(täpselt nii nagu teh passis oli) mitte 2,2 moto(nagu mulle raudselt väideti).
Plokikaan maha kuna vaja tihendeid vahetada ja üle vaadata. Sinder, sellel klappide juhtpuksid õhtal... Haapsalus ei tahtnud ükski töökoda neid vahetama hakata. Audiklubis jäi aga üks 2,2 mootor üle mida mulle pakuti häbiväärse vanaraua hinnaga(loomulikult tõin ära). Mootor nüüdseks ilusti korras(uued tihendid kolvirõngad jne jne jne ja ka uus värvkate peal).
Kere lagedaks ja seda vähest roostet eemaldama... pagan, keegi tark on vanale karbile uue peale pannud ja vana alla jätnud edasi ussitama(lambad). Tänu sellele on suur osa küljest suht pahas seisus. Veel koledaid kohti mida ei viitsi eriti ülesse lugeda(praktiliselt kogu nina tuleb välja vahetada ja vaadata mis küljest saab ja põhjas kah pisut haput kraami).
Kuna vahepeal tekkis rahade kriis siis edasi hakkasin nokitsema silla kallal(hetkel pooleli). Tasapisi ka sinna uusi pukse sisse vaadanud ja laagreid jne

Tänaseks päevaks on mul auto omahind kusagil 30-40 tuhande krooni vahel. Vaja veel keevitustööd, värvimine ja sisu korda teha ja siis võib uuesti tänavale tagasi minna. Suht palju vajalike osi ootavad külge panemist kuid siiski lõhnab lõplik auto omahind kuhugi 100 tuhande lähedale jääma. Susi mind söögu aga selle auto soetamisega olen siiani väga väga rahul... tühja sest, et ta naise kombel raha nõuab Toungue

Vanemat pildimaterjali kah Wink
Vana Coupe ka üks minu lemmikutest. Endal olnud 2x 2.2i ja 1x 1.9. Paar pilti kah. Viis silindrit viivad seda keret jah suht väledalt edasi. Eriti mõnus sõiduk kulgemiseks kruusastel/lumistel teedel. Peale madala vedru paigaldust muutus ka tagaots suhteliselt rahulikuks.
Kulgeks praegugi sellisega, aga kuna korralikku isendit Eestist suht võimatu leida ja kahte autot korraga ei jaksa ehitada, siis tuleb muid sakslasi vaadata.

Edu ehitamisel ja rahakott puuga selgaSmile

WhiteLion

Kadari Kirjutas:Vana Coupe ka üks minu lemmikutest. Endal olnud 2x 2.2i ja 1x 1.9. Paar pilti kah. Viis silindrit viivad seda keret jah suht väledalt edasi. Eriti mõnus sõiduk kulgemiseks kruusastel/lumistel teedel. Peale madala vedru paigaldust muutus ka tagaots suhteliselt rahulikuks.
Kulgeks praegugi sellisega, aga kuna korralikku isendit Eestist suht võimatu leida ja kahte autot korraga ei jaksa ehitada, siis tuleb muid sakslasi vaadata.

Edu ehitamisel ja rahakott puuga selgaSmile
Kui suure madaldusega sul need vedrud olid? Mul on alla minemas 40 madaldusega vedrud.
Vanade viie silindrilistega jah kitsas käes. Alles hiljuti müüdi üks selline 83.a isend maha ja see oli ikka väga hästi hoitud. Tartus peaks kah üks sinine olema mille omanik mõlgutas müügi mõtteid(väidetavalt kah suht kobe masin). Nende hinnad aga omaette tasemest... 25000.-
Njahh see rahakoti teema... khmm. Minu rahakott pole juba aasta otsa õiget raha näinud. Kogu vaba raha rändab koheselt varuosapoodi. Seal nad juba irvitavad, et ostan endale jupp haaval uut autot Big Grin
Tagaotsa ei tee rahulikuks või rahutuks mitte madalam-kõrgem, vaid jäigem-pehmem vedru. Kõrgus ja jäikus on kaks eri asja. Eri tootjate ühesuguse kõrgusega vedrud võivad jäikuses oluliselt erineda.
No ei tea. Minu taha madala vedru paigaldus/aretus nägi välja siis selline: relakaga kaks keerdu maha ja kogu lugu.
Sellest kahest keerust vaevalt midagi jäigemaks-pehmemaks muutus.
Tegin seda kahel põhjusel: tagaots oli vastikult taevas ja ebastabiilne.
Kuna esiots oli juba piisavalt all, siis seda ei torkinud.
Muutus küll, jäigemaks. Keerde jäi vähemaks, seega paindub vedru sama jõudu rakendades vähem.

Pea sama efekti oleksid ilmselt saanud sama kõrgeid, aga jäigemaid vedrusid kasutades. Kõrgus-madalus ei puutu eriti asjasse (tegelikult küll natuke puutub, sest raskuskese läheb madalamale, aga võrreldes jäikusega on selle mõju marginaalne).

Kui auto on liiga kõrgel ja ühtlasi liiga jäikade vedrudega, siis on see relaka-madaldus väga mugav, kuid kui auto on juba sobival kõrgusel, siis ei pea jäikuse suurendamiseks tingimata madaldama ja vastupidi.