automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaas tsiklile
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

GAD

Vaadates bensu hindu oleks selline küsimus,et kas ka mootorrattale on võimalik panna gaasisüsteemi?

Margus

Kuhu paned gaasimahuti,mis peaks suurem olema kui paak,sest gaasi võtab mootor 14% rohkem,et tanklasse jõuda ja neid ju eriti ei olegi.Ja ülejäänud vidinad mis sinna juurde kuuluvad,paned kaela?
Teoreetiliselt ei ole seal midagi ületamatut, aga praktiliselt oleks vist võimalik üksnes külkaga tsiklile paigaldada.
Mõned probleemid lisanduvad seoses mootori bensiiniga käivitamise ja gaasile üleminekuga.
Gaasiseadmed maksavad ka päris palju ja teenivad ennast tasa alles
kümnetesse tuhandetesse km küündiva läbisõidu korral. Veel võib probleeme tulla mootorite suhteliselt väikse kütusekulu tõttu, mis jääb
keskmiselt samasse suurusjärku väga väikeste autode vastava parameetriga. Aga huvitav katse oleks ikkagi.
Ilmselt oleks kõige ideaalsem tsikkel gaasile üleminekuks vana ühe karburaatori (kahega on keerulisem) ja külgkorviga neljataktiline mootorratas.
Neljataktiline peab see olema põhjusel, et gaasile ei saa õli hulka segada. Käivitamisega pole ka mingit probleemi, sest bensiinisüsteem jääb ju alles.
Gaasi toitele minnakse üle sõidu pealt, siis kui mootor on saavutanud töösoojuse. Suletakse bensiinikraan, oodatakse kui karburaatori ujukiruum tühjeneb ja avatakse gaasiklapp. (Kaasajal käib see suhteliselt elektrooniliselt aga võib ka käsitsi) Gaasisüsteem paigaldatakse paralleelselt bensiinisüsteemiga. Gaasi lõppedes jätkatakse sõitu bensiiniga.
Gaasiballooni välispind ei tohi päikese käes kuumeneda, sestap tuleks see paigaldada külgkorvi ja katte alla.
Muuseas, gaasi oktaanarv on üle saja, seega mootor töötab vaiksemalt, puhtamalt ja säilib kauem.

Bensiini fännidele teadmiseks, et teid petetakse naftamagnaatide poolt kui öeldakse, et bensiin on ainuke autokütus. Vanasõidukite Suursõidul osales ka puugaasi küttega veok. Miks mitte paigaldada tsikli külgkorvi puugaasi generaator.

Paljud arvavad, et windows on ka ainuke ja ilma ei saa, TEID PETETAKSE!
Tsitaat:Neljataktiline peab see olema põhjusel, et gaasile ei saa õli hulka segada

Peaks saama kahetaktilitele ka http://www.dansmc.com/2_stroke_pump_views.htm
künnimees Kirjutas:Peaks saama kahetaktilitele ka

No seda enam! Vaata ka www.gengas.nu , ja kui sul on rapsipõld ja väike metsatukk, siis sõidad elu lõpuni ilma rahata. Aasia ja Ameerika naftašeigid võivad sinu pärast nälga jääda.
Mul on juba kevadest saadik pinda käinud mõte, et paneks oma dnepraalile puukütte katla peale. Kõige suurem probleem tundub mulle see, et sõidu ajal ei saa hästi puid lisada ning kuna katelt ei saa suurt teha, siis tuleb tuleb teha liiga tihti peatusi.
Tsitaat:Vaata ka www.gengas.nu

Paistis päris põhjalik lehekülg olevat, kahjuks tekstist ei saa aru.

Minu teadmised puugaasigeneraatorist piirduvad küll raamatuga ,,Traktor SHTZ-NATI\", kuid mootorrattale puugaasigeneraatori paigaldamine võib tekitada mitmeid probleeme:
1)Gaas peab läbima esiteks tsükloni(d), seejärel filtri(d) ning lõpuks jahuti. Kuigi kogu kupatus tuleb väiksem kui 43 hj sõjaeelsel traktoril, võib selle motikale mahutamine parajalt keerukaks osutuda.
2)Filtrites lisatakse gaasile veeaur, mis jahutis uuesti eraldatakse. Vesi peab pidevalt kaasa loksuma.
3)Generaator ise on püstine ~1,5m kõrgune silinder, kus põlemine toimub mitmes etapis kütuse allavajumisel, mistõttu seda külili asendis kasutada ei saa.
4)Traktoril töötades tuli ligikaudu iga töötunni järel lisada 40 kg klotse. Isegi kui kütusekulu osutub poole väiksemaks ei saa töötada 2 tundi järjest, sest mootorrattale paigutatav generaator on mõõtmetelt kindlasti traktori omast väiksem.
5)Klotside suhtes on generaator valiv, mistõttu vajalike mõõtmetega kuubikute tegemine võtab palju energiat.