automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kokkuvõte M412 mootori tegemisest
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Endal on siis hetkel mootor täiesti pudiks võetud garaasis ja hakkab vaikselt tegemine pihta ja kuulaks hea meelega teiste nõu. Ei huvita mingisugune Volga kolbide panek jms ebatöökindlaks tegemine.

1) Palju on maksimaalne mida plokikaanelt maha võib lihvida, et klapid pähe ei sajaks (ei taha ise maxi piiril teha, vaid et millest üle ei tohi minna)

2) Milline on mosse nuka parameetrid ja missuunas ja kuidas seda parandada oleks mõtet?

3) Noskvichile pandi jutu järgi volvo kolvid ja vist ka hülsid, mis tegid ta töömahu 1.6 ja kannatas ka turbot, äkki keegi teab mis volvo ja mis mootori omad need on?

4) Kas on ka mingeid analoog klappe (loe: sobiks väikse aretamisega) ning kannataks kõvemat \"laksu\", mis selle vahetamise eesmärkgiks üldse oleks
Ma pole Mosse mootoriga konkreetselt kursis, aga klappide juures on harva probleemiks füüsiline vastupidavus. Pigem vahetatakse neid selleks, et on suuremaid vaja (ehk mootori hingamise parandamiseks). Aga kui ikka vahetamata ei saa, siis lappa kõikvõimalikke varuosakatalooge - kui uute juhtpukside treimine on piisavalt \"väike aretus\", on valikuvõimalused tavaliselt väga suured. Pea ka meeles, et 6-silindriline mootor on 1,5 4-sil mootorit ja 8 silindriline on 2x4, ehk sinu mootorist poolteist korda suurema 6-sil või 2 korda suurema 8-sil peal võivad olla mõõtudelt sobivad klapid.

Kui küsimusele nr1 vastust ei leia, siis siin on kirjeldatud klappide ja kolvi vahe mõõtmist: http://rehermorrison.com/techTalk/41.htm Loogiliselt võttes tohid sa maha võtta täpselt nii palju, kui palju sul klapi ja kolvi vahel minimaalselt ruumi on.

Kui on soov nukkvõll ja plokikaas tõsisemalt käsile võtta, siis ma soovitaks pimedate talveõhtute sisustamiseks seda raamatut.
ümberehitustes olen suhteliselt võhik , kuid mis puudutab mosse (ka teiste vene mootorite) mootori tegemist paremaks,siis tuleb pöörata rõhku täpsusele.kolvid kepsud ja ka hooratas tuleb ajada tasakaalu.kõik rõngad tuleb üle mõõta,ei piisa lihtsalt uute ostmisest.ühesõnaga vii inseneeride töö praktikas ellu ja usu mind tulemus on üllatav.ja ära unusta , et kõigist vene varuosadest ei saagi asja!
edu ehitamisel!
Jäin isegi sellele mõttele, ning kavatsen vahetada vaid osad tihendid paremate vastu (klapisääre tihendid), ning muidu tegeleda täpseks ajamisega. Uutest kolbidest hülsidest, rõngastest ja klappidest pole pääsu aga kõige suurem probleem tekibki ma arvan, varuosa kolbide/hülssidega mis ei tarvitse omavahel eriti täpsed enam olla:s

Hetkel on siis mootor nii lahti võetud kui võimalik ja ära pestud osad suuremas osas. Selgus, et vänta võiks lihvida esimesse remonti (+0,25) ja et teise kolvi ülemine rõngas oli pooleks, ning hülsile natuke joont juba vedanud, ning kolbide ja hülside vahel oli kulumisest juba nähtav vahe. Äkki oskab keegi öelda palju on siiski ilma eelneva lihvimiseta plokikaane maha võtmise maksimum, tahaks siis jätta veel sellest maksimumist ka natuke varu.

A ja seda ka, et klapivedrud võiks siiski mõned natuke tugevamad ning täpsemad (võrdsemad) panna.
plokikaant pole mul kunagi olnud vajadust lihvida ja seega ei oska nõu anda.samuti pole mul olnud 412 mootori klapi vedrudega probleeme(407 ja 408 omad on olnud küll lõplikult väsind).küll aga soovitan sul aluseks võtta export mootori(sellel e tähis peal) need reeglina paremad.
Ei taha küll solvata kedagi, kuid viimasel ajal olen aru saanud, et kui soovitakse head mootorit, siis toorikuks pean olema uus mootor. Ise aitasin ka onul teist mootorit kokku laduda lõpuks läks hind suuremaks kui osta uus mootor. Eestimaal neid veel saada. Isegi mossefoorumis vist müüdi üht 4tuh eegi eest. Kulumisprotsessid on erinevad ja paljud jupid erinevalt kulunud. Seega kui paned kasutatud ja uued jupid kokku siis ei pruugi sa veel kõige paremat tulemust saada. Uute juppide puhul puudub kulumine täitsa.

veneaeg poest ostetud uute mootoritega olen samuti vähe kokkupuutund,kuid kaks isendit on minu käest läbi käinud ja need ei kannatanud küll mingisugust kriitikat.jäi selline tunne,et mootorid laotud kokku juppidest,mis liinilt välja praagitud.võibolla pole mul õnne olnud,aga selline on minu kogemus varuosa mootoritega.
Janeki jutul täitsa tõepõhi all. Need jupid mis ma uued panen on vanal heal veneajal toodud venemaalt e. siis tehase jupid. Hetkel võtsin siis ette plokikaane portimise väiksel määral, eks siis kui valmis on ning tulemus näha võib edasi rääkida.