automoto.ee foorumid

Täisversioon: Delta 2 jama :(
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

Priidik

Pool suve jändasin deltaga ja pragu ka üritan ikka tööle saada, ei saa... 1.asi mis on ,et karpa perses, kõik ära puhastatud aga ei saa bensiini peale? :S kuidas selline asi võimalik???
2. asi ,et kui suvel vahetasin kolvirõngaid kadus silindri ja silindri kaane vaheline tihend ära, ehitasime papist uue, kas selles tihendis võib häda olla?
Et kas kompressioon on liiga väike???
Kui silindrisse bensiini panna siis kui lükkan akkab lubama ja lubab järjest kiiremini aga ei lähe tööle :S
Süütemoment on õige!
Palun aidake, olen hämmingus, ei tia enam mida teha Sad
Ma usun et sul seal silindri kaane vahel pole seda tihendit enamBig Grin. Papist EI SAA seda tihendit teha...see lihtsalt põleb seal ära! Kui sul see tihend ära põlend on siis ei teki kompresiooni. Ja sellepärast ei tule bensiini ka karburaatorisse. Ja kui sa \"topkat\" annad siis ta hakkab ainult lubama, sest ta saab natuke bensiini kätte.
Tihendi (silindripea vahele) soovitan sul teha õhukesest plekkpurgist või siis umbes 0,3mm vask või alumiinium lehest. Ja kui siis ka käima ei lähe, siis võivad simmerlingid läbi olla.
kõige rohekm soovitan osta poest spets vask tihend sinna vahele, ei maksa eriti palju.

JumBu

lolakas oled we \"vask\" see sulab ära ju...
ma arvan et sul karbussis asi...
mul oli kah kord üx jubin kadunud ja ei läinud tööle...
võta õhu ja bensiini rguleerimis kruvid välja ja proovi siis, kui siis kah ei lähe siis tõesti ei tia...

Priidik

nii, ostsin ära tihendi, pärastpoole lähen ja vahetan ära...
teatan ,kui saan tööle...
mis teised arvavad?
JumBu Kirjutas:lolakas oled we \"vask\" see sulab ära ju...
ma arvan et sul karbussis asi...
mul oli kah kord üx jubin kadunud ja ei läinud tööle...
võta õhu ja bensiini rguleerimis kruvid välja ja proovi siis, kui siis kah ei lähe siis tõesti ei tia...
vase sulemis temperatuur on tunduvalt kõrgem kui alumiiniumil nii et kui alumiinium är ei sula miks peaks vask sulama.

Priidik

vahetasin ära..
ikka sama jama.. Sad
kas asi on süütepooles???
Kui sa arvad et asi on süütepoolis, siis kontrolli sädet.
1. Kui bensiini kätte ei saa siis põhjuseid selleks on ikka üksjagu palju, paagi poolt alustades:
- kas kütus üldse paagi kraanist kaugemale jõuab (olen näinud piisavalt umbeläinuid, eriti põnevad kraanid on sellised kust vahepeal nagu tuleb läbi ja siis pärast jälle ei tule)
- kui vahel on täiendav bensufilter: kas sealt tuleb läbi
- enne kui päris karpa kallale lähed siis kontrolli õhufiltrit, kui liiga hõre siis ka ei tõmba kütust peale.
- kas karpa ujukiruumi jõuab bents kohale ( karpa filter, nõelklapp. karpa ujutamise nupp peaks karpa tõesti üle ujutama ;-) )
- kas ujukiruumis on kütust parasjagu (kontrolli kas ujuk sulgeb nõelklapi abil kütuse juurdevoolu ja hakkab uuesti läbi laskma kui nivoo vastavalt tõuseb või langeb - ujuk peaks sulgema juurdevoolu kui ta umbes-täpselt horisontaalasendisse jõuab)
- düüs oskab umbe minna, kontroll selle auguga kruvikese läbipuhumise teel.

2. Nagu eelpool juba mainiti, papist tihend ei toida. Poes müüdavad kaanetihendid on alumiiniumist olnud (mida olen trehvanud). Vaskplekist võibolla ei kära nii hästi sest pole nii pehme materjal kui Al. Konservikarbi plekist on kuuldavasti tihendeid tõesti lõigatud.
Kompressiooni kontrolliks kui mingit asjakohast vahendit pole käepärast - keera küünal maha, sule näpuga küünlaauk õhutihedalt (näpp siis augu peale, mitte sisse, igaks juhuks;-) ) ja anna kergelt vänta. Lootustandva kompressiooni puhul ei jõua näpuga silindris tekkivat survet tagasi hoida, ükskõik kuisuure jõuga ka ei ürita. Käib selline terav plaks iga kord kui kolb üles sõidab.
Märkus selline et kompressioon on siin kahe otsaga asi: üks on karteriruumi üle- ja alarõhk mis toimetavad vastavalt silindri läbipuhumist ja uue portsu segu pealeimemist karpast ja teine on silindris küttesegu kokkusurumine.

Kui Tallinna mail juhtud olema siis võin üritada su massinat kohapeal diagnoosida, tuleb lihtsam kui pika jutu kirjutamine.

Priidik

karpa sain korda... ujutab ilusi, saab bensiini peale.. me proovisime ilma õhufiltrita Big Grin vähemalt lubab täiega... aga tööle ei lähe.. proovisin seda kompressiooni asja, näpu viskab ikka üles.. ja õhk tuleb välja... et naq peaks korras olema... kahjux elan Võrus Sad Muidu laseks ikka mingi summa eest vaadata.. Tõesti ei tea enam milles jama.. Säde on korralik...
proovisime kahte küünalt, lükkasime mäest alla jne... aga ei saa Sad
süütemoment ka naq õige... milles to asi võib olla?

öö ott

Priidik Kirjutas:süütemoment ka naq õige...

naq õige? ega sa pead peale igat mäest allasõitu süüdet kummalegi poole reguleerima kuni lõpuks selle õige koha ära tabad, ega see poolkuu asi igal masinal nii õige kohapeal kah pole...

Priidik

no süütemoment ongi õige...
me vaatasime kuidas akkab kõige rohkem lubama tollekoha jätsime... ega ml polegi poolkuu sees...aga seal lähedal...
Veab sul sest ma käin varieeruva sagedusega Võrus ka. Järgmine planeeritud minek on selleks nädalavahetuseks. Pane PM kui täpsustamist vaja.

Kui kompressioon korras, sädet on ja ilma filtrita juba lubas siis proovi filtriga ka. Vaata pärast mis küünal teeb - kui on kuiv siis saab ilmselt liiga vähe kütust segusse, kui kuiv ja bensulõhnane siis võibolla on segu enam-vähem OK, kui märg ja tahmane siis on palju peale tulnud. Viimasel juhul kuivata enne uut katset küünal ära, vändast keerates saab ka silindrist üleliigse bensu vähehaaval välja aurutada.
Ma kompunnin nostalgiast ühte Stellat kokku ja see ilma filtrita käima ei lähe. Lubab küll paar törtsu ja sureb välja, natuke kauem käib kui tooreklapp peal aga siis tõmbab jälle suts liiga palju peale ja sureb tooremürgitusse. Mul paraku õiget õhufiltrit talle panna polegi, mingi põlve otsas tehtud on... Tal muidu N+1 muud häda kah veel mida paigata.

Muideks, üks käimaminekut tõsiselt mõjutav asi tuli meelde. Generaatori küljes on süüteploki andur - selline pisike kahe juhtmega poolike. Selle anduriga on kaks häda - see metallist liistakas, mis pooli südamikule fikseerib ja ühtlasi ka magnetjuhina toimib, kipub ära murduma. Teine asi on see et ta peab olema maksimaalselt generaatori rootori otsa ligi (nii ligi kui saab ja rootorit pöörates veel vastu ei käi).
Kui ühe ja/või teisega on probleem siis ei taha ka käima minna, säde võib samas mahakeeratud küünlaga vaadates isegi olemas olla.

uluk007

Zark Kirjutas:Muideks, üks käimaminekut tõsiselt mõjutav asi tuli meelde. Generaatori küljes on süüteploki andur - selline pisike kahe juhtmega poolike. Selle anduriga on kaks häda - see metallist liistakas, mis pooli südamikule fikseerib ja ühtlasi ka magnetjuhina toimib, kipub ära murduma. Teine asi on see et ta peab olema maksimaalselt generaatori rootori otsa ligi (nii ligi kui saab ja rootorit pöörates veel vastu ei käi).
Kui ühe ja/või teisega on probleem siis ei taha ka käima minna, säde võib samas mahakeeratud küünlaga vaadates isegi olemas olla.

Selline algajalik küsimus, et kas ilma selle liistakata asi ei saaks teoreetiliselt toimida. Käes siis taoline genekas millel see ära murdunud...

EDIT: Näpukas
Mul on üks küssa.Mul on Delta V-50 mootor.Mootor läheb lihtsalt tööle (süüde on õige)ja kui käik sisse lükata siis ta korraks tõmbab ja hakkab plärisema(jõudu ei ole)ja kui joosta siis ta kiirendab täiega ja kui peale hüpata siis on ta täiesti töss.Kas asi võib olla selles et kasutan paraniit tihendit ja š-58 mootori silindrit?Palun aidake!
Mul on üks küssa.Mul on Delta V-50 mootor.Mootor läheb lihtsalt tööle (süüde on õige)ja kui käik sisse lükata siis ta korraks tõmbab ja hakkab plärisema(jõudu ei ole)ja kui joosta siis ta kiirendab täiega ja kui peale hüpata siis on ta täiesti töss.Kas asi võib olla selles et kasutan paraniit tihendit ja š-58 mootori silindrit?Palun aidake!
Kus kohast saab osta mopi (V-50)mootorile 13.hambalist ketiratast?Tondi motos seda pole.
moskvits Kirjutas:Mul on üks küssa.Mul on Delta V-50 mootor.Mootor läheb lihtsalt tööle (süüde on õige)ja kui käik sisse lükata siis ta korraks tõmbab ja hakkab plärisema(jõudu ei ole)ja kui joosta siis ta kiirendab täiega ja kui peale hüpata siis on ta täiesti töss.Kas asi võib olla selles et kasutan paraniit tihendit ja š-58 mootori silindrit?Palun aidake!
Oleneb kus see tihend pandud on. Silindrikaanele ta vististi ei sobi, sinna käib ikka plekist (alumiinium tavaliselt) tihend. Silindri ja karteri vahele peaks aga sobima, mootoripoolte vahele ilmselt ka.

Kehva kompressioon (kulunud kolvirõngad, silinder, kehva silindrikaane tihend) võtab küll jõudu maha aga koos sellega kaasneb enamasti ka raskem käivitumine.

Ilma peale vaatamata aga võimalikku probleemi ei diagnoosi, nagu juhtus ka käesoleva threadi algataja korral. Jama tulenes sellest et üks SK-tihenditest oli pesast välja lennanud (karter seeläbi hõre ja kütus silindrisse enam ei jõua) :-)

Esimeses lähenduses pakuks et segu pole paigas. Küünal peaks rääkima kummale poole. Järgmine samm oleks sellisel juhul üles otsida mispärast (kui varem oli korras).
moskvits Kirjutas:Kus kohast saab osta mopi (V-50)mootorile 13.hambalist ketiratast?Tondi motos seda pole.
Kloostrimetsas? Braueris? Võibolla ka kusagil turul, kui otsida.
uluk007 Kirjutas:
Zark Kirjutas:Muideks, üks käimaminekut tõsiselt mõjutav asi tuli meelde. Generaatori küljes on süüteploki andur - selline pisike kahe juhtmega poolike. Selle anduriga on kaks häda - see metallist liistakas, mis pooli südamikule fikseerib ja ühtlasi ka magnetjuhina toimib, kipub ära murduma. Teine asi on see et ta peab olema maksimaalselt generaatori rootori otsa ligi (nii ligi kui saab ja rootorit pöörates veel vastu ei käi).
Kui ühe ja/või teisega on probleem siis ei taha ka käima minna, säde võib samas mahakeeratud küünlaga vaadates isegi olemas olla.

Selline algajalik küsimus, et kas ilma selle liistakata asi ei saaks teoreetiliselt toimida. Käes siis taoline genekas millel see ära murdunud...

EDIT: Näpukas
Magnetjuhina ja anduri signaali formeerumise juures on ta hädavajalik. Pikem füüsika ja elektroonika-jutt on sellega seotud. Paraja paksusega terasplekist saab uue lõigata (ma tegin seda relakaga).