automoto.ee foorumid

Täisversioon: Õlileke mootoril V-501
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

uluk007

Nagu pealkiri ütleb on mul tegemist õlilekkega. Täpsemalt:

Õlileke tekib ainult sõitmise ajal. Lekib sidurikaane vahelt(kusjuures nii mootoribloki poolne kokkupuutepind kui ka kaane pind on korralikud ning peale lekke avastamist sai ka tihend ära vahetatud, kuid kasutult)

Omal tekkis selline kuri tunne, et järsku tekitab mõni kuri viga sidurikotta rõhu. Seetõttu kontrollisin üle väntvõlli vasakpoolse simmerlingi, kuid see paistis terve. Peale selle kontrollimist sai mul omal aga mõistus otsa. Natukene muret põhjustavam oli aga veohammasratta alune simmerling, see paistis küll terve, kuid ka hammasratta juures võis täheldada leket.
Äkki keegi targem inimene oskab aidata?

uluk007

zten00 Kirjutas:Kuidas sa tead, et sidurikaane vahelt lekib?

Väga lihtsalt:
Mootori ees-, ala- ja ülaosas on kaane ümbrus(+kokkupuutejoon) õlised. Mida pikema otsa teed, seda rohkem õliseks läheb. Ent huvitav on see, et paistab nagu õli tuleks välja ilma tihendit arvestamata(ühtlaselt eelmainitud kokkupuutepinna osades)
Äkki lekib sul mitte sidurikaane vahelt vaid käimalöömisvõllivahelt, nagu mul...?

uluk007

kapa Kirjutas:Äkki lekib sul mitte sidurikaane vahelt vaid käimalöömisvõllivahelt, nagu mul...?

No sealt mul nüüd kohe kindlasti ei leki ja kui lekib siis on paras anomaalia see, kuidas õli järsku sidurikaane ümbruses ja veel mootoribloki ülemises osas...

öö ott

misasja sa selle tihendiga jamad, osta kuumakinder hermets (55.-) ja lase mõnus paks kiht igalepoole kaane äärtesse ja ei tohiks mingit probleemi olla...

uluk007

No see on ka võimalus, kuid ma eelistaksin ennem teada saada, et mis siiski seda õli sealt välja suruda võiks, sest kui kuskil mingi asi peaks tõesti käimarisse rõhu tekitama, võib hakata see õli kurat teab kuhu ennast pressima...

öö ott Kirjutas:misasja sa selle tihendiga jamad, osta kuumakinder hermets (55.-) ja lase mõnus paks kiht igalepoole kaane äärtesse ja ei tohiks mingit probleemi olla...

öö ott

ma soovitan ikkagi sul uus simmerling sinna panna kuna silmaga tegelikult aru hästi ei saa kui töökorras see vana veel seal on, seda tihendit mõjutavad teised tegurid kui mootor töötab...

...ja ega üks simmerlingi vahetus niisama kah halba tee Wink

uluk007

Ega ta paha jah ei tee, kuid alles eelmine talv sai kõik laagrid, simmerid, tihendid jne uued pandudRolleyes

öö ott

a no siis ma annan alla, mul praeguseks enam mõtteid ei ole... kell kah palju...Toungue
öö ott Kirjutas:misasja sa selle tihendiga jamad, osta kuumakinder hermets (55.-) ja lase mõnus paks kiht igalepoole kaane äärtesse ja ei tohiks mingit probleemi olla...

aitab selle hermetsi igale poole soovitamisest küll. äkki panete silindrikaane alla ka?

tõenäolised vead:
1) tihend on katkine. vahetada.
2) mootori demonteerimise käigus on kruvikeeraja või muu abivahend kaane ja karteri vahele topitud, mistõttu sälgud sees. kui sellist täket välja ei lihvi, siis saab hädapärast \"keemilise metalliga\" parandada.
3) kas karteri serv või kaane serv kõver. kaanega lihtsam - võtad kõva ja sirge aluse ning kinnitad sinna liivapaberi. nühka-nühka ja seda niikaua, kuni kokkupuutepind jälle tasandiline. karteriga keerulisem, sest osa mootori detaile tuleb eemaldada, aga põhimõte sama.

öö ott

klaabu Kirjutas:1) tihend on katkine. vahetada.
2) mootori demonteerimise käigus on kruvikeeraja või muu abivahend kaane ja karteri vahele topitud, mistõttu sälgud sees. kui sellist täket välja ei lihvi, siis saab hädapärast \"keemilise metalliga\" parandada.

kõik selle võid ära jätta kui kasutad hermetsi...

trebla

Kui sõidu ajal lekib , siis võib olla küll sealt käivitusvända juurest. Puhasta mootor korralikult ära ja vaata siis peale väikest sõitmist kust kohast õli nõrgub.

uluk007

trebla Kirjutas:Kui sõidu ajal lekib , siis võib olla küll sealt käivitusvända juurest. Puhasta mootor korralikult ära ja vaata siis peale väikest sõitmist kust kohast õli nõrgub.

No selles kust nõrgub olen ma juba enam kui kindel. Mitu korda juba sedasi puhastatud ja vaadatud...
öö ott Kirjutas:
klaabu Kirjutas:1) tihend on katkine. vahetada.
2) mootori demonteerimise käigus on kruvikeeraja või muu abivahend kaane ja karteri vahele topitud, mistõttu sälgud sees. kui sellist täket välja ei lihvi, siis saab hädapärast \"keemilise metalliga\" parandada.

kõik selle võid ära jätta kui kasutad hermetsi...

1) mis sa siis katkise tihendiga teed? jätad alles ja paned möks peale?
2) silikoon ei ole mõeldud selliste aukude lappimiseks. loe kasutusjuhendit. kui lugeda ei oska, pane silikooni topelt. raudselt aitab.

mõtlen siin praegu, et sa oled kas:
- liiga noor, et asjast aru saada
- piisavalt vana, ent lihtsalt ilma teadmisteta
- väga tark ja teed siin head huumorit.

head päeva jätku, seltsimehed.

öö ott

klaabu Kirjutas:2) silikoon ei ole mõeldud selliste aukude lappimiseks. loe kasutusjuhendit. kui lugeda ei oska, pane silikooni topelt. raudselt aitab.

kuskohast sa need augud võtad ma ei saa aru? ja mis topelt...
uluk007 Kirjutas:kusjuures nii mootoribloki poolne kokkupuutepind kui ka kaane pind on korralikud


klaabu Kirjutas:1) mis sa siis katkise tihendiga teed? jätad alles ja paned möks peale?

mis \"ma\" tihendiga teen? tihendi võin ma sulle kinkida kui sa just tahad, sest seal pole vana tihendiga enam midagi teha.

...näha on, et sulle see hermeetik kohe üldse ei meeldi, mingid halvad kogemused ve? Teadmiseks, et hermeetiku peal ehitatakse ka autode mootoreid üles, rääkimata V-501...

1) augud ja täkked tekivad oskamatul kaane eemaldamisel, kasutades selleks näiteks kruvikeerajat. see oli esimene variant, mida ma kntrollida soovitasin, sest mopeedimootorid on tihtipeale paljude noorukite esimeseks remondiobjektiks.
2) kui su esimest postitust lugeda, jääb mulje, et lase aga julgelt \"hermetsi\" serva peale. ja võimalikult paks kiht, sest see on ju parem, kui õhuke. mõtle siis hoolega, kas ikka \"paks hermetsikiht\" aitab täkete ja pinnakõveruste korral.
3) paraku pean sulle su kurvastuseks teatama, et kuumakindlate silikoonibaasiliste tihendusmaterjalidega tehakse ka palju vastutusrikkamaid töid, kui \"ehitatakse üles\" autode mootoreid. ainult selle erinevusega, et on väga karmid nõuded kasutustingimuste kohta (pinna tasapinnalisus, vastav karedus, täiendavad tihendusmeetodid jne). ja see kasutamine erineb üksjagu sinu soovitustest, kuigi sa põhimõtteliselt head tahtsid.

kokkuvõtteks tahan öelda seda, et su nõuanded kubisevad kehvast oskussõnavarast, mida võib tõlgendada mitmeti.

öö ott

ah, suva... ma ei viitsi vaielda enam, vaadake ise kuidas oma lekke peatatud saate...
Väike idee poegis õlilekkega seoses.
Kui keegi vaatas mu Stella pilte siis sellel on samuti käimalöömise vända juurest õline ja just korpuse ülapool. Päris korralikult õline kusjuures.

Kui see V501 on juhtumisi Mini või Stella raamil siis nendel jääb leegitoru ja summuti ühendus täpselt käimalöömise vända kohale. Igatahes minu sõiduriistal tilgub õli sealt vahelt korpuse peale ja kah just sõidu ajal peaasjalikult.
Hermeetikuga paigates tuleb kindlasti enne veidi oodata, nii 10-15 min kuni hermeetik vähe tahkub. Muidu pressib vahelt välja ja ikka tilgub edasi. Ja alles siis kaas peale. Ja kõige parem on tihend + hermeetik.
Rõhk nüüd vaevalt tekib sul mootorisse. Nagu eelpool mainitud juba, kõige tõenäolisem vigastatud kaane serv/tihend.Õli ju liikudes/kuuma käes läheb vedelemaks, ja arvatavasti ka seepärast lekkimine just sõiduajal/vahetult peale sõitu.