automoto.ee foorumid

Täisversioon: K: mähiste mähkimine?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Seoses paari vanema masina elektrisüsteemi elluäratamisega on tekkinud selline vajadus, et oleks vaja mähkida uuesti magneetosüüte kõrgepingemähiseid. Kas keegi omab infot mõne töökoja kohta, kes nii peenikese traadi ja suurte keerdude arvuga selliseid spetsiifilisi töid teostaks. Kunagi noorena sai Lääne Kaluri elektroonikatsehhis stroboskoopidele kõrgepingetrafosid ilma mingi probleemita mähitud... aga seda kolhoosigi pole enam ja enamus mähkimistöökodasid spetsialiseerunud jämeda traadiga elektrimootorite mähkimisele ja isegi pisikese magneetopooli madalpingeosa ei taha tavaliselt teha võtta.
Soovitused lihtsamat teed minnes välise kõrgepingepooli kasutamise kohta ei ole huvitavad, sest see pole ikkagi see, mis masinal algselt olnud on.
Njah... väga tõsine huviline ja tegija nagu Sa oled, soovitan ma Sul otsida miskit mähkimisaparaati (või selle jäänuseid), millega saab peenikest traati mähkida. Ehk esimese matsuga teha otsingut nende firmade õigusjärglaste osas, kus selline seade on Vene ajal olemas olnud jms. Äkki roostetab laonurgas?

Ma kardan, et kaasajal rahale orienteeritud maailmas ei võta seda lihtsalt keegi tavalise teenustööna ette. Keerdude arv lihtsalt megasuur, mähkimise aeg ka ja suur on risk paari vale liigutusega asja ära rikkuda.
Mul märkmikus kirjas üks elektrimootori mähkija. Panen tema kontaktid privasse.
Isegi selle probleemiga kokku puutund ja asi suht jama, kunagised tegijad kõik juba surnud...Samas kõrgepingemähis pole väga keeruline, keerde küll palju, aga väga täpselt saab keerud välja arvestada, ning lihtsa rakise abil ise ära mähkida.
Teisalt jah, vahelduvvoolumasinate sektsioonikaupa paigutatud ankrumähised käivad küll tavakodanikule selgelt üle jõu.

Mähisetraadi saamisega võib probleeme tekkida, kui ise ümbermähkida.
Ise tegin mähkimismasina vanast elektrivokist. Oli teine 45W mootori ja
kiiruseregulaatoriga 30*10*15 cm aparaat. Võlli rihmarattapoolsesse otsa
kinnitasin plastiliiniga magneti, korpuse külge herkoni ja paarikümnekroonise kalkulaatori ja neid poolimisaluseid tegin ka natuke ümber. Päris õige asi veel pole, kiiruseregulaator peaks olema pedaaliga. Siiani on enamus mähkimisi ikka ise ära tehtud. Traadi paksus on olnud 0,14..0,8 mm.
Üks tegutsev mähkimistöökoda Tallinn, Kadaks tee 1. Töökotta sissepääs hoone hoovipoolses küljes. Võid igaks juhuks küsida.