automoto.ee foorumid

Täisversioon: pooltelg püsikiirusliigendi ja kardaaniristiga?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Minu autoalased teooriaõpingud on jäänud kaugesse minevikku. Seega küsin asjatundjate käest, et miks ei toimi pooltelje lahendus, kus ühes otsas on püsikiirusliigend ja teises kardaanirist? Palun aidake mälu värskendada.
Risti ringliikumine ei ole ühtlane. Kaks risti leevendavad omavahel teineteist (kui on paigutatud õieti).
Püsikiirusliigendi (nagu nimi juba ütleb) ringliikumine on ühtlane. Kui nüüd paigutada ta paari ristiga on püsikiirusliigend oma otstarbe minetanud. Teine rist oleks kasulikum
Kaasfoorumlase \"Motamees\" mainitud põhjusel peavad muide ristidega kardaanliigendil mõlemad ristid olema ka rangelt samas tasapinnas. Kui üks rist on teise suhtes nurga all, siis tekib seesamune ebaühtlane (tõukeline) pöörlemine, sest ristid teineteist enam ei kompenseeri. See annab tunda keskmistel ja suurtel kiirustel jõuülekande värina ja võdinana, lõhkudes loomulikult kogu käiguosa Smile

Siit järeldus praktikule. Kui nuutidega kardaanliigendit lahti võtta, tuleb nuudistu samas asendis igal juhul tagasi panna või teha spetsiaalne mõõtmisrakis ristide paralleelsuse paikaseadmiseks/kontrollimiseks.
Kas siis ZAZ-i difris liuguritel asuvat liigendit võib tinglikult pidada kardaaniristiks, mis leevendab pooltelje välimise kardaaniristi ebaühtlast pöörlemist?
Või selle peale lisada , et taunus 12m,i ühel versioonil olid kasti pool ristid ja rataste pool püsikiirusliigendid.