automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vanad bussid, osa 3
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
Davai, rääkige välja. Mis selles Sürgavere omas nii erilist oli?
Üks korralik PAZ 672 oleks kindlasti hea valik!
Ega mitte suurt erilisust aga sel bussil ümarad suunatuled (nii ees kui taga) ja valged lisatuled.
Vanematel 672 on 652 moodi kapotimärk, muutus vist varem kui suunatulede kuju. Ise kunagi keerasin ühelt masinalt maha ,mis varsti metalli rändas. Vanem märk palju ilusam minumeelest.
To Mossepower - tahaks seda muutunud märki näha? Minu 74 aasta omal on suht sarnane märk 672M-ga.

To Petss - valged lisatuled on hilisemal ajal ise külge kruvitud, õige peaks ikka kollane olema. Sel sürgavere omal ju tagumine ukski kinni pandud. Aga muidu kena värvilahendusega asi. Kas seda bussi siis enam pole?

To fotostuudio tsunft: ega sellest sürgavere isendist pole pilti vaatega reisijasalongile/istmetele?
[Pilt: paz652.jpg]
Selline see vanem märk, see must ümbris peaks kroomitud olema, mul enda omal ka kroom maha koorunud osaliselt.
kena kyll, aga pildil ju 652
Ma sain aru, et 672 ja 672M embleem on erinev.
Küsimus PETSSile:

Ütlesid, et tahad bussi käigus hoida. Selge, ma ei arvagi, et buss tuleks vahtimiseks osta. Aga mulle jäi selline mulje, et sa hakkad sellega kuskil liini sõitma ja plaaniks mingisuguseid ulmelisi läbisõite veel... Ütle, et see on ikka valesti aru saadud ja et sa mõtlesid ikka sõprusringkonnale ja perele jne "tiiru tegemist"?

Kui juba hääletamiseks läks, siis mina, erinevalt teistest eelkõnelejatest pooldaks muuseas Wiimat. Ja seejärel PAZi ja seejärel kõike muud... See on selline sisetundevärk. Aga PETSS peab ise otsustama, kumb rohkem meeldib. Ühed vinged mõlemad Smile
41Degree Kirjutas:Küsimus PETSSile:

Ütlesid, et tahad bussi käigus hoida. Selge, ma ei arvagi, et buss tuleks vahtimiseks osta. Aga mulle jäi selline mulje, et sa hakkad sellega kuskil liini sõitma ja plaaniks mingisuguseid ulmelisi läbisõite veel... Ütle, et see on ikka valesti aru saadud ja et sa mõtlesid ikka sõprusringkonnale ja perele jne "tiiru tegemist"?
Ei,mingit liinisõitu pole kohe kindlasti plaanis.Eks ma taga siin linnawahel sõidan kui tahtmist ja paarkorda aastas võiks temaga mõned pikemad otsad ette võtta.Kuna aga tuleks liikuda igasugustel teedel oleks minu arust siiski parem manuaalkastiga buss ja kui kast peaks saba andma siis automaadi remontdi summale ei taha mõeldagi. Aga mul aega weel mõelda ja otsustada.
peeterpaul Kirjutas:kena kyll, aga pildil ju 652
Ma sain aru, et 672 ja 672M embleem on erinev.
Mina sain sellise märgi 672 ninalt, aastaarvu kahjuks ei tea ja tegu oli mingi ümberehitatud labori/matkaautoga, mille nina oli 100% 672.(Kollased lisatuled+ümarate äärtega õhutusrestid)
Petss!

Mul on pudel varutud! Ootan nüüd sinu poolset tegutsemistWink
mossepower Kirjutas:
peeterpaul Kirjutas:kena kyll, aga pildil ju 652
Ma sain aru, et 672 ja 672M embleem on erinev.
Mina sain sellise märgi 672 ninalt, aastaarvu kahjuks ei tea ja tegu oli mingi ümberehitatud labori/matkaautoga, mille nina oli 100% 672.(Kollased lisatuled+ümarate äärtega õhutusrestid)
Kunagi sai ühele PAZ-672le avariilise 652 eest võetud embleem pandud, põhjusel et originaal oli niivõrd koltunud ja inetu, nagu paljude pleksiklaasist embleemidega juhtub, et lihtsalt ei sobinud kapremonditud bussi ette enam kuidagi.
No vot, seda ma kahtlustasin. Aga mida teha nende vanade bussidega?
Minu plaan ei näe ette lae alla riputamist, ma tahan temaga liigelda.
OK, neid embleeme on mul varutud ka päris mitu, aga probleem üldisem.
Kavõi need samad suunatuledki või esiklaasid (neid ka mitu paanikas juba hankinud). Huvitav, millise kohtlemise osaliseks saan, kui näiteks muuseuminumbri komisjonile peaksin esitama isendi originaaljuppidega ja kui number käes, korjaks vähemalt osa unikaalsemaid juppe küljest ja asendaks nn. butafooriga a la uuemad suunatuled plastklaasiga - selleks et asjaga liigelda. Ehk kui koostaks isendile isikliku nn. muuseumifondi ja tavaliikluse fondi, eeldusel et kõik asendatavad ja asendavad detailid on minu omad (mitte võõrad/laenatud suled). On selline tegevus sigadus või mitte?
Ma ei tea, kas on siit läbi käinud ja kas keegi seda üldse oluliseks peab, aga täna kohtasin Rapla lähistel mingis absoluutses pommiaugus seismas LAZ 695N(pole margis 100% kindel) jäänuseid. Parempoolset külge bussil enam polnud.
Lahenenud on nime PAG mõistatus: Pskovskij Avtobus GAZ.
Ja lühidalt püüaks ka Igor Denisovetsi kodulehel ning Vene ajakirjas "Gruzovik press" toodud tehase ajalugu refereerida.

Pihkva tehasele (tollal Pihkva Mehaanikatehas) tuli käsk oma autobussi loomiseks 1968 NSVL-i maaparanduse ja veemajanduse ministeeriumilt transportimaks mehhanisaatoreid ja melioraatoreid. Esialgu sooviti 50 eksemplari, esimesed katseeksemplarid valmisid GAZ-51 alusel nelja kuuga, 1968. aasta lõpuks, indeksiks tollal P-1AG. Asjaga tegelesid mõned tehase insenerid peainsener Serbini juhtimisel. Ministeeriumile buss meeldis ja seejärel tuli käsk tootmise alustamiseks 500 tükis aastas.

Kuna kiirest arendamisest tingitult oli PAG-1-l (bussile otsustati anda seeriatootmiseks selline nimi) palju põhimõttelisi vigu, otsustati töötada välja uus autobuss, kuid mudelit 1 toodeti siiski mõningane partii (330 eksemplari aastail 1968 ja 69). Mõned eksemplarid neist toodeti ka GAZ-52 šassiil. Jaanuaris 1970 tuli tootmisse PAG-2, mille aluseks esialgu GAZ-52 ja kere oli saanud uue kuju. Hiljem pandi PAG-2 keresid ka GAZ-53A alusele, kokku toodeti vahemikus jaanuar 1970-märts 1972 279 bussi 52 ning 575 53A alusel. 1972 pikendati 2 keret nii, et sündis mudel PAG-2M (kohtade arv suurenes sellega 24-lt 26-ni).

PAG-2M (ja selle edasiarendused 2MN ja 2MP) olid suuremate muutusteta tootmises kuni 1989. aastani, artikli järgi toodeti neid "mõned kümned tuhanded" (JJVV PAG on aastast 1982 kerenumbriga 13590). 1980. aastate lõpul valmisid ka katsemudelid PAG-3 ja PAG-4, mis aga tootmisse ei jõudnud.

Praegu on Pihkva tehase nimi OAO Pskovavto ning see toodab väikebusse UAZ-i ja GAZelli alusel ning "vahtovkasid" GAZ- veoautode baasil.

Artikli link ka: http://www.gruzovikpress.ru/article/hist...-16_57_08/
I.Denisovetsi lehekülg: http://denisovets.narod.ru/remz/remzpage...vavto.html
Selle artikli järgi on siis õige PAG-2 ka Eestis olemas (pidasin ise seda ennem mingiks omaaretuseks):
http://www.nagi.ee/photos/unicman/178732/in-set/4143/
Teised kõik teadaolevad on vist juba PAG-2 edasiarendused.
andres22 Kirjutas:Kel huvi erinevate Nõukogude ajal toodetud busside vastu, siis soovitan osta viimase vene Autorevüü numbri, kus on juttu TAst, RAFist, KAGist jm väiksemate tehaste toodangust. Kui aega saan, siis üritan selle ka skännida.
Skännitud artikkel siin:
http://coffer.elmatik.ee/ta/upload/Autorevju/
Minu poolt üle mõne aja paar pilti veel, mis olen juhuslikult suutnud teha. Kaks KAVZ-i: 069TCL Tartus (02.2004) ja 109AER Muugal (09.2001).
http://www.fotoalbum.ee/pilt.php?id=2001701
http://www.fotoalbum.ee/pilt.php?id=2001702
Üks reisi-LAZ699-R 888MAO (10.2003), juba rikutuna.
http://www.fotoalbum.ee/pilt.php?id=2001703
Ja midagi Eesti mõistes minu arvates väga erilist: Sanos 159TBC (08.2004) Rakveres.
http://www.fotoalbum.ee/pilt.php?id=2001704
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43