automoto.ee foorumid

Täisversioon: Vanad bussid, osa 3
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43
Säänsed rattakilbid nagu näha tollel PAZ olid vaid kõwematel juhtidel.ETV omadel olid need ka waid ühel bussil,teised juhid waid unistasid neist.
Need ilukilbid on PAZ-672 originaalkilbid. Tehasest tulid nad sellistega kuid kippusid paljud ilma ringi sõitma või äriti GAZ-i tuuningumeestele maha.
Martti Kirjutas:
oxygen Kirjutas:Ilus ja elus PAZ täna Rocca Al Mare kaubanduskeskuse parklas.
Eest ja tagant
Isa nägi sama bussi kella 12.45 ajal Balti jaama parklas seismas.
No panen ka: Ka mina nägin seda täna kusagil Tallinnas,ilmselt Õismäe pool,ringi liikumas!
Õismäe trollide seisuplatsi juures täna üks heledamat värvi uuemat tüüpi PAZ. Liikuv isend ja kui ei eksi,ka eile liikus see sealkandis.
See peaks olema Harku karjaäärile kuuluv buss.Helehall ,sõtkub kõikse aeg Õismäe ja karjääri vahet.Peale aretatud diiselkone.Milline ? ,pole paraku õnnestunud wälja uurida.
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...&id=739814

Netioksjonil siis selline eksemplar pakkumisel. Suht kõbus näeb välja, ütleks.
Eks see hind võib tal veel kerkida ja seda ta ülima tõenäosusega ka teeb. Aga näiteks Järva-Jaani varjupaika viiduna oleks ta vähemalt kindlas kohas ja teiseks ei vaja ta ka erilisi kapitaalmahutuslikke remonttöid.
Suuremad toimetamised piirduvad vist ainult uue kleidi selgasikutamisega, kui sedagi Smile

Sm. Volgahuviline Kirjutas:http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...&id=739814

Netioksjonil siis selline eksemplar pakkumisel. Suht kõbus näeb välja, ütleks.
Eks see hind võib tal veel kerkida ja seda ta ülima tõenäosusega ka teeb. Aga näiteks Järva-Jaani varjupaika viiduna oleks ta vähemalt kindlas kohas ja teiseks ei vaja ta ka erilisi kapitaalmahutuslikke remonttöid.
Suuremad toimetamised piirduvad vist ainult uue kleidi selgasikutamisega, kui sedagi Smile
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid126855
Regardman Kirjutas:
Sm. Volgahuviline Kirjutas:http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...&id=739814

Netioksjonil siis selline eksemplar pakkumisel. Suht kõbus näeb välja, ütleks.
Eks see hind võib tal veel kerkida ja seda ta ülima tõenäosusega ka teeb. Aga näiteks Järva-Jaani varjupaika viiduna oleks ta vähemalt kindlas kohas ja teiseks ei vaja ta ka erilisi kapitaalmahutuslikke remonttöid.
Suuremad toimetamised piirduvad vist ainult uue kleidi selgasikutamisega, kui sedagi Smile
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid126855

Aisasaadanas küll, see jäi täitsa kahe silma vahele Toungue minu viga Smile
Potsataja103 Kirjutas:LiAZ-677 Paides ("Nõukogude Eesti", Tallinn, "Eesti Raamat" 1978)

[Pilt: 110552368343d35cba918f3.jpg]

Kas keegi teab täpsemalt, millal LiAZ-id Paides liiklesid?
1971/72 kui Kohtla-Järvel oli juba hulgem ЛИАЗ-677-d tulid ilmselt ainult Paidesse mõned. Kindlalt vist 08-94 EAE - hiljem Kehra sovhoosis-valge/ sinine, tõenäoliselt 71-64 EAE ja 71-65 EAE - kindlam info puudub.
Mõni aasta hiljem tekkisid Viljandisse 6 ЛИАЗ-i xx-xx EAH ja veel hiljem
Rakverre 6 või 7 ЛИАЗ-i xx-xx EAФ. Narva tekkisid ka umbes samal ajal-
momendil pole märkmed käepärast.
PX03-68 Kirjutas:ЛИАЗ-677... 08-94 EAE - hiljem Kehra sovhoosis-valge/ sinine...

Buss sõitis Kehra sovhoosis ainult paar aastat. Mäletan teda 1980ndate keskpaigas tükkidena sovhoosi vanarauahunnikus (loomulikult ka liikumas PAZ-652 ning kahe TA-6 kõrval).
Paistab et Narva saabusid ЛИАЗ-id väga hilja - päris 1980.-te lõpul: ÷10 tk ЛИАЗ-677М (valged numbrid xxxxEAM ja xxxxEAP) ja teist samapalju ЛИАЗ-5256 (xxxxEAP ja xxxxEAC ) ja üks ЛИАЗ-677 4029ЕАБ sõiduauto tüüpi nr.

keskealine vanur

Mul tekkis selline küsimus, et millist marki bussid sõitsid 70-80ndatel Kuressaare (Kingisepa) linnaliine? prooviks ehk kõik linnaliinidega linnad ära meenutada, millised bussid olid?
Tallinn, Tartu - Ikarused
Narva - lõpu poole Liazid ja Ikarused, aga 70ndatel? kas LAZ-id? ise nägin LAZ-i Narva linnaliinil veel kusagil 1997. või 1998. aastal.
Kohtla-Järve/Jõhvi - Liaz ja Ikarus
Pärnu - Ikarus
Võru - Ikarused+1 "uus" LAZ 90ndate alguses
Viljandi - ??? LIAZ
Kuressaare - ???
Valga/Valka - PAZ, LAZ, alates 80ndatest üha rohkem Ikarus
Paide/Türi - LIAZ, Ikarus
Rapla - 80ndatest mäletan ainsal liinil Ikarust, kas oli ka midagi muud?
Rakvere - LIAZ, hiljem Ikarus

ise pole näinud, aga üks vana bussijuht rääkis, et 60ndate lõpus või 70ndate alguses olevat lühikest aega olnud linnaliin ka Tapal ja bussiks olnud tema kinnitusel TA 6. aga liinil polevat suurt mõtet olnud, sest pidevalt suletud raudteeülesõidu pärast ei püsinud see kuidagi graafikus, ühel pool raudteed polnud aga suht lühikeste vahemaade tõttu jälle liinil mõtet.
Päris 80-te alguses oli Viljandis juba kollased Ikarus 260-d. Maakonnaliinidel aga LAZ 695-d,seda veel mingiaeg 90-telgi.
Nii mäletan mina.
PX03-68 Kirjutas:Paistab et Narva saabusid ЛИАЗ-id väga hilja - päris 1980.-te lõpul: ÷10 tk ЛИАЗ-677М (valged numbrid xxxxEAM ja xxxxEAP)  ja teist samapalju ЛИАЗ-5256 (xxxxEAP ja xxxxEAC ) ja üks ЛИАЗ-677 4029ЕАБ sõiduauto tüüpi nr.
Mis seal siis enne olid? Mäletan K.Järve LIAZ-e aastast 1974. Ei tahaks uskuda, et Narvas ainult Laz oli, üks regioon ju. Ikarus kindlasti mitte polnud.
keskealine vanur Kirjutas:Mul tekkis selline küsimus, et millist marki bussid sõitsid 70-80ndatel Kuressaare (Kingisepa) linnaliine? prooviks ehk kõik linnaliinidega linnad ära meenutada, millised bussid olid?
Tallinn, Tartu - Ikarused
Narva - lõpu poole Liazid ja Ikarused, aga 70ndatel? kas LAZ-id? ise nägin LAZ-i Narva linnaliinil veel kusagil 1997. või 1998. aastal.
Kohtla-Järve/Jõhvi - Liaz ja Ikarus
Pärnu - Ikarus
Võru - Ikarused+1 "uus" LAZ 90ndate alguses
Viljandi - ??? LIAZ
Kuressaare - ???
Valga/Valka - PAZ, LAZ, alates 80ndatest üha rohkem Ikarus
Paide/Türi - LIAZ, Ikarus
Rapla - 80ndatest mäletan ainsal liinil Ikarust, kas oli ka midagi muud?
Rakvere - LIAZ, hiljem Ikarus
Viljandisse tulid esimesed IK260-ned 1980, Võrru juba 1973 lõpp 3 tk.
Kingissepas olid IK260 ning ka Laz ja Paz ilmselt.
Valka 1972 aastal Ik556, Valgas Laz
Raplas 1979 aastal tuli IK260 nr 373, 1981 nr 35 ja 1989 nr 122. Ülejäänud olid Paz
70 olid Wiljandis LIAZid,mis enne seda ei tea,Kuressaares LAZid  70 aastatel ,hiljem IKARUS 260 , 90 lõpus vanad MRP värvides saanid.Rakwerest meenuvad küll vaid PAZid ja LAZid.Ikarused (260)ilmusid 80 paiku.

keskealine vanur

selles väites, et Valka tulid 72. aastal ikarus 556-d või mis iganes muud Ikarused julgen ma küll kahelda. Hiljem küll, vast nii 76.-78. aastal oli linnas 4 Ikarust (ilmselt siis pakutud 556-d). Need tundusid olevat Tartust minema saadetud bussid. garaazhinumbridki olid Tartu omad - meenub, et üks neist oli 8, teine 127, rohkem ei mäleta. aga need bussid sõitsid Valga linnaliine lühikest aega, mitte kauem kui aasta. 70nda keskpaigani oli PAZ Valga linnaliinidel tõsine tegija (olid kindlad liinid, mida PAZ alatit teenindas, nt 3, 3A, 4 ja 8), hiljem hakkasid kõiki liine sõitma LAZ-id
556 ja 180 polnud kuskil peale Tallinna.

keskealine vanur

ma arvan, et need Valgas ajutiselt ringi sõitnud neli Ikarust olid 260-d (pole praegugi tüübinumbrites eriti tugev, liiati siis veel tol ajal tatikana)
556 ja 180 olid valged bussid ,punase triibuga.260 enamjaolt kollased. Ei hullu! Kõike ei saagi peensusteni meenutada.

keskealine vanur

ei, 260-ned need ikka polnud, seda ma võiks isegi juba teada, mihuke on 260Sad need olid 2 uksega Ikarused, peamiselt rohelised, juhikabiin (koos kõrvalistuja tooliga) sõitjasalongist klaasiga eraldatud
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43