automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kiire/aeglane differ 650cm³-l
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kuna peaülekande diferentsiaali muutmine paistab olevat paras jama, oleks vaja teada, millist teed minnna tsikli peal, mis peaks töötama nii soolona, kui ka korviga (eeldan, et ARK ikka sellist võimalust lubab?)
Sõidan põhiliselt asfaldil, nii et megaläbivust esimese käiguga taga ei aja, kuid siiski sooviks ka koormatud korviga ikka inimese kombel paigalt võtta.
Põhiprobleem on tippkiiruses. Tõenäoliselt on korviga (ja koormatud korviga) kiirem ja mugavam sõita aeglase (normaal-) ülekandega, kuid ma ei tea seda täpselt
Küsimus siis selline, et kas korviga jääb tippkiirus kiirema ülekandega aeglasemaks, kui normaalsega? Ja kas soolona sõites on aeglane ülekanne 90-100 km/h väga hull piinamine?
Et kumba siis valida?
Dnepri jaoks 100km/h on mõlema ülekandega liiast.
90km/h on normaalne (soolona) kiire silla JA ümbertehtud (kiiremaks) 4 käiguga.
Hästi, küsin natuke teistmoodi.
Milline ülekanne oleks parim korviga ja solona koos (arvesse võttes jõuvaru 4. käigul, kütusekulu ja sõidumugavust)?
Kui korviga ka sõita tahad, siis pead originaal ülekande juurde jääma, kiire ülekandega jääb koormatud tsikli ja korvi jaoks jõudu väheks.
Mul endal M-61 650 cc. Panin kiire difri taha ning ARKis probleeme pole. Kui sul on ratas korviga registreeritud võid sõita ka ilma, ükski seadus ei keela seda. Ülevaatusele vaid pead koos korviga minema.
Difriga on lugu järgmine. Soolona on mugav sõita kiire difriga, minul jookseb soolona kuskil 140 välja, aga korviga jääb esiteks tippkiirus kiire difriga tunduvalt väiksemaks ning jõuda on kah palju vähem. Lolli peaga andsin aeglase difri ära kah ja nüüd sõidangi põhiliselt soolona, korv seisab ilusasti garaazinurgas. Ma ei tea kuidas on Dnepril aga Irbitil rippklappidega ja väntvõllid nõel/rull-laagrite peal ja kannatab kimada küll kiire difriga. Dnepril vist saaledega ei kannata eriti (just suvel kuuma ilmaga).
Motamehel oli ju 750 cm³ püstklappidega Dnepr?

Igatahes, endal Ural M-67. A.Palu "motopiibli" järgi on aeglase ülekandega juba M-66-l tippkiirus korviga 105 km/h võrreldes MT-9 95 km/h-ga. Samas mootori iseloomud on samad: 650³, võimsus 32 hj, vääne 4,5 kgf*m/4800 p/min-l. Ehk tõesti arvesse võetud Dneprile iseloomulikku õlirõhu kaduvust.

Mul on vist mõtekam siis esialgu sama ülekanne jätta.

Tänud,
Martin
Motamehe sõbral on 650cm* Dnepr. Nendest kogemustest räägingi.
Muidugi saab ka kiiremini sõita. Siis aga mootorid kaua ei kesta. Irbiti vänt on umbes 8000km otsas, kui kihutada. Saalede variant palju parem. Mis õlirõhu kaost siin üldse räägitakse. Kui mootor korras, ei kao ta kusagile. Saalede kasuks räägib ka see - kõik autod on saalede peal ja keegi ei kaeba.
Õlirõhu kadu aetakse tavaliselt ülekuumenenud mootori kaela. Panime sõbra ratta mootorile ülekuumenemise anduri mootorisse (lada ventilaatori andur, umbes 95 kraadi). Ka kõige palavamal suvel pole see põlema hakanud. Isegi mitte motoparaadi ajal, kui mitmel aeglase sõidu pärast mootorid kinni jooksid. Tuleb lihtsalt kasutada head õli ja mootor kenasti korda teha/reguleerida. Vale reguleeringu puhul on ka talvel võimalik mootor kinni kõrvetada.
Motamees kirjutas:
Muidugi saab ka kiiremini sõita. Siis aga mootorid kaua ei kesta. Irbiti vänt on umbes 8000km otsas, kui kihutada. Saalede variant palju parem.

Julgen kindlasti vastu vaielda. Minu Irbit on juba mitmeid tuhandeid kilomeetreid nii kiire difriga kui ka aeglasega ja korviga ringi kimanud ning väntvõll on küll viimane asi, mis vastu ei pea. Kui sa nii julgelt ütled, et ei pea, siis küsin, et kas sul endal on üldse kogemusi Irbitiga. Ja kindlasti peavad rull laagrid kuumale ilmale ja sitale õlile tunduvalt paremini vasti kui saaled.
mhhh, samad küsimused mõlkunud meeles- kui autodel saaled kestavad kiiret sõitu, siis miks ei peaks tsiklil kestma? Sapikal tõepoolest armastab rõhk kaduda kui mootor jahutusega hätta jääb ja õli liiga vedelaks läheb, aga ka sappari puhul saab õli valiku ja jahutuse parandamisega palju ära teha.... Postitustest lugeda, et õlirõhk pole dnepril ka suviti laita, temp normaalne, kust siis see kulumine tuleb? Ehk tasub proovida pigemini natukene vedelamat, aga see-eest paremate määrimisomadustega õli- n. molygen'i? Noh, ootan kevadet ja asun katsetama.
scorpio3331 Kirjutas:Motamees kirjutas:
Muidugi saab ka kiiremini sõita. Siis aga mootorid kaua ei kesta. Irbiti vänt on umbes 8000km otsas, kui kihutada. Saalede variant palju parem.

Julgen kindlasti vastu vaielda. Minu Irbit on juba mitmeid tuhandeid kilomeetreid nii kiire difriga kui ka aeglasega ja korviga ringi kimanud ning väntvõll on küll viimane asi, mis vastu ei pea. Kui sa nii julgelt ütled, et ei pea, siis küsin, et kas sul endal on üldse kogemusi Irbitiga. Ja kindlasti peavad rull laagrid kuumale ilmale ja sitale õlile tunduvalt paremini vasti kui saaled.
  
Minu jutt on ju 8000km kohta, sina läbinud "mõned tuhanded"km.
Ise irbitti pole omanud (aga olen teinud paarile isendile kapitaalremondi). Küll olen sellest rääkinud pikalt naabrimehega, kes kunagi töötas soolo irbiti peal. Oli tema nimelt liiklusmiilits. Seega siis vaba voli mööda teid lennata. "Umbes iga 8000km järel käis mootor teedevalitsusest ühe mehe käes, kes vändaga midagi tegi." - need tema sõnad.
Irbiti mootor on k-750 edasiaretus. Nendel väga sarnane mootori ehitus. Dnepr on läinud väheke teist rada. Ja just väntvõlli ja kepsu vaheliste laagrite probleem hukutabki paljud 750 mootorid.
Kuuma ilma kohta juba kirjasin - korras/reguleeritud mootoriga ei ole vahet,mis ilm on. Sita õli kohta ei oska midagi kosta - pole seda kasutanud.

Kahju, et autotehaste insenerid ei tea veel vända(rull)laagrite üliheadest omadustest.Toungue

Jahh, ei ole mõtet selle üle siin vaielda. Ei jõua ka seda ära oodata, millal sina oma Irbitiga jõuad "kriitilise" kilometraasini. Jäägu igaühele oma tõde.
Motamees kirjutas
Irbiti mootor on k-750 edasiaretus. Nendel väga sarnane mootori ehitus. Dnepr on läinud väheke teist rada. Ja just väntvõlli ja kepsu vaheliste laagrite probleem hukutabki paljud 750 mootorid.

See millest sina räägid on M72M jah küll Irbiti tehase toodang(vändad rullide peal). M61 on aga 650cc. Ja kõik ülejäänud Irbiti tehase M52, M52C ja M52K ning M61K on samuti rippklappidega kas 500cc või 650cc mootorid, milledel on vändad rullide peal. Ning tehase inseneridest ei tea mina midagi, aga fakt on see, et minu Irbit on sõitnud minu käes mitmed tuhanded nii soolo kui ka korviga. Mootor ise aga on enne mind sõitnud tublisti üle kümne tuhande ilma väntvõlli laagrite vahetuseta( 100% kindel kuna ratas kuulus enne ühele minu sugulasele. Ja üldse milleks vaielda siin rullide ja saalede pärast, mina räägin oma kogemusest ning võin samuti kinnitada kahe oma tuttava juttu dnepri saaledest ja mismoodi need kuuma ilmaga suvel kokku jooksid.Sad
Kergitaks korra vana teemat ja küsiks sellist asja,et kas keegi on proovinud kiire differ+kiire (3)+4 käik külgkorviga isendil?

Sõitsin kiire differ + külgkorv, jõudu jääb kuidagi väheseks ning minek pole ikka see mis tehase difriga. Juhul kui paned ka kiire 4nda käigu siis arvan, et jääb ikka puhta uimaseks ja mannetuks ning korvi vedamine on sel juhul mootorile surm. See vaid minu arvamus, kui keegi on proovinud siis parandage mind.
Tegin väheke arvutisi ja leidsin, et kui tahad korviga sõites ka kiiremat neljandat või ülekannet kasutada siis tasuks mootorile hj juurde hankida, kuna ülekannetega mängimine suurt midagi ei anna. ainult kiire neljas ja orig peaülekanne peaksid andma suurema tippkiiruse kui 3.89 peakas koos orig neljandaga, kuigi vahe on siiski suht väike mingi 10km/h, kui kiire neljas ja 3.89 peakas siis tipp peaks mingi 180km/h enam-vähem olema, kuid siis ei jaksa see mootor isegi soolona vedada normilt neljandaga, nii et kasu asemel võib hoopis kahju teha mootorile.
Aga kumba varianti siis soovitaksite...kas kiire differ või kiire 4.käik? Või jääda originaali juurde? Plaan on sõita külkaga aga vahest tahaks ka soolona.....lihtsalt hetkel tekkis võimalus investeerida enda kallimasseToungue
Kiire neljanda ja orig peakaga jääks küll 1 - 3 käik normaalseks ka külka vedamisel aga tekib selline suur auk neljandale minekuga, kuigi see pole ka nüüd väga suur probleem. 3,89 ülekandega auku ei teki aga korvi puhul kõik käigud uimasemad, peamiselt on probleem ainult 4-da käiguga. Valiku pead küll ise tegema kas oled nõus suure auguga neljandale minekul või sobib sulle vähe uimasem minek korviga soolo puhul on orig kast ja 3,89 peakas täitsa norm, mingist uimasuset soolona küll juttu pole. Pole just kiire neljanda ja originaal peakaga ise sõitnud aga ma ise arvan, et linna kiirusel võib vähe ebameeldiv olla kui mootor kolmandaga parajalt lõugab aga neljandaga vedada ei kannata. Mina paneks 3.89 ülekande ja pigistaks mootorist vähe rohkem jõudu välja, nii on mul ka tehtud.
Tänan vastuse eest! Vist siis langeb otsus kiire diffri kasuks. Sest "uimasem" minek mind väga ei heiduta....pole ju Dnepr mõeldudki kihutamiseksSmile
Uimase all mõtlesin mina ikka korviga sõitu!!!!!
Loomulikult ei ole kiire difriga probleemi soolosõidul ning korvi veab kah kuidagi, aga juhul kui paned kiire difri ja kiire 4nda no siis jääb ikke lahjaks dnepri mootor.