automoto.ee foorumid

Täisversioon: Miks on nii, et teised 55 kw autod mossest kiiremad on?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Miks on nii, et  mingi uus lada või kasvõi opel kadett sama võimsa mootoriga on võimeline sõitma vähema müra, suurema kiiruse jne asjadega? Äkki saaks ka mosse mootorit kuidagi täiustada, või mida teha, et ka mossega oleks võimalik maanteel korralikult sõita?
Korralikult sõitmine on paljuski kinni juhis (pean silmas sõitmist liikluseeskirjadele ja üldlevinud tavadele vastavalt).

Mis puutub Moskvitši, siis meenuta, millal ta tootmine algas. 412 veeres esmakordselt konveierilt 60-ndate teises pooles. Siis polnud esiveoga Kadetist ja uuest Ladast veel suurt midagi kuuldud. Aeg lihtsalt oli teine.

Huvi pärast võid võrrelda ka mainitud masinet kaalusid.

Asp

väike poolvastus ja lohutus:gaz53 on mootor 88 kW , mosse55 kW on temast kiirem kuigi gazil on v8 vahel ja puhaSmile rolli mängivad mootori statistilised andmed, ülekande tyyp, auto kaal jnejne
Vahest on neil masinatel ka väike kaaluvahe?! Toungue
muuseas mosse kaalub ainult 1000 kg nii et ega ei olegi erilist kaaluvahet
No konstruktsioon ja koostekvaliteet vist põhimõisted. Ja muidugi ka eelpoolmainitud väljatöötamisaeg.

Paremaks on alati võimalik teha, vaata või sommide 10s turbomosset.
Küsimus on muidugi selles, mis see kõik maksab ja mida tahetakse saavutada. Kas ollakse moskvitsifanaatik või tahetakse lihtsal kiiresti edasi liikuda. Viimasel juhul on rullnoka bemmi soetamine odavam variant.
Omadest kogemustest pean tõdema, et ka IZ 412 aastast 1971 on võimalik panna liikuma väga kiiresti, vaikselt ja väikese kütusekuluga, seejuures on veel salongis talvel soe ja juhitavus ei ole halvem teistest autodest.

Selleks on vaja korralikult tasakaalustada mootor, likvideerida kõik pisivead ja ülearused loksud. Muretseda uus või veel parem välismaa toite ja süütesüsteem. Paigaldada tuntud valmistaja õiges mõõdus rehvid, gaasiamordid, korralik ja õigete andmetega summuti. Kumerale aknale mõeldud kojamehed. Asendada kütteradiaator kaasaegse elemendiga. Kleepida ustele kõik uued tihendid. Vajadusel asendada istmed mugavamatega. Paigaldada tuledesse halogeenid jaaa niiiii edasi!

Paraku tuleb odavam osta mõne tuntud tootja auto, aga Mosse fännile jõudu tööle.
Küll on tore kui on nii palju teadjaid tüüpe! Aint et tihendi asju ja neid tean isegi, asi on just selles kuidas neid kinnitada jne.Aga asjatundjad vennad igaljuhul olete. Internet on üks tore asi.
Kui osaled oma Moskvtchiga tänavaliikluses,siis piisab 412-ne KORRAS
mootorist täiesti.Ise sõidan 73`aasta Žiguli 01-ga(originaal) ja üldse ei
nuta.Nii et ära heida meelt kui need n.n ``raketid`` maanteel mööda
tuiskavad.Ja samamoodi jõuad punktist a punkti b.Ja kui sulle Moskvitch
meeldib siis peab ta ka meeldima sellise dünaamikaga nagu ta tehasest
tuli.KORRALIK ja vaikne Moskvitch on kena vaatepilt!
[Pilt: 4129cz.jpg]
Aga kuidas on lood Nm-ga, millistel pööretel mootorid tärkavad. Kas sa neid oled vördlend.
w2rk Kirjutas:Vahest on neil masinatel ka väike kaaluvahe?! Toungue

kaaluvahe on umbes viiekordne (mosse 1,.... Gaz 6,...T) aga kw vahe on 1,6 kordne. küllap polnud ilmekaim näide näideWink Samas 1,6 korda võimsam mootor viib edasi 5 korda raskemat autot. Natuke see peaks rääkima sellest et edasiminek sõltub ka muudest asjadest kui kw
ma mõtlesin kaaluvahet teiste sõiduautodega nagu kadetid jne
Kadetiga peaks kaaluvahe olema ca 100kg. Kadeti tühimass vist 900 ringis ja mossel passis 990.
Ka tuuletakistus mängib siin rolli,miks Moskvits 140km/h sõidab,aga sama võimas mingi "läänekas" (kasvõi 80-te Mazda 323) 160km/h.
Tõsi,ka mossed suudavad 160 saavutada,kui kõik korda teha.
Kaaluvahe on tihtipeale nii väike,et sellepärast pole küll mõtet kiirusomadusi "süüdistama" hakata.
Isand Piibur on peamised vihjed andnud. Justnimelt mootori projektijärgne koostamine on Mosse puhul võlusõna, lisaks täpne reguleerimine. Üldiselt MosseLiiga autode põhjal võib öelda, et tavaöine poest ostetud ja tavalise vanataadi käes liikunud Mosse omas mitte 75Hj, vaid hädapärast 50-55. Tänaste Liiga tippautodel on peale megatööd ja Piiburi kirjeldatud tegevusi(tasakaal,häälestus, sumpa) parimal juhul mõõdetud selliseid tulemusi:
kopi-paste MosseLiiga kodukalt, kus juhatuse liige andis aru tehkontrolli tulemusist.
Niisiis sai peale Viljandi rallit kontrollitud 7 mosset. Võttes arvesse, et standardis on 55kW ja max mis Ligur on mossedelt välja mõõtnud on 59 kW(minu vanal kollasel kastikal oli 56,9). Siis sai võetud otsus, et kõik mis on üle 60 kW võetakse mootorid lahti.
Kohal viibisid Liiga juhatusest Maidu Lempu ja Rein Tomingas.
Tulemused siis sellised:
Vajakas 52,5
Liblik 50
Ahu 53
Sepp 52,3
Sadam 50,3
Nagel 56,2
Hermanson 49

Seejuures tegi näiteks Liblik talvel Koeru lumisel talverallil tuule alla kolm-neli korda võimsamatele autodele. Ja need mootorid on oma ala asjatundjate poolt tehtud mootorid!
Ma isiklikult ei jookseks rattadüno andmeid kibekähku tehaseandmetega võrdlema. Mõtet omab ainult selline võrdlus, kus see Kadett vms "hästiliikuv" pill ja Mosse samal päeval pinki ajada ning võrrelda rattavõimsust, mitte "tuletatud" mootorivõimsust.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=13114
piezvaniman Kirjutas:Miks on nii, et  mingi uus lada või kasvõi opel kadett sama võimsa mootoriga on võimeline sõitma vähema müra, suurema kiiruse jne asjadega? Äkki saaks ka mosse mootorit kuidagi täiustada, või mida teha, et ka mossega oleks võimalik maanteel korralikult sõita?

Tegelikult vastasid juba ise oma küsimusele ära. Olles ise insener, siis küsimuse selgitamine on väga lihtne. Tehnika tase, erinevate autode tootjate ideed, eesmärgid ja võimalused on olnud erinevad, mis ongi käega katsutav ja meeltega tuntav.
/m.o.t.t.