automoto.ee foorumid

Täisversioon: M400/401, 54.a.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2

Kri55

Minu (aja ja vahemaa tõttu)teosammul liikuv projekt siis selline:
paberite järgi 400, aga detaile võrdlema hakates pigem 401 moodi. Auto kuulus ühele Virumaa miilitsajaoskonnale enne, kui mu vanaisa ära ostis. Peale ostu värviti üle, originaalilt oli hall.
Mootor läks kohe käima (93 jäi garaazhi seisma) ja sõitis ka, kuid veepump on tegelikult läbi (otsin uut! Abiks oleks ka ukselingid ja aknavändad!).
Hetkel plaan mootor uuesti korda ja asi sõitma saada, ei suudagi otsustada kas hakata originaali poole püüdlema või aretada midagi uut.

Pildid:
http://album.varulane.pri.ee/mosse

Kommentaarid, soovitused igati Teretulnud
Kriss
Paistab väga hästi säilinud masin olevat.

Mina uuendaksin dokumendid, teeks auto tehniliselt heasse korda, vajadusel roostetõrje ja värviparandused ning olekski stiilne pühapäevaauto olemas.

Kui on originaalina säilinud, siis oleks ehk mõistlik teda niisugusena hoidagi.

Edu!
Tõeliselt hästi säilinud isend - selliseid on Eestimaal väga vähe!

Mina küll ei soovitaks mingil juhul ümber ehitada, vaid ikka taastada originaalina. Esiteks - korralikult puhastada/pesta/vahatada (üle värvida ja kroomida ei ole ju vaja!). Teiseks - asendada mõned valede detailid (uuema mosse rool 401 rooli vastu nt; eemaldada vasakust kindalaekast hiljempandud näidikud jm.) Veidi värviparandusi, kulunud detailide asendamisi ja ongi kas stiilne uunikum-liikur või lausa muuseumieksponaat valmis!

Ning lõpuks - see auto on ikka 401, mitte 400. 1954. aastal ei toodetud 400-t enam ja 401le tüüpiliselt on selle käigukang roolil, mitte põrandal, nagu 400-l peab olema. Ka tagatuli on 401 oma.
Väga hästi säilinud, hoia seda!

mgarageu

seda veepumpa peaks sa ka remontida saama...treial peaks abiks olema...ei usu leiduvat uut veepumpa...
mootori hääl on küll üsna täpselt samasugune nagu vanades filmides ja enda mälestustes (muidugi, arvestamata veepumba oigeid ).
Vanad asjad, mis häält teevad, on kolm korda nii head kui need mis ei tee Smile
Kri55 Kirjutas:... ei suudagi otsustada kas hakata originaali poole püüdlema või aretada midagi uut.

Pildid:
http://album.varulane.pri.ee/mosse

Kommentaarid, soovitused igati Teretulnud
Kriss
Vanade autode baasil tehtud "aretusi" on meist pea igaüks näinud, kuid kas ka midagi asjalikku. Aretamiseks osta endale "100 Amprine" Datsun ja restaureerimiseks jäta endale see paremat tulevikku vääriv vanake.
Jõudu töödes ja tegemistes.

Kri55

Ei tasu karta et ma mingi maniakk - ketassaega kallale ja CC topi auto valmis. Pigem mõtlesin silmas seda, et kas hakata taotlema 99% originaali või taastada asi lihtsalt ilusaks nn."pühapäevaautoks", millega kena ringi vurada ka ilma suunatulesid küljest kangutamata...
Mina soovitaksin teha/jätta nii palju originaali kui võimalik. Kui soov sellega aegajalt sõita ka, siis võiks mõningaid asendusi siiski teha, nt monteerida talle lisaks (GAZ-51) suunatuled jms.
soovitaks jätta nii nagu on ja kõpitseda pühapäevaautoks. Muidu on nii, et kõik muudkui restaureerivad, ehitavad ja säilitavad tulevikuks, aga tänavatel näha pole mitte ühtegi, ei ole sõidlusti endal ega silmarõõmu teistel.

Ja kindlasti ongi omaette väärtus just nendel autodel, mis on pidanud igasuguseid vahendeid abiks võttes inimest teenima, mitte ei ole inimene pidanud teenima 100% originaalse näituseauto ideaali.

Muidugi pole M400/401 tarbimismugavus ja -ressurss just kiita, aga kunagi on nendega ju sõidetud kümneid ja sadu tuhandeid kilomeetreid.

Kindlasti uuri selle auto hoolduse iseärasusi, et sõitmisega mitte liiga teha. Mäletamist mööda on masinal sõlmesid, mis vajavad ülevaatamist ja hooldamist isegi iga 500 ja 1000km järel.
Materjali ja viiteid peaks siin foorumis rohkesti leiduma.
Jutu illustratsiooniks lisan nn. määrdejuhise, kus peal on 17 erinevat punkti, mida kindla intervalli järel uurida ja määrida tuleb:
Mina jätaks asja üleüldse selliseks nagu see on. Numbrid jätaks ka samad, kui väga tahetakse siis võib ju vahel tänapäevased reg märgid mingite klambritega vanade peale panna, aga kodutänaval sõidaks küll vanade numbritega. Ja võidund kraega pintsakuga. Tehniliselt heas sõidukorras võiks muidugi olla, siis pole ohtu tee peale jäämisega. Välimus on küll väga stiili- ja ajastupuhas juba praegu.
Mulle tehti näiteks eile märkus, et Tšaika number on roostes, mõtlesin selle märkuse üle terve õhtu järgi ja jõudsin järeldusele, et las olla, ega me siin mingid ilueedid pole, ikka vanatehnika huvilised. See-eest on number jumala autentne ja plekist, mis on võimeline roostetama, mitte mingi alumiiniumist uus number, millel on ka servad teistsugused kui algselt vaja oleks. Kui mingil hetkel tuju peale tuleb, küll siis värvin.
Selle näite najal soovitan Sul ka asja rahulikult ja stiilipuhtalt edasi ajada, selliste Mossede võlu seisnebki pigem lõhnas, kerges korrapäratuses ja milleski mida ülejäänud näha ei oska. Pealegi, kellel meist oleks välja panna selline ajastute vaheline pildirivi oma tehnika kohta. Näha on, et juba vanaisal oli õige rooli asemel vale rool ja las ollagi...

Jõudu ja meelekindlust!
Erinevate sõlmeda ja ja lülide määrimisest veel. Mul on venekeelne ,,Instruktsija po uhodu....,, ja bla-bla-blaaaa. Lühidalt autoga tehasest kaasa antud lühike õpik koos kõigi vajalike skeemidega ja piltidega. Ära nagu ei tahaks anda aga kuidagi kokkuleppele vast ikka saab.
Terv.Jaanus

Kri55

mgarageu Kirjutas:seda veepumpa peaks sa ka remontida saama...treial peaks abiks olema...ei usu leiduvat uut veepumpa...


Mõtteid/ettepanekuid selle remondi suhtes? Ma kusjuures leidsin veepumba... aga alati hea teada

mgarageu

nägin ühelt su pildilt, et nagu hakkasid pumpa lahti võtma. ideaalsel juhul saab kasutada 412 veepumba detaile (v.a. korpus), treiali abi on vajalik. kasutada sab ka mõne teise veepumba mõningaid osi - treimist jms. on siis rohkem. kui soovid kasutada tänapäevast jahutusvedelikku, siis on pumba moderniseerimine möödapääsmatu.
p.s. igasugune modimine originaalkorpuse sisse! väljanägemine jääb originaalne.
p.p.s. tegemist on minu isikliku arvamusega...
Auto on sul suurepärane, hea et seda ka teistele näitad! Tundub et sel on ka esisild vahetatud.
Kuna ise tegelen samasuguse isendi taastamisega, saaksin vajadusel nõuga abiks olla, mured ja nende lahendused on samad.

Kri55

Seda veepumba sees asuvat kummitifti vist enam ei taasta, on kellelgi muret olnud sellega, annab sellele mingit alternatiivi leida? Äkki saab mingi simmerlingi organiseerida selle asemele?

Kri55

Abi tarvis!
Kas keegi teab öelda ventilaatori rihma mõõtmeid? Äkki leian mõne uue sinna mis sobib, vana täitsa läbi.

Kri55
Kri55 Kirjutas:Abi tarvis!
Kas keegi teab öelda ventilaatori rihma mõõtmeid? Äkki leian mõne uue sinna mis sobib, vana täitsa läbi.

Kri55

Ei leidnud praegu raamatud üles, aga kui ma ei eksi, siis peaks konkreetne rihm olemas olema Võrus Turuplatsil olevas Tehnikapoes. Kui huvitatud oled, võin asja uurida.

Kri55

See on üks võimalus, tasub uurida küll. Aga iseenesest ma täna juba auto juurde ja lootsin ruttu mõne kiire lahenduse leida Big Grin Kahjuks ei tea ega leia mõõtmeid kuidagi.
Ai!-Ai! Nüüd küll täbarasti! Lubasin uurida, aga ise nüüd minema. Nimelt toimub Põhja-Norras 9-16 Juuli Skandinaavia "vanaraua" lustisõit, kuhu mindki palus üks tore vanamees, kellega sai kord Kurtnal tutvust sobitatud. Kui aega, siis uurin kohe, kui tagasi jõuan. =(
Lehti: 1 2